واکنش وزير کشور به بازداشت چند خبرنگار



اخبار,اخبار سیاسی ,مسئولان قوه قضائيه

وزير کشور درباره دستگيري اخير چند خبرنگار اظهار کرد: من از مسئولان قوه قضائيه در اين رابطه پرسيده‌ام که آنها گفته‌اند اسنادي دارند که در حال بررسي آن اسناد هستند.

عبدالرضا رحماني فضلي در حاشيه نشست مشترک استانداران و روساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از کشور با اشاره به اينکه قرار است مسئولان قوه قضائيه اين اسناد را به من نشان دهند، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات نبايد مسائلي که آرامش جامعه را برهم مي‌زند بوجود بيايد.
 
وي افزود: اگر قوه قضائيه اسناد محکمه‌پسند دارد بايدطبق آن اسناد اين مسأله پيگيري شود. البته آبرو و عزت مردم و منافع ملي مهم است و در چنين اقداماتي بايد بين منافع ملي و آبروي مردم تناسب ايجاد شود.
 
وزير کشور تأکيد کرد: وقتي اسناد هنوز مورد قضاوت قرار نگرفته نبايد در جامعه نگراني ايجاد کرد. اگر اين فضا مديريت نشود نويسندگان و خبرنگاران دچار دغدغه خواهند شد. براي ما آرامش و امنيت جامعه بسيار مهم است.
 
رحماني فضلي در ادامه با اشاره به اينکه ما دشمن زياد داريم که آنها حتماً قصد نفوذ در مراکز مهم کشور را دارند، افزود:مسئولان مرتبط با موضوع مثل وزارت اطلاعات، سپاه، نيروي انتظامي و قوه قضائيه مسئول رسيدگي به اين امور هستند. البته ما از نظر درصد و کنترل نفوذ شرايط مطلوبي داريم و در امنيت کامل به سر مي‌بريم و طرح موضوع نفوذ از سوي رهبري براي بالا بردن حساسيت‌هاست.
 
وي همچنين با اشاره به اينکه نبايد از نفوذ براي تخريب يکديگر و اتهام زني استفاده کنيم، گفت: اگر از نفوذ سوءاستفاده شود به فرمايش رهبري جفا شده است. ما نبايد راه بيفتيم و انگشت اتهام به سمت هم بگيريم. تعريف نفوذ و جاسوس مشخص است. البته همه بايد حساس باشند ولي اين مسأله بايد از مجاري قانوني پيگيري شود.
 
وزير کشور در بخش ديگري از مصاحبه خود درباره تبليغات زودرسي انتخاباتي گفت: قانون زمان تبليغات انتخاباتي را مشخص کرده و اگر کسي قبل از آن تبليغات رسمي انجام دهد به عنوان تخلف درج خواهد شد. البته خيلي از اين فعاليت‌ها اکنون در قالب فعاليت‌هاي انتخاباتي نيست و بيشتر حالت سخنراني و حضور نامزدهاي احتمالي در مراسم‌هاي مختلف دارد.
 
وي در پايان افزود: تاکنون گزارشي درباره تبليغ زودرس نداشته‌ايم ولي اگر اين تبليغ انجام شد در ابتدا تذکر مي‌دهيم و در مرحله بعد اين تخلف درج خواهد شد. 

 

اخبار سیاسی - آریا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------