آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

احمدی نژاد اتهام زد،بازداشت شدم



اخبار ,اخبار سیاسی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاسی - حسین موسویان، عضو تیم پیشین مذاکره کننده هسته ای ایران مطرح کرد:

احمدی نژاد اتهام زد،بازداشت شدم

شما می دانید که برادر من در جریان جنگ ایران و عراق شهید شد. در سال 1983 میلادی. با این حال، آسیبی که خانواده من پس از بازداشتم متحمل شدند بسیار بیش از زمان شهید شدن برادرم در جنگ بود.

 "استیون اینس کیپ" در مصاحبه با "حسین موسویان" مذاکره کننده پیشین ایران در برنامه هسته ای در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از او در مورد تغییرهایی که پس از بازگشت به ایران در عرصه سیاسی و اجتماعی این کشور مشاهده کرده پرسیده است.

به گزارش "تدبیر"، رادیو "عمومی ملی" در معرفی "حسین موسویان" می گوید :"موسویان عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بود و سفیر پیشین آن کشور در آلمان بود. او اکنون پس از پنج سال دوری از ایران به کشورش بازگشته است. موسویان اکنون سال هاست که در دانشگاه "پرینستون" در نیوجرسی امریکا مشغول به فعالیت است.

 

در زمان مصاحبه با او در مقابل پرچم امریکا و یک ساختمان سنگی ایستاده بودیم و ساعت برجی بلند روبروی مان قرار داشت. موسویان در جریان مذاکره تاریخی سال 2003 ایران با کشورهای غربی از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده آن کشور بود. با این حال، پس از آن دوره فضای سیاسی ایران تغییر کرد و رییس جمهوری محافظه کار (احمدی نژاد) به قدرت رسیده بود و موسویان مجبور به ترک ایران شد."

مجری شبکه رادیویی "ان پی آر" امریکا نخستین پرسش را در مورد تاثیر اتهام مطرح شده علیه موسویان بر اعضای خانواده او مطرح می کند. موسویان در این مورد پاسخ می دهد :"استیون، شما می دانید که برادر من در جریان جنگ ایران و عراق شهید شد. در سال 1983 میلادی. با این حال، آسیبی که خانواده من پس از بازداشتم متحمل شدند بسیار بیش از زمان شهید شدن برادرم در جنگ بود."

موسویان در پاسخ به این پرسش که علت بازداشت او چه بوده می گوید :"به دلیل اتهام هایی که احمدی نژاد علیه من وارد کرده بود او من را "جاسوس" خوانده بود. این موضوع به چالشی جدی و دشوار برای اعضای خانواده من تبدیل شد."

مجری این شبکه رادیویی با ابراز تعجب از اتهام های وارد شده علیه "موسویان" می گوید :"شما گفتید که برادرتان زمانی که شهید شد شما می توانستید بگویید که او فردی میهن دوست بوده است و جامعه نیز از شما حمایت می کرد اما زمانی که اتهام ها را بر شما وارد کردند جامعه نمی توانست از شما و خانواده تان حمایت کند؟" موسویان در پاسخ می گوید :"دقیقا"

موسویان در ادامه مصاحبه ضمن انتقاد از تحریم های وضع شده علیه ایران می گوید :"من نمی توانم هیچ کشور دیگری بر روی سیاره زمین را ببینم که به شدت ایران بر آن فشار تحریم ها وجود داشتعه باشد. به خاورمیانه بنگرید، اگر نتوانیم بگویم باثبات ترین اما می توانیم بگوییم که ایران یکی از باثبات ترین کشورهای منطقه است."

موسویان در ادامه به مجری رادیو "عمومی ملی" امریکا می گوید که به نظرش ایده تغییر رژیم در ایران کاملا "بیهوده" است.

مجری شبکه در ادامه مصاحبه به تغییراتی که موسویان پس از بازگشت به ایران احساس کرده می پردازد و موسویان پاسخ می دهد :"من ایجاد تغییر بزرگی را در تهران احساس کردم. امید بسیار بسیار زیادی در میان مردم برای تغییر ایجاد شده در عرصه سیاست خارجی، در اقتصاد و در حوزه فرهنگ ایجاد شده است. با این حال من نگران هستم چرا که مردم کوچه و خیابان احساس می کنند که موضوع مذاکره هسته ای به زودی به نتیجه خواهد رسید و تحریم ها به زودی لغو خواهند شد و همه چیز به وضعیت عادی باز خواهد گشت. این در حالی ست که ما می دانیم رسیدن به این مرحله ساده نیست."

موسویان در بخش پایانی مصاحبه اشاره می کند که شخصا معتقد است اگر راه حلی مطمئن برای حل موضوع هسته ای ایران وجود داشته باشد مقام معظم رهبری از آن حمایت خواهند کرد.
اخبار سیاسی - تدبیر

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------