آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

شواهد نشان می دهد رکن آبادی زنده است



اخبار,اخبار سیاسی , سفیر سابق ایران در لبنان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شواهدی داریم که نشان می دهد رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان زنده است.

محمد رضا محسنی ثانی روز پنجشنبه در حاشیه آیین اربعین جانباختگان حادثه منا در سبزوار طی گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در مورد این فاجعه مطرح و از سوی وزارت امور خارجه و مجلس مورد پیگیری جدی است، موضوع روشن شدن تکلیف رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان است.

وی با اشاره به اینکه رکن آبادی هنگام فاجعه منا زنده به بیمارستان منتقل شده است افزود: شواهدی در دست داریم که نشان می دهد او زنده با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع زنده بودن آقای رکن آبادی و شناسایی او از مهمترین مسائلی است که مورد توجه قرار دارد و دولت عربستان باید نسبت به سرنوشت این فرد پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس شواهد و مدارکی که دارد، زنده ایشان را از دولت عربستان مطالبه کرده است.

محسنی ثانی با اشاره به مطالبه ملت ایران در خصوص پیگیری حقوقی حادثه منا گفت: دولت، وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی بر اساس وظیفه خود با محوریت کمیسیون قضایی و حقوقی پیگیری های خود را آغاز کرده و به طور قطع این پیگیری ها تا روشن شدن ابعاد مختلف حادثه و احقاق حق حادثه دیدگان ادامه دارد.

وی افزود: روند پیگیری حادثه منا دارای ابعاد مختلفی است که باید از هر نظر مورد بررسی باشد و امت اسلامی نباید از کنار این حادثه به راحتی عبور کند.

معاون امور هماهنگی زائران استانداری خراسان رضوی نیز در حاشیه آیین اربعین جانباختگان حادثه منا در سبزوار طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیگیر وضعیت زائران مفقود این استان هستیم .


حسن واحدی با اشاره به اینکه 84 تن از جانباختگان حادثه منا در گلزار شهدای استان یا بنا به درخواست خانواده معظم آنها در محل زادگاهشان دفن شده اند، اظهار کرد: متاسفانه هنوز تکلیف 13 زائر این استان روشن نشده و این عزیزان مفقود هستند.

واحدی با اشاره به پیگیری های سازمان حج و زیارت کشور برای شناسایی مفقودان این فاجعه گفت: براساس اعلام این سازمان تعدادی از جانباختگان اهل تسنن در مکه مکرمه دفن شده اند که در حال بررسی وضعیت آنان هستیم.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که در فاجعه منا 464 تن از آنان جان خود را از دست دادند.

با گذشت بیش از 40 روز از فاجعه منا هنوز از سرنوشت 28 زائر ایرانی از جمله غضنفر رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان اطلاعی در دست نیست.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

 

اخبار سیاسی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------