آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

معاون اول رئیس جمهور: به فن مذاکره آشنا نبودند، فکر می کردند مذاکره یعنی با طرف دیگر دعوا کنی و سپس بیانیه انقلابی بخوانی و برگردی



اخبار,اخبار سیاسی , سازمان انرژی اتمی

معاون اول رییس جمهوری گفت: با کارهایی که در سازمان انرژی اتمی انجام گرفته حتما در آذرماه تحریمها لغو و از آن به بعد ایران وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در مراسم روز ملی صادرات افزود:از این موضوع خوشحالیم که تمام کسانی که به این توافق حرفی داشتند در کمیسیون ویژه چه به حق و چه ناحق، حرف های خود را گفتند و در اختیار همه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از کمیسیون ویژه در نظر سنجی از مردم 85 درصد موافق برجام بودند، ادامه داد: مراحل برجام در ایران تمام شد و در این مدت کوتاه دستاوردهای زیادی داشتیم.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه ای، 6 قطعنامه خود را لغو کرده است؛ الان آمریکا، چین و ایران در بیانیه ای اعلام کردند که برای مشارکت و طراحی اراک مشارکت می کنند.

جهانگیری اضافه کرد: امروز در شرایطی هستیم که متفاوت از سال های گذشته است و حضور شاداب شما فعالان اقتصادی در این جلسه این تفاوت جدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: اتفاقات مهمی در کشور افتاده که مهمترین آن توافق هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه ای بود که علیه مردم ایران وضع شده بود.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: دولت از زمانی که مذاکرات را شروع کرد با شرایط خاص بین المللی روبرو بود، گفت و گو و مذاکرات در شرایط دشواری شروع شد. مذاکرات سخت، دشوار و پیچیده ای بود که در سطح بین المللی این احساس بوجود آمده بود که دشمنان انقلاب اسلامی با پیشروی که علیه ملت و نظام کرده بودند به نقطه مهم و حساسی رسیده اند.

جهانگیری با بیان این که استنباطشان این بود که هدف گذاری دقیقی داشته اند و می توانند این کشور و ملت از پای دربیایند، افزود: فضای بین المللی را به زعم خودشان فراهم کرده بودند، اسرائیلی ها با تمام وجود شاداب بودند، ایران هراسی را به اوج خود رسانده و توانسته اند فشارهای اقتصادی را بر ایران سنگین کنند.

وی یادآور شد: برخی کشورهای منطقه که همواره متاسفانه با دشمنان ملت ایران همصدا می شدند و در زمان هایی که فشار علیه ملت ایران وضع می شد چه در دوران جنگ و چه بعد از آن احساس می کردند که در یک شرایط خاصی قرار گرفته اند و باید آنچه در توان دارند علیه ایران به کار بگیرند.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: کشورهای در حال مذاکره یعنی 1+5 هم به دلیل روحیه استکباری و ضدیتی که با جمهوری اسلامی ایران داشتند، از یک روحیه زیاده خواهی و زیاده طلبی هم برخوردار بودند؛ در چنین فضایی ایران وارد مذاکره شد.

جهانگیری ادامه داد: البته ملت ایران در این مذاکرات فرصت های خوبی در اختیار تیم مذاکره کننده قرار داده بود که مهمترین فرصت، ایستادگی، صبوری و روحیه مقاومت ملت بود که هم بر حق قانونی خود پافشاری می کرد و هم از تیم مذاکره کننده می خواست که با شجاعت و قاطعیت وارد این کار شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبری هوشمند، شجاع و دلسوز نسبت به ملت، دستورات جدی برای ادامه مذاکرات با شیوه ای جدید داشت؛ حوزه نفوذ ایران که حوزه قدرتمندی بود به یک تهدید علیه ایران تبدیل شده بود که اکنون به یک فرصت طلایی در اختیار تیم مذاکره کننده قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که دنیا از شرایط نا امن منطقه فهمید که با ایران می تواند ثبات را به منطقه حساس و مهم خاورمیانه بازگرداند، گفت: رئیس جمهور محترم جناب آقای روحانی که با رای ملت انتخاب شد سابقه، دانش، شخصیت و آگاهیش به عنوان یک فرصت برای مذاکره در اختیار کشور قرار گرفت.

جهانگیری افزود: روحانی یک روحانی فاضل، مجتهد و مبارز قبل از انقلاب و با سابقه طولانی در عین حال یک دیپلمات حرفه ای و آشنا به مذاکره و با شناخت کامل از فضای بین المللی و داخلی، تیمی را سازماندهی کرد که این تیم خودش یک فرصت برای کشور فراهم کرد و برای نخستین بار نشان داد مذاکره یعنی چه.

وی یادآور شد: واقعا قبل از این کسانی که به فن مذاکره آشنا نبودند فکر می کردند مذاکره یعنی باید بروی با طرف پشت میز دعوا کنی و برگردی و یا بیانیه انقلابی بخوانی و برگردی.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: یکباره فضای جدید درست شد و تیم مذاکره کننده نخبه، شجاع و متدینی تحت ریاست دکتر ظریف شکل گرفت. از ایران یک تعریف جدیدی در فضای بین المللی ارائه داد که ایران می تواند در مقابل 6 قدرت دنیا در پای میز مذاکره بنشیند و اهداف ترسیم شده را به صورت دقیق و جدی پیگیری کند و به نتیجه برسد.

وی گفت: شاید برای غربی ها هم قابل تصور نبود که یک کشور جهان سوم در مقابل 6 قدرت بزرگ دنیا در چنین مذاکراتی بتواند به چنین دستاوردهایی دست پیدا کند.

جهانگیری ادامه داد: این دستاورد و مذاکره در تاریخ ایران ماندنی است، یقینا یکی از بزرگترین مذاکرات در سطح بین المللی و یکی از دستاوردهای تاریخی ملت ایران به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: تمام مذاکرات بعد از نتیجه، خدمت رهبری گزارش داده می شد. راهنمایی های رهبری گرفته می شد و ادامه مذاکره انجام می شد. در سطح کلان کشور از طریق رییس جمهوری، مقام های دیگر در جریان ریز مذاکرات بودند و هرجا نظری بود، گفته می شد و اصلاحات صورت می گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: پس از توافق، رژیم صهیونیستی تمام هم و غم خود را گذاشت که بتواند توسط کنگره آمریکا مانع اجرای توافق بشود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: به هر صورت با تمام این تلاش ها باز ما پیروز میدان بودیم که در یک صحنه نبرد منطقی توانسته بودیم گفت و گو کنیم و با دنیا به توافق برسیم.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------