آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

لاریجانی: عواملی در دولت گذشته نمی گذاشتند مذاکرات به نتیجه برسد



اخبار,اخبار سیاسی,توافق هسته ای ایران

افراد کاردان باید از سوی مردم انتخاب شوند چرا که امروز مسائل پیچیده‌ای در عرصه‌های اقتصادی کشور داریم که این افراد باید توانایی حل آن‌ها را داشته باشند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع ائمه جماعات مساجد گفت: بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات، سعودی‌ها گفتند که قیمت نفت را آنقدر پایین می‌آوریم که ایران از مذاکرات سودی نبرد.

علی لاریجانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار جمعی از ائمه جماعات مساجد استان قم، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر مناسب نیست و تحریم‌ها موجب شد تا واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه کنند و از طرفی تحریم‌های بانکی هم مانع از جابجایی پول و سرمایه واحدهای تولیدی شده که به همین دلیل تولیدکنندگان مجبور بودند تا با واسطه‌هایی نقل و انتقالات پولی خود را انجام دهند و این امر موجب افزایش قیمت اجناس تولیدی می‌شد و در این وسط هم برخی از واسطه‌ها کل پول را می‌گرفتند و می‌بردند.

اهم اظهارات وی را به نقل از مهر در ادامه می خوانید:

* به نتیجه رسیدن مسئله هسته‌ای در ایران کار درستی بود، چرا که ما دانش هسته‌ای را به دست آورده و به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نبودیم.

*اواخر دولت قبل تمایل به مذاکرات از سوی طرف مقابل وجود داشت. اما عواملی نمی‌گذاشتند این کار به درستی پیش رود و کشورهایی مثل عربستان سعودی در راستای مذاکرات کارشکنی می‌کردند و برخی از کشور‌ها را به عدم انجام این کار تشویق می‌کردند.

* امروز مذاکرات تا توافق نهایی پیش رفته، برای همین از اواسط مذاکرات هسته‌ای، سعودی‌ها تصمیم گرفتند تا قیمت نفت را پایین بیاورند و بر همین اساس قیمت ۱۱۰ دلاری نفت به ۳۰ دلار کاهش یافت. بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات، سعودی‌ها گفتند که قیمت نفت را آنقدر پایین می‌آوریم که ایران از مذاکرات سودی نبرد و امروز هم با شهادت شیخ نمر، مسائل جدیدی را در منطقه راه انداخته‌اند.

*دولت هزینه‌های جاری بسیاری دارد. سال گذشته ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه داشتیم که ۱۶۰ هزار میلیارد تومان آن بودجه جاری و تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان آن بودجه عمرانی بوده است.


* این روز‌ها برجام به مراحل آخر خود می‌رسد و تحریم‌ها برداشته خواهد شد و در مجموع نظام، تصمیم درستی گرفت که دانش هسته‌ای در ایران بماند و خللی در آن وارد نشود و از طرفی تحریم‌ها نیز برداشته شود. برداشت تحریم‌ها امروز پله اول ماست و بعد از آن باید تلاش کرد تا عمران و آبادانی در کشور شکل گیرد و اگر جریان اقتصادی در کشور ما قوی باشد، سنگ اندازی‌ها تأثیری نخواهد داشت و امروز باید به سمتی رویم که تولید و اقتصاد در کشور قوی شود.

*حضور مردم باید پررنگ باشد که در این صورت پشتوانه کشور در مذاکرات، عرصه‌های سیاسی قوی‌تر خواهد بود.

*کشوری که می‌خواهد دموکراسی در آن حاکم باشد، باید امکان حضور مردم را در اداره کشور بیشتر فراهم کند و مردم نیز باید افرادی که برای سرنوشت انقلاب دغدغه دارند و برای حل مشکلات بر اساس اصول اصلی انقلاب تلاش می‌کنند، انتخاب کنند.

* افراد کاردان باید از سوی مردم انتخاب شوند چرا که امروز مسائل پیچیده‌ای در عرصه‌های اقتصادی کشور داریم که این افراد باید توانایی حل آن‌ها را داشته باشند.

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------