آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

محسن رضایی: خرید ناو توسط عربستان مشکوک است / ریاض می خواهد ناامنی ها را به داخل خلیج فارس بکشاند



اخبار,اخبار سیاسی,مجمع تشخیص مصلحت نظام

وی با اشاره به سیل اخیر در 4 استان گفت: اعضای مجمع نسبت به سیل‌های اتفاق افتاده در استان‌های ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و حادثه پیش‌آمده برای مردم اهواز اظهار همدردی کردند و امیدواریم که مسئولان کشور هر چه زودتر به خسارات وارد شده رسیدگی کنند.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از پایان بررسی طرح رسیدگی به دارایی و اموال مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست‌خبری که پیش از ظهر امروز(شنبه) برگزار شد، با اشاره به جلسه امروز، اظهار داشت: جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با چند گزارش از وضعیت کشور آغاز شد.

وی با اشاره به سیل اخیر در 4 استان گفت: اعضای مجمع نسبت به سیل‌های اتفاق افتاده در استان‌های ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و حادثه پیش‌آمده برای مردم اهواز اظهار همدردی کردند و امیدواریم که مسئولان کشور هر چه زودتر به خسارات وارد شده رسیدگی کنند.

رضایی با اشاره به وقوع سیل و باران‌های شدید در کشور افزود: با پدیده جدیدی از سمت دریای عمان روبرو هستیم که این پدیده در آمریکا و اروپا شناخته شده است و سازمان‌های مسئول این کشورها به دلیل روبرو شدن با آن از لحاظ هشداردهی آگاهی دارند و برای مقابله با آن آموزش‌های لازم را دیده‌اند ولی این پدیده اولین بار است که در کشور ما اتفاق افتاده و احتمالا تا پایان آذرماه شاهد بارش‌های شدید و جاری شدن سیل خواهیم بود. لذا باید آمادگی لازم صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه بیشتر وقت جلسه امروز مجمع تشخیص به استماع گزارش‌های اعضای جلسه از سفر به کشورهای مختلف گذشت، یادآور شد: آقای لاریجانی به روسیه سفری داشت و مباحث مهمی بین او و آقای پوتین صورت گرفته بود و قرار شده که روابط ایران و روسیه تقویت شود. همچنین آقای حداد عادل سفری به چین داشت و مسئولان کشور چین ابهاماتی داشتند که آیا ایران پس از برجام سیاست خود را تغییر و ارتباط خود را کاهش می‌دهد؛ آقای حداد به خوبی دیدگاه نظام را برای مسئولان چین توضیح دادند و گفتند که برجام هیچ تغییری در سیاست خارجی نسبت به کشورهای دوست نمی‌دهد و نظام جمهوری اسلامی مستقل تصمیم می‌گیرد.

رضایی با اشاره به ارائه گزارش شمخانی از تحولات منطقه در جلسه امروز مجمع تشخیص اظهار داشت: آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی از وضعیت پیش روی نیروهای مقاومت در سوریه و مشکلات جوی که کار را کند کرده، گزارشی ارائه داد.

وی با اشاره به اتمام بررسی طرح رسیدگی به دارایی و اموال مسئولان گفت: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مواد باقیمانده از طرح رسیدگی به دارایی مسئولان مورد بررسی قرار گرفت و به اتمام رسید و آئین‌نامه اجرایی و روش کار آن را مشخص کردیم و قرار شد همه با هم کمک کنند تا به محض حاصل شدن آمادگی قوه قضائیه این طرح اجرایی شود و همه مسئولان کشور که نامشان در این فهرست آمده و نزدیک به 200 هزار نفر خواهند بود، خود و خانواده‌هایشان زیر پوشش نظام خوداظهاری و رسیدگی قرار گیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز از بررسی طرح رسیدگی به دارایی مسئولان عبور کردیم و این طرح را بعدا به مجلس شورای اسلامی ابلاغ خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری درباره برجام گفت: مسئله برجام با نامه مقام معظم رهبری مجموعه کاملی را شکل داد یعنی مصوبه شورای عالی امنیت ملی تصویب مشروط برجام بود و این یک گام محسوب می‌شد؛ اما لازم بود که گام دوم هم برداشته شود تا مصوبه مشروط اجرا شود. مجلس ورود پیدا کرد و اجرای مشروط برجام را تصویب کرد و با نامه مقام معظم رهبری اگر نواقصی در آن دو مصوبه بود، برطرف شد.

وی تاکید کرد: امروز مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و نامه رهبری سه سند کامل و جامعی هستند که براساس آن، برجام اجرایی و رصد خواهد شد و مردم و دستگاه‌های مسئول نیز می‌توانند آن را رصد کنند. لذا جمهوری اسلامی توانست از این مسئله مهم عبور کند که البته باید گفت اجرای برجام همراه با فرصت و تهدیدهایی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای برجام گفت: مدیران مسئول کشور باید برنامه‌ای تنظیم کنند تا از فرصت‌های برجام استفاده کرده و از تهدیدات آن پرهیز و منافع ملی و ارزش‌های انقلاب حفظ شود و دولت و مجلس قاعدتا این کار را می‌کنند.

رضایی با اشاره به کاستی آمریکا مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا اظهار داشت: اگر آمریکا بخواهد که شعار مرگ بر آمریکا در ایران پایان یابد، باید رفتار خود را در قبال ایران تغییر دهد. ما در سال‌های اخیر هیچ چیز جز کودتا، سرکوب، جنگ و تحریم از آمریکا ندیدیم.

وی با طرح پرسش‌هایی گفت: چرا آمریکا علیه دولت ملی ایران کودتا کرد؛ چرا آمریکا از سرکوب ملت ایران در 15 خرداد حمایت کرد؛ چرا آمریکا از جنگ 8 ساله ارتش عراق و حزب بعث و شخص یاغی و متجاوزی مانند صدام حمایت کرد؟ و به چه دلیلی سال‌های سال کشور ما را تحریم کرد؟ بنابراین در کارنامه آمریکا جز کودتا، سرکوب، جنگ و تحریم علیه ملت ایران هیچ چیز وجود ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی‌ها چطور انتظار دارند که مردم ما مرگ بر آمریکا را فراموش کنند؛ اگر بخواهند چنین اتفاقی بیفتد، آنها باید در رفتار خود با ملت ایران تجدیدنظر اساسی و بنیادین را نشان دهند.

رضایی با اشاره حوادث منطقه اظهار داشت: نکته مشکوکی که مشاهده می‌شود، فروش ناوهای مدرن به عربستان سعودی است؛ عربستان سعودی می‌خواهد خلاء خروج ناوهای هواپیمابر آمریکا را در خلیج فارس جبران کند و معنی آن این است که احتمالا عربستان ممکن است ناامنی‌هایی که در یمن، سوریه و بحرین به وجود آورده را به داخل خلیج فارس بکشاند. باید متذکر شد که هر نوع ناامنی که در خلیج فارس اتفاق بیفتد، آمریکایی‌ها مسئول آن خواهند بود و نمی‌توانند خود را کنار بکشند.

وی ادامه داد: در قرن جدید و 15 سال گذشته مجموعه ناامنی‌ها در منطقه ما یک میلیون کشته، 2 میلیون مجروح و بیش از 200 میلیون آواره داده است. در 15 سال گذشته آمریکایی‌ها در منطقه ما به اندازه جنگ جهانی خاموشی است که همچنان ادامه دارد و سیاست‌های آمریکا ادامه چنین وضعیتی است. اخیرا آقای برژینسکی گفته که منطقه خاورمیانه از کنترل خارج شده است؛ معنای این حرف یعنی اینکه شما می‌خواهید به این ناامنی ادامه دهید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که چه کسانی این کنترل را از بین بردند، گفت: آمریکایی‌ها ادعای ائتلاف علیه داعش را کردند. روسیه با درخواست سوریه وارد عمل شد و ایران هم در این راستا همکاری می‌کند و حالا می‌بینیم که فشار زیادی به آمریکا وارد شده که علیه داعش فعالیت می‌کند؛ باید پرسید چرا یکسال و نیم پیش این کار را نکردید. خود شما در این ناامنی‌ها دخالت دارید. ما ادامه وضع موجود را به مصلحت منطقه و کشورهای منطقه نمی‌دانیم و به ضرر بشریت می‌دانیم.

رضایی با بیان اینکه در مسئله سوریه عملیاتی که ارتش سوریه و مقاومت آغاز کرده، به کندی پیش می‌رود، گفت: دو دلیل در این زمینه وجود دارد؛ اول اینکه تکفیری‌ها در میان مردم سنگر گرفته‌اند و در روستاها هستند و روستایی‌ها نیز در محاصره آنها هستند، بنابراین طبیعی است که جنگ در این مناطق باید با دقت صورت گیرد و این موضوع موجب کندی کار شده است. ضمن اینکه مسائل جوی نیز موثر است؛ اما آنها بدانند که ما به هیچ وجه از حمایت از دولت سوریه و مقاومت کوتاه نمی‌آییم. مذاکرات سیاسی مسیر خود را دارد و نظر ما این است که مردم سوریه تعیین کننده هستند.

وی تاکید کرد: ما از مذاکرات درستی که به نفع ملت سوریه باشد حمایت می‌کنیم اما تا تکفیری‌ها را در عراق و سوریه دفن نکنیم دست از حمایت از دولت سوریه و عراق برنمی‌داریم. چرا که باید این غده سرطانی که در جهان اسلام شکل گرفته است، از بین برود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون اقتصاد مقاومتی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در دبیرخانه مجمع تشخیص کمیسیون اقتصاد مقاومتی را راه‌اندازی کردیم تا سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را با جدیت پیگیری کند؛ لذا نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی جدی‌تر از گذشته دنبال خواهیم کرد و وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه همکاری‌های خوبی در این زمینه با ما داشتند.

رضایی تاکید کرد: ما قصد داریم از نظر آموزشی کمک‌هایی را به بدنه کشور و بخش‌های مختلف اقتصادی انجام دهیم. لذا نظارت، توجیه و آموزش دادن را در زمینه اقتصاد مقاومتی به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در یادداشت اخیر خود احتمال بازگشت استبداد را مطرح کرده بودید، نظر شما چیست، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون اگر ولایت فقیه و رهبری نبود، چندین بار امکان بازگشت استبداد به کشور وجود داشت. نمی‌خواهم عددی مطرح کنم ولی حداقل 4 تا 5 بار امکان داشت که استبداد به کشور بازگردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: وجود ولایت فقیه که مثل چشم بیدار از منافع ملی، آزادی و استقلال دفاع می‌کند، مانع شد که استبداد با شعارهای مختلف به کشور بازگردد.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------