آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

وزیر کشور: هیچ فرد یا گروهی حق ندارد خارج از چارچوب قانون در انتخابات دخالت کند



اخبار,اخبار سیاسی,انتخابات مجلس خبرگان

وزیر کشور برگزاری انتخابات با شکوه و حضور گسترده مردم در انتخابات اسفندماه امسال را مایه یاس دشمن در آسیب رساندن به نظام مبتنی بر رای مردم خواند و گفت: برای نا امیدی دشمن باید انتخابات به عنوان محور اصلی سیاست داخلی و به صورت با شکوه، رقابتی و سالم برگزار شود تا اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی کشور حفظ و تقویت گردد.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز - سه شنبه - در همایش مدیران کل حراست استانداری های سراسر کشور افزود: با برگزاری انتخابات با شکوه، سالم و قانونی شاهد مانور قدرت ملی در کشور و تقویت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی خواهیم بود.

وزیر کشور با بیان این که انتخابات محور سیاست داخلی و مظهر اقتدار ملی است، گفت: تشویق و ترغیب مردم و نامزدها برای حضور در انتخابات وظیفه ای عمومی است.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع سیاست داخلی کشور، انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است و برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و قانونی به مفهوم افزایش توان و اقتدار ملی کشور است.

وزیر کشور با اشاره به شرایط خاص منطقه و موفقیت های روزافزون نظام در عرصه های سیاست داخلی و خارجی و وحدت و تقویت انسجام و همگرایی در کشور گفت: حوادث منطقه به ویژه در عراق، سوریه و یمن نشان دهنده دست داشتن آمریکا، تعدادی از کشورهای غربی دنباله رو آمریکا و برخی کشورهای منطقه است که در آنها تعصب، تحجر و خشونت نهادینه شده، در این حوادث بوده و اهداف مشترک هر دو گروه، مبارزه با انقلاب اسلامی و خاستگاه آن جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه در همه مکانها، زمانها، شرایط و موقعیت ها و با روشهای شرعی و قانونی باید از حقوق ملی خود دفاع کنیم افزود: اگر در برجام موفق عمل کردیم، به دلیل هدایت های مقام معظم رهبری، مدیریت مستقیم ریاست جمهوری، توانمندی ملی، امنیت داخلی، تاثیرگذاری در تحولات منطقه ای، تلاش تیم مذاکره کننده و توفیقات کشور در عرصه سیاست داخلی است.
رحمانی فضلی، حضور با شکوه مردم در انتخابات سال 92، ایجاد امید، اتحاد و انسجام داخلی، همگرایی و هم افزایی بین مسئولان و اجرای برنامه های عملی در جهت کسب اقتدار ملی و توانمندی های کشور را دلیل تغییر تاکتیک دشمن و بازگشت آنها به میز مذاکره دانست و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور در سال 91 ، دشمن به فکر تکرار حوادث سال 88 در کشور بود، اما در سال 92 با هدایت های مقام معظم رهبری و درایت و هوشمندی مردم، انتخابات با شکوهی در کشور برگزار شد و دشمنان نظام نتوانستند از زمینه ایجاد تنش اجتماعی در انتخابات، سوءاستفاده کنند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: هیچ فرد یا گروهی حق ندارد خارج از چارچوب قانون در انتخابات دخالت کند. وظیفه عمومی همه دستگاهها و نهادهای مسوول، تشویق و ترغیب مردم برای حضور هرچه باشکوهتر در انتخابات است و باید وظایف خاص و قانونی خود را در قبال برگزاری انتخابات انجام دهند.

وی در ادامه خطاب به مدیران حراست استانداریهای سراسر کشور گفت: شما به عنوان حراست نقش مهمی در برگزاری انتخابات امن و قانونی دارید و رعایت اصل بی طرفی در برگزاری انتخابات باید بطور جدی و قاطع رعایت و بر تحقق این امر مهم نظارت شود تا خدشه ای به اعتماد عمومی مردم وارد نگردد.

وزیر کشور گفت: رعایت بی طرفی و برگزاری سالم، قانونی و توام با امنیت انتخابات یک اصل بسیار مهم است و این امر مستلزم حضور موثر مسئولین حراست در انجام وظایف و رصد تمام فعالیتهای مرتبط با برگزاری صحیح انتخابات می باشد.

وی تاثیرگذاری و نقش بی بدیل ایران در حل بحرانهای منطقه ای را ناشی از قدرت ملی مردم و حضور آنها در صحنه های مهمی چون انتخابات عنوان کردو افزود: امروز به پشتوانه همین اقتدار است که کشور ما به این جایگاه رفیع فعلی دست یافته است.

 

اخبار سیاسی - پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------