آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

اعلام زمان ثبت نام کاندیداهای خبرگان و مجلس



اخبار,اخبارسیاسی,کاندیداهای خبرگان

رئیس ستاد انتخابات کشور زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به ترتیب ۲۶ و ۲۸ آذر اعلام کرد.

محمدحسین مقیمی در نشست خبری پیش بینی کرد 4800 تا 5 هزار نفر برای انتخابات مجلس نام نویسی کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری هفتم اسفند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از 25 مرحله انتخابات 23 مرحله به صورت ماشینی برگزار می شود و فقط رای گیری و شمارش آرا به صورت دستی است، گفت: انتخابات مجلس گذشته در 14 حوزه و هزار و 400 شعبه با 2 هزار و 500 ماشین الکترونیکی برگزار شد.

مقیمی افزود: امسال تا یک سوم رای گیری ها به صورت الکترونیکی انجام می شود و سخت افزار این روند تهیه و به تایید کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان رسیده است و باید نرم افزار آن را نیز طبق برنامه زمان بندی شده تهیه کنیم.

وی گفت: بر اساس نظر رئیس جمهور صندوق های شفافی نیز برای اخذ رای از مردم درنظر گرفته شده که قابلیت شفافیت و  مخفی بودن رای را نیز دارد و اکنون درحال ساخت است.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: نرم افزار رای گیری به صورت الکترونیکی از ابتدا تا انتها توسط کارشناسان داخلی تهیه شده است و از نظر علمی در این زمینه کمبودی نداریم.

مقیمی گفت: 960 هزار نفر برای برگزاری انتخابات در هیات های اجرایی فعالیت می کنند.

وی افزود: دولت نیز اعتبار لازم را برای برگزاری انتخابات تا یک سوم رای گیری به صورت ماشینی و الکترونیکی درنظر گرفته است که این مبلغ 160 میلیارد تومان است.

مقیمی آموزش مسئولان برگزاری انتخابات، فرمانداران و دیگر عوامل را اصلی ترین برنامه این ستاد اعلام کرد و گفت: حتی برای فرمانداران نیز آزمونی با صد سوال درباره قانون انتخابات برگزار شده است و 270 مربی نیز درحال تربیت و آموزش کادرهای آموزشی انتخابات هستند.

وی افزود: اکنون کشور به 11 منطقه تقسیم شده  و همایش های توجیهی برای استانهای مختلف درحال برگزاری است و از 11 همایش پیش بینی شده تاکنون 5 همایش برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با افرادی که تبلیغات زودهنگام کنند نیز چه در فضای مجازی و چه در فضاهای دیگر طبق قانون برخورد می کنیم و قوه قضاییه و پلیس فتا درحال رصد این تبلیغات هستند.

مقیمی افزود: ستاد انتخابات از دوم اردیبهشت فعالیت خود را با 9 عضو و 6 کمیته مالی، امنیت، حقوقی، حراست و استعلامات، فناوری و اطلاع رسانی آغاز کرده و تاکنون 12 جلسه آن برگزار شده است.

وی همسان سازی قانون انتخابات مجلس و خبرگان برای اینکه یک هیات اجرایی بتواند هر دوی آنها را برگزار کند، تهیه و تنظیم لایحه قانون جامع انتخابات و تقدیم آن به دولت، تهیه اصلاحیه قانون انتخابات خبرگان و اصلاح قوانین انتخابات برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را از جمله اقدامات لازم درباره انتخابات 7 اسفند امسال برشمرد و گفت: برخورد ستاد انتخابات کشور براساس قانون خواهد بود و سعی می کنیم مردم اجرای قانون و بی طرفی هیات های اجرایی را لمس کنند.

مقیمی افزود: انتخابات در حوزه هایی که به صورت الکترونیکی برگزار می شود با ارائه شناسنامه و اصل کارت ملی امکان پذیر است و سازمان ثبت احوال کشور آمادگی صدور کارت ملی برای افراد متقاضی را پیش از انتخابات و در کوتاه ترین زمان ممکن دارد.

وی از نخبگان و افراد با صلاحیت برای نام نویسی در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.

 

اخبار سیاسی - خبرگزاری صدا و سیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------