آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

عراقچی:اجرای کامل برجام خبر خوش سال 95



اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,عراقچی

 معاون وزیرخارجه پیرامون مسئله اقتصاد مقاومتی توضیحاتی ارائه کرد.

" سیدعباس عراقچی"  مرد پر کار این روزهای وزارت خارجه مردی که در پسابرجام هم همچون پیش از برجام درگیر گفتگوهای بین المللی است. شاید امسال به نوعی مذاکرات هسه ای به پایان رسیده اما پسابرجامش برای سید عباس عراقچی پر مشغله تر است!

شیرینی سال نو از گلویش پایین نرفته بود که با او تماس گرفتیم تا با کام شیرین شده برایمان از تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل سخن بگوید.
 
وقت آن است در عمل وارد صحنه پسابرجام شویم
در همین رابطه معاون حقوققی و بین المللی وزارتخارجه اظهار داشت: شعار امسال بسیار حکیمانه و دقیق انتخاب شد چرا که کشور ما در حال حاضر در موقعیت ویژه ای قرار داشته و فرصت بسیار تاریخی ای را در اختیار قرار دارد.

عراقچی  افزود: با شرایطی که برجام فراهم کرده از جمله برداشته شدن موانع پیشرفت اقتصادی وقت آن است که در عمل وارد صحنه اقتصاد مقاومتی شویم تا بتوانیم کشور را در مقابل هر گونه فشار اقتصادی خارجی محفوظ نگه داریم.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت خارجه تاکید کرد: معتقدم اکنون مطابق ان چه مقام معظم رهبری فرموده‌اند زمان اقدام به عمل است چرا که برجام مسیرها را باز کرده و طبیعی است که با همت و تلاش مسیر را به پایان برسانیم و امیدوارم در سال جدید مسیر شکوفایی اقتصادی طی شده تا بتوانیم از آثار بهره‌مند شویم.
 
"اقتصاد مقاومتی" در راستای بسته شدن بحث نفوذ است
رئیس ستاد پیگیری برجام پیرامون بسته شدن مسئله  نفوذ مورد تاکید مقام معظم رهبری گفت: بحث نفوذ موضوعی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد چرا که دشمنان انقلاب از هر رخنه‌ای به دنبال ضربه زدن به ایران هستند.
 
وی ادامه داد: فکر می‌کنم هدف غایی اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد کشورمان نفوذ ناپذیر باشد و کسی نتواند با هر وسیله‌ای به آن ضربه بزند به همین جهت حتما باید اقتصاد ایران به مانند یک بدنه نیرومند مستحکم شود که هیچ بیماری نتواند بر آن اثر کند به همین دلیل اقتصاد مقاومتی اگر در چارچوب زمینه‌های معین قرار گیرد و به اقدام و عمل برسد بدون شک می‌تواند راه های نفوذ را ببندد.
 
اجرای کامل برجام خبر خوش سال 95 خواهد بود
 
مذاکره کننده ارشد کشورمان درباره این که اگر قرار باشد در زمینه پسابرجام خبر خوشی را در آغاز سال جدید به مردم بدهد، اظهار داشت: ما هر چه از روز اجرایی شدن برجام فاصله می‌گیریم بسیاری از دغدغه ها و نگرانی های که در پیش از برجام وجود داشت یکی یکی مرتفع می‌شود.
 
عراقچی  درباره جدا بودن بحث موشکی ما و بحث هسته‌ای گفت: این موضوع حتی شامل قطعنامه اخیر هم نمی‌شود که در نهایت می توان گفت، این‌ها نگرانی‌هایی است که به ترتیب رفع می‌شود و امیدواریم با رفع همه نگرانی‌ها در سال جدید اقتصاد ما در اثر اجرایی شدن برجام روی غلتک مناسب بیافتد.

 

اخبار سیاسی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------