آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

پشت پرده انتخاب زاكانی به عنوان رييس كميسيون برجام/ آیا نقوی حسینی از فراکسیون رهروان ولایت اخراج می شود؟



اخبار,اخبار سیاسی,انتخابات مجلس

در اين نشست به ریاست کاظم جلالی، بر روي تركيب هيات رييسه كميسيون ويژه برجام تصميم گيري مي‌شود و همه اعضا با يكديگر هم‌پيمان مي‌شوند كه به تركيب تعيين شده راي بدهند.

بررسي طرح برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) در مجلس شوراي اسلامي با حاشيه‌هاي فراواني در خصوص تشکیل کمیسیون بررسی برجام همراه بود. 

حواشي اين كميسيون از روز اول با تركيب اعضاي آن نمود پيدا كرد؛ براساس تصميم فراکسیون "اصولگرايان رهروان ولايت" و "فراكسيون اصولگرایان"، قرار شد مدل ۵+۵+۵ برای تعیین اعضای کمیسیون برجام ملاک عمل قرار گیرد( ۵ نفر از فراکسیون رهروان، ۵ نفر از فراکسیون اصولگرایان و ۵ نفر عضو مورد توافق دو فراکسیون)

در اين بين اما آنچه بيش از همه ایجاد حاشیه کرد، انتخاب رييس اين كميسيون بود كه هرچند در ابتدا موضوع خاصي به نظر نمي‌آمد اما با گذشت زمان و اتفاقات و رخدادهايي كه در جلسات و مهمانان دعوت شده در كميسيون ويژه گذشت، اهميت رياست اين كميسيون بيشتر جلوه پيدا كرد.

 آنچه در انتخاب عليرضا زاكاني به عنوان رييس كميسيون ويژه برجام تاثيرگذار بود، راي "سيدحسين نقوي‌حسيني" عضو شوراي مركزي رهروان ولايت به زاكاني بود.

 قبل از تعيين اعضاي هيات رييسه كميسيون ويژه برجام، جلسه‌اي با حضور سيد محمد حسن ابوترابي فرد، علاءالدين بروجردي، منصور حقيقت پور، غلامرضا تاجگردون، وحيد احمدي، مسعود پزشكيان، عباسعلي منصوري آراني و سيد حسين نقوي حسيني، تشكيل مي‌شود كه البته قرار بود محمد مهدي زاهدي نيز در آن نشست حضور داشته باشد اما بنا به دلايلي موفق به حضور در اين جلسه نشد.

در اين نشست كه به رياست كاظم جلالي رييس فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت تشكيل مي‌شود، بر روي تركيب هيات رييسه كميسيون ويژه برجام تصميم گيري مي‌شود و همه اعضا با يكديگر هم‌پيمان مي‌شوند كه به تركيب تعيين شده راي بدهند.

ولی با تخلف سيد حسين نقوي حسيني و راي غير تشكيلاتي او عليرضا زاكاني رييس كميسيون برجام شد.

  نكته مهم دیگر، حضور سيدحسين نقوي حسيني در كميسيون ويژه برجام به عنوان یکی از 5 نفر منتخب فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت است. انتخابي كه با آراي اعضا اين فراكسيون حاصل شد و به اين ترتيب و براساس اصول بايد برآورنده نگاه‌ها و خواست‌هاي تشكيلاتي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت می بود. اما برخلاف اهداف و رويكردهاي فراكسيون اكثريت مجلس شوراي اسلامي درباره برجام، سيدحسين نقوي حسيني در مسيري ديگر و در سايه اهداف پايداري‌هاي مجلسي گام برداشت. اقدامي كه با نطق‌هاي ضد مذاكره‌اي و خلاف برجامي، به هرشكل چه در بيان و چه در عمل خلاف رويكرد و خواست فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت بود که او را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده بودند.

 نكته جالب توجه اظهارات نقوي حسيني درخصوص رويكرد تشكيلاتي و تاكيد بر تصميم‌گيري فراكسيوني بود كه در نشست قبل از تشكيل كميسيون ويژه برجام در فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت بود.

سيدحسين نقوي حسيني عضو فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت در نشست اين فراكسيون در خصوص تشكيل كميسيون ويژه برجام با تاكيد بر كار فراكسيوني، گفته بود: «ما كار فراكسيوني مي‌كنيم، كار فراكسيون با اين منطق ها سازگاري ندارد، دوستان انتقاد دارند چرا كه بالاخره ما يك فراكسيون هستيم و بايد نظر داشته باشيم، راي مسقل خود را داشته باشيم. اصولگرايان اصولگرا هستند. پيشنهاد ما اين است كه به عنوان فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت كه 15 نفر خودمان را انتخاب كنيم.» صحبت‌هايي كه صوت آن نيز در اين خبر موجود است.


به عبارت دیگر، وی قبل از تشکیل کمیسیون برجام، به عنوان یکی از اعضای کمیسیون رهروان ولایت، خواستار آن بود که هر 15 عضو کمیسیون برجام توسط همین فراکسیون انتخاب شوند ولی بعد از این که خودش وارد کمیسیون شد، برخلاف دیدگاه فراکسیون، به زاکانی رأی داد و مواضعی خلاف دیدگاه فراکسیونی که آن را نمایندگی می کرد، اتخاذ نمود و عملاً در مسیر جبهه پایداری قرار گرفت و بارها در مصاحبه‌هاي خود از رد برجام سخن به ميان آورد و در جمع متحصنين «خودجوش!» در مقابل مجلس به آنها وعده رد طرح برجام را داد.

این اقدام یادآور ماجرای الهه راستگو در ایام انتخاب شهردار تهران بود. او که از سوی حزب اسلامی کار در فهرست اصلاح طلبان وارد شورا شده بود، در انتخاب شهردار، برخلاف خاستگاه حزبی اش، به قالیباف رأی داد و به دلیل عملکردش از حزب اسلامی کار اخراج شد.


حال باید دید فراکسیون رهروان ولایت، درباره نقوی حسینی که با رأی این فراکسیون راهی کمیسیون برجام شد و خلاف فراکسیون عمل کرد، چه تصمیمی خواهد گرفت؟!

 

اخبار سیاسی - عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------