آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

آیت الله مکارم شیرازی: اینکه بگوییم برجام مثل ترکمنچای است خلاف شرع است / مخالفان، بحث توافق را پایان یافته تلقی کنند



اخبار,اخبار سیاسی,برنامه هسته ای ایران

آیت الله مکارم شیرازی مخالفت با برجام بعد از طی مراحل قانونی و تصویب آن در نهادهای ذیربط را به صلاح ندانست و بر لزوم توجه همگان به حفظ وحدت ملی تاکید کرد.

 آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با بیان روایتی از حضرت امام حسن عسکری(ع) موعظه پنهانی را به مراتب دارای تاثیر بیشتر از تذکر در جمع دانست و گفت: موعظه کردن یکی از شؤون امر به معروف و نهی از منکر است؛ یکی از امور مهم در این فریضه الهی پرهیز از توهین است و نباید این واجب الهی آمیخته با ارتکاب فعل حرام شود.
 
این مرجع تقلید گفت: افرادی که درباره امر به معروف ایراد می گیرند از دستورات اسلامی خبر ندارند و باید احادیث معصومین(ع) را بخوانند و بدانند که اسلام به کوچک ترین جوانب امور و موضوعات نیز توجه کرده است.
 
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امیدواریم هم خودمان به این احادیث عمل کرده و هم به دیگران توصیه کنیم تا هنگام موعظه و امر به معروف این جهات را در نظر بگیرند.
 
این مرجع تقلید در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در این موضوع پنج مرحله مهم طی شد؛ مرحله نخست دو سال مذاکره با طرف های مقابل بود که رهبر بزرگوار انقلاب نیز از زحمات آنها تشکر کردند، در مرحله بعد در شورای عالی امنیت ملی بعد از برگزاری نشست هایی تصویب شد، مرحله بعد نیز تصویب در مجلس با اکثریت خوب بود، در مرحله چهارم در شورای نگهبان نیز تصویب شد و در مرحله پنجم که حرف آخر بود رهبر معظم انقلاب با صراحت و البته به نحو مشروط بیان کردند.
 
این مرجع افزود: بعد از طی این مراحل این که در گوشه و کنار برخی عزیزان مخالفت می کنند، این صلاح نیست، ما یا تابع شرع هستیم یا تابع قانون؛ اگر تابع شرع هستیم مراحل آن گذشته است و شورای نگهبان و رهبری در این باره نظر داده اند؛ اگر هم تابع قانون هستیم، این کار در مجلس انجام شده است.
 
آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: بنابراین مخالفت با این موضوع نه با موازین شرع و نه با موازین قانونی می سازد، به همین جهت خوب است این مساله را پایان یافته تلقی کنیم، مشکلاتی اگر دارد که دارد باید به فکر آنها بود.
 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: بر فرض که با عقیده شخصی ما مخالف بود اما وظیفه ما مخالفت نیست، این که اهانت کنیم به تیم مذاکره کننده، این درست نیست، این که با اصل آن مخالفت کنیم هم خلاف شرع و هم خلاف دموکراسی است، این که بگوییم ترکمنچای است این هم خلاف موازین است.
 
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید کاری کنیم که موضوع برجام مایه اتحاد مردم باشد، این مساله بسیار روشن است و انتظار می رود همه در مقابل آن تسلیم بوده و واقعیات را بپذیریم.
 
وی بیان کرد: بنده وظیفه شرعی خود می دانم که نکاتی را متذکر شوم، امیدوارم خدای متعال به همه توفیق دهد به وظیفه خود عمل کنیم و در مقابل استکبار و استعمار بایستیم و مشکلات کشور و جهان اسلام را در پرتو وحدت و انسجام حل کنیم.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------