آخرین اخبار سیاسی

مهاجری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

آقای ذوالنور، نایب‌رییس مجلس و نماینده قم در اظهاراتی که پایه اصلی‌اش نقد به آقای قالیباف است، به نکته قابل اعتنایی اشاره دارد که هر چند…

صحبت به انگلیسی ،نیایش به عبری، اندیشه به پارسی



اخبار ,اخبار سیاسی ,کمک روحانی به بیمارستان یهودیان

 

اخبار سیاسی -  گزارش "نیویورک تایمز" از کمک روحانی به بیمارستان یهودیان صحبت به انگلیسی ،نیایش به عبری، اندیشه به پارسی

در این بیمارستان "جو خوبی" وجود دارد. علیرغم آن که من یهودی نیستم. در این بخش تنها پنج یهودی مشغول به کار هستند و اکثر آنان مهاجرت کرده اند. من 48 سال است که در این بیمارستان کار می کنم. 96 درصد بیماران مسلمان هستند. اکثریت کارکنان بیمارستان نیز مسلمان هستند.

 خبرنگار روزنامه "نیویورک تایمز" در تهران با انتشار گزارشی در مورد کمک اخیر دولت "روحانی" به بیمارستان یهودیان تهران به همزیستی مسالمت آمیز ایرانیان در کنار یکدیگر فارغ از نژاد، مذهب و رنگ پوست اشاره می کند.

دکتر "سیامک مرصادق" رییس بیمارستان و مرکز خیریه "دکتر سپیر" در مصاحبه با "توماس اردبرینک" خبرنگار روزنامه "نیویورک تایمز" در ایران از عشقش به میهنش گفته و افزوده است :"هزاران یهودی ای که ساکن ایران هستند نمی خواهند کشورشان را ترک کنند خواستار زندگی در جمهوری اسلامی ایران هستند. این پزشک ایرانی اظهار داشت که اکثریت یهودیان ساکن ایران تنها به این دلیل حاضر به ترک ایران نیستند چرا که دوست دارند در وطن شان زندگی کنند.

دکتر مرصادق در مورد عشق و علاقه اش به ایران می گوید: "من به زبان انگلیسی صحبت می کنم، به عبری نیایش می کنم و به زبان "پارسی" می اندیشم." این جراح ایرانی نماینده مجلس شورای اسلامی ایران است و در این مرود می گوید "من یک ایرانی یهودی هستم."

خبرنگار "نیویورک تایمز" در ادامه می افزاید که این پزشک ایرانی – یهودی از کمک دولت به بیمارستان "سپیر" شگفت زده نشده و در این مورد می نویسد :"هفته گذشته بسیاری از ایرانیان از کمک 400 هزار دلاری دولت "روحانی" به بیمارستان یهودیان تهران (سپیر) متعجب شدند اما دکتر مرصادق در زمره این افراد نبوده است او در این مورد گفت: "ما یهودیان بخشی از تاریخ ایران هستیم. این رویداد از آن رو جالب توجه است که دولت روحانی نشان داد که ما به عنوان یک اقلیت مذهبی بخشی از این کشور هستیم."

خبرنگار "نیویورک تایمز" با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز ایرانیان از مذاهب و فرقه های گوناگون در کنار یکدیگر می نویسد "با یکی از محصلین در مدارس مذهبی تهران که در نزدیکی بیمارستان یهودیان سکونت دارد صحبت کردم. او به من گفت که هرگاه احساس می کند که دچار کسالت شده به این مرکز درمانی مراجعه می کند. این شهروند مذهبی تهرانی به من گفت "آن ها ممکن است مذهب متفاوتی داشته باشند با این حال همگی ایرانی هستند. من دلیلی نمی بینم که به بیمارستان یهودیان مراجعه نکنم."

یکی از کارکنان این بیمارستان با اشاره به "جو مثبتی" که در آنجا وجود دارد به خبرنگار "نیویورک تایمز" می گوید: "در این بیمارستان "جو خوبی" وجود دارد. علیرغم آن که من یهودی نیستم. در این بخش تنها پنج یهودی مشغول به کار هستند و اکثر آنان مهاجرت کرده اند. من 48 سال است که در این بیمارستان کار می کنم. 96 درصد بیماران مسلمان هستند. اکثریت کارکنان بیمارستان نیز مسلمان هستند. پیام اصلی ما در این بیمارستان این است "در اینجا هر فردی می تواند بیاید. ما در اینجا به مذهب، نژاد و رنگ کسی کاری نداریم."

"نیویورک تایمز" گزارش خود را با اشاره به موضوع "هولوکاست" می نویسد :"مرصادق" با اشاره به موضوع هولوکاست اظهار داشت که "بهتر بود "احمدی نژاد" به این موضوع نمی پرداخت. او موضع "روحانی" در قبال یهودیان و مسئله "هولوکاست" را بسیار بهتر از رییس جمهوری پیشین ایران می داند. او در پایان به همراهی روحانی در سفر به نیویورک اشاره کرد و در مورد شرکت در جنگ هشت ساله ایران و عراق نیز این گونه گفت: "من در جنگ هشت ساله شرکت کردم. اگر موقعیت مشابهی بار دیگر ایجاب کند بار دیگر نیز حاضرم در جنگ شرکت کنم."

اخبار سیاسی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------