آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

اسحاق جهانگیری: عده ای امید مردم را نشانه گرفته اند/ پارسال نفت را 100 دلار می فروختیم امسال 43 دلار



اخبار,اخبار سیاسی, اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور گفت: عده‌ای امید به مردم را نشانه می‌گیرند و می خواهند دل مردم را خالی کنند و بگویند قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد اما مطمئن باشید خیلی اتفاقات در کشور خواهد افتاد.

 اسحاق جهانگیری در آیین افتتاحیه کارخانه آریا رنگ درخشان خدابنده زنجان، اظهار کرد: امروز شرایط امیدوارکننده‌ای به وجود آمده است اما عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه این شرایط امیدوارکننده را نمی‌بینند، امید مردم را نشانه می‌گیرند و می‌خواهند دل مردم را خالی کنند و بگویند قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد اما مطمئن باشید خیلی اتفاقات در کشور خواهد افتاد و خواهیم دید.

وی ادامه داد: دولت مصمم به ایجاد شرایط جدیدی بر کشور است. سیستم بانکی از بحران عبور خواهد کرد و بازار سرمایه مشکلات را از پیشرو برمی دارد. برای همه اینها برنامه ریزی و فکر شده و امیدواریم در سال آینده بتوانیم تحولی به وجود بیاوریم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت خود را برای شرایط پساتحریم آماده می‌کند و در حال برنامه ریزی جدی است، افزود: غربی‌ها و سرمایه گذاران خارجی به شدت به ایران هجوم می‌آورند و منابع خارجی و منابع خودمان که بلوکه شده بود وارد کشور می شود. این مهم است که از منابع برای شکوفایی کشور استفاده کنیم و بخش خصوصی هم باید پای کار بیاید.

جهانگیری اضافه کرد: بخش خصوصی به دنبال سود است و باید به سودش برسد. بخش خصوصی محیط امن می خواهد و باید محیط امن برایش فراهم شود. مگر یک کشور که چند میلیون جوان بیکار دارد حق دارد که شرایط را برای سرمایه گذاران و ایجاد شغل جوانان فراهم نکند؟ دولت مصمم به ایجاد این شرایط است. بخش خصوصی هم مصمم است در پساتحریم سرمایه گذاری های جدی انجام دهد.

وی با اشاره به افزایش تولیدات گاز در کشور تاکید کرد: ما از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پارس جنوبی استقبال می‌کنیم و دولت حتما از هر سرمایه گذار ایرانی در هر فصلی و در هر فعالیت اقتصادی قانونی حتما حمایت خواهد کرد. پتروشیمی از مهمترین بخش هاست و ما باید به مهم‌ترین قطب صادرات پتروشیمی دنیا تبدیل شویم. نمی توانیم بگذاریم خارجی‌ها ببرند و بعد بگوییم انقلابی هستیم. ما باید حتما بتوانیم سهم خودمان را در این بخش برداشت کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه یادآور شد: در حال حاضر دوران سختی را پشت سر می گذاریم. غربی ها به ناحق و ظالمانه تحریم هایی را علیه ما وضع کرده اند البته توافق خوبی انجام گرفت که بر اساس آن تحریم ها باید تا هفته های آینده و حداکثر تا یک ماه آینده لغو و از پیشروی ملت ایران برداشته شود.

جهانگیری ادامه داد: ما دو برنامه داریم که یکی از این برنامه ها کوتاه مدت و برای امسال است. برای واحدهای تولیدی بر اثر تحریم ها شرایط اقتصادی نامناسبی به وجود آمده بود که دچار رکود یا استفاده کم از ظرفیت ها شده بودند. باید با این برنامه کوتاه مدت دوباره این واحدها را راه اندازی کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال 94 شرایط سختی به ما تحمیل شد. ما پارسال نفت را بشکه ای 100 دلار می فروختیم اما امسال 43 دلار می فروشیم. این اتفاق در اقتصاد همه کشورهای نفت خیز اثر جدی گذاشته است. بحمدالله تا الان با تدابیری که داشتیم نگذاشتیم ثبات اقتصادی کشور دوباره به هم بریزد و شاهد تغییرات عمده در نرخ ارز یا روند صعودی تورم باشیم. با وجود اینکه تحریم‌های عمده هنوز باقی است از جمله تحریم‌های بانکی و فروش نفت.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: در برخی واحدهای تولیدی مقداری کندی فروش در تولیدشان تاثیر گذاشته است که امیدواریم با برنامه کوتاه مدتی که داریم این روند را اصلاح کنیم و چرخ تولید به خوبی بچرخد.

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت کارخانه آریا رنگ اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی بسیار مدرن است و ماشین آلات روز دنیا در آن وجود دارد. غربی ها خیلی سختگیری کردند که ماشین آلات به ایران وارد نشود اما بحمدالله این ماشین آلات نصب شده و با وجود چنین واحدهایی اشتغالزایی در کشور ایجاد می شود و جوانان می‌توانند از توانایی‌شان بهره برداری کنند. حسن این واحد تولیدی این است که می‌تواند یکی از نواقص جدی بخش مهمی از تولید ایران را جبران و حل کند.

وی اضافه کرد: بخش صنایع غذایی و مصرفی از رشته‌هایی است که رقابت در آن وجود دارد و چند هزار واحد تولیدی از این بخش در کشور هستند. متاسفانه این اشکال گرفته می شد که بسته بندی های صنایع ایران مناسب نیست و در بازار بین المللی قابل عرضه نیست که امیدواریم واحدهایی مشابه این واحد باعث شوند مصرف کنندگان بین المللی از محصولات ایرانی استقبال کنند و انشاءالله واحدهای جدیدی نیز اضافه شود.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------