آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

بروجردی: آمریکا حق غنی سازی ایران را پذیرفته‌ است



اخبار ,اخبار سیاسی ,حق غنی سازی ایران

 

اخبار سیاسی - بروجردی: آمریکا حق غنی سازی ایران را پذیرفته‌ است

این عضو هیات پارلمانی برزیل همچنین گفت: کشور ایران برای بهینه تر کردن سیستم یارانه‌ها می‌تواند از تجربیات کشور برزیل در این زمینه استفاده کند.

علاء الدین بروجردی در حاشیه نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی با هیات پارلمانی برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، سناتور والدر رائوت، رئیس هیات پارلمانی برزیل در این دیدار از علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای حضور در برزیل دعوت کرد و گفت: امیدواریم این سفر روابط فی ما بین فرهنگی و تجاری بین دو کشور را گسترش دهد و در این زمینه برزیل و ایران موقعیت مناسبی برای ارتباطات بازرگانی و روابط تجاری خواهد داشت.

این عضو هیات پارلمانی برزیل با اشاره به اینکه این کشور نفت خیز نیست افزود: اما در گذشته از ایران نفت خریداری می‌کرد که در حال حاضر واردات نفت برزیل از ایران کاهش یافته است که البته این موضوع در آینده می‌تواند ادامه داشته باشد.

سناتور والدر رائوت رئیس هیات برزیلی افزود: ضمن اینکه برزیل نیز می‌تواند مواد پروتئینی به ایران صادر کند.

این عضو هیات پارلمانی برزیل خطاب به بروجردی گفت: از اینکه شرایطی برای روابط ایران، ایالات متحده آمریکا و روسیه درباره استفاده صلح آمیز هسته‌ای فراهم شده خوشحالیم و کشور برزیل نیز این آمادگی را دارد تا در موضوع هسته‌ای ایران همکاری داشته باشد.

وی از نهایی شدن مسائل هسته‌ای ایران و 1+5 ابراز خرسندی کرد.

عضو هیات پارلمانی برزیل با اشاره به توزیع یارانه در کشور برزیل نیز گفت: در 10 سال گذشته کشور برزیل در زمان رئیس جمهور وقت به این نتیجه رسید تا نسبت به توزیع درآمد بین اقشار مختلف این کشور اقدام کند.

سناتور والدر رائوت، رئیس هیات برزیلی ادامه داد: سیستم پرداخت یارانه بین طبقات کم درآمد در برزیل تقسیم شد و سپس به اقشار مختلف نیز تعمیم پیدا کرد.

این عضو هیات پارلمانی برزیل خطاب به بروجردی با اشاره به اینکه حدود 40 دلار در قالب یارانه به اکثر خانواده‌های کم درآمد طی 10 سال گذشته اختصاص یافته است افزود: در نظر داریم طی 10 سال آینده نیز سیستم پرداخت یارانه به صورت همه جانبه با هدف کاهش اختلافات طبقاتی در اختیار همه اقشار قرار گیرد و تمام مردم از درآمد ناخالص ملی به طور یکسان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: پرداخت یارانه از سال 2010 میلادی نیز در ایران شروع شد و حدود 45 دلار بابت افزایش قیمت انرژی به اقشار مختلف مردم پرداخت می‌شود.

این عضو هیات پارلمانی برزیل همچنین گفت: کشور ایران برای بهینه تر کردن سیستم یارانه‌ها می‌تواند از تجربیات کشور برزیل در این زمینه استفاده کند.

وی همچنین گفت: فردا در دانشکده حقوق دانشگاه تهران درباره 10 سال پرداخت یارانه در برزیل سخنرانی خواهم داشت تا در چند سال آینده نیز یک برنامه تدوین شده بدون استثنا در اختیار همه اقشار تعلق گیرد به طوری که درآمد کشور بین تمام افراد جامعه تقسیم شود.

در این میان علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران سوالی مبنی بر اینکه آیا میزان پرداخت یارانه نقدی در 10 سال گذشته در کشور برزیل تغییر کرده است مطرح کرد که این عضو هیات پارلمانی از کشور برزیل پاسخ داد: یارانه پرداختی به مردم مقداری افزایش یافته است اما سیستم برنامه‌ریزی به گونه‌ای صورت گرفته تا در طولانی مدت پرداخت یارانه به منظور کاهش اختلاف طبقاتی بین مردم در اختیار همه قرار گیرد.

وی خطاب به بروجردی گفت: امروز بررسی‌های انجام شده در این زمینه را برای شما از طریق ایمیل ارسال می کنم.

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: موضوع یارانه‌ها برای ایران مهم است و در این رابطه حاضریم با هیات پارلمانی برزیل گفتگو کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش پرداخت یارانه نقدی در ایران گفت: در ایران فرض بر این است که وقتی نرخ سوخت افزایش می‌یابد به منظور جبران کاهش توان اقتصادی مردم یارانه نقدی به مردم پرداخت شود.

وی ادامه داد: درآمدهای حاصل از تغییر قیمت سوخت همچنین به منظور افزایش توان تولید و توزیع ثروت هزینه می‌شود و قدرت خرید مردم را نیز افزایش می‌دهد.

بروجردی افزود: البته سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که در نهایت مردم نیازمند یارانه نقدی نباشند و برای اشتغال نیز انگیزه خود را از دست ندهند.

در ادامه گفتگوی یک ساعته هیات پارلمانی برزیل با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران یکی دیگر از اعضای هیات پارلمانی برزیل با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: در نظر داریم با حضور در ایران روابط بین مجالس ایران و برزیل را توسعه دهیم.

وی گفت: متاسفانه نوع شناخت ما از ایران از طریق شبکه‌های اطلاعاتی براساس واقعیت نیست و این شبکه‌ها واقعیات را منعکس نمی‌کنند؛ هدف ما از سفر به ایران آشنا شدن با واقعیات این کشور از نزدیک است؛ ضمن این که ایران را از طریق سازمان‌های بین‌المللی که ایران در بیشتر آنها عضو است می‌شناسیم.

این عضو هیات پارلمانی برزیل با بیان اینکه بدون حضور ایران هیچ اتفاقی در منطقه خاورمیانه صورت نمی‌گیرد افزود: ایران نقش بسیار مهمی در منطقه دارد.

این عضو هیات پارلمانی برزیل با بیان اینکه وجود ایران برای صلح در خاورمیانه بزرگترین فاکتور است افزود: ایران به معاهدات بین‌المللی و همچنین برای مردم خود اهمیت قائل است و در این باره باعث شده است تا به این نتیجه دست یابیم که خاورمیانه بدون ایران هیچ صلحی نخواهد داشت.

وی افزود: دو کشور ترکیه و برزیل از حدود 4 و 5 سال گذشته در تلاش هستند تا ایران را از تنش‌های موجود در موضوع هسته‌ای خارج کنند.

این نماینده پارلمانی برزیل ادامه داد: اگر مذاکرات و مسائل هسته‌ای ایران در4 ،5 سال گذشته به نتیجه می‌رسید در حال حاضر شاهد وضعیت غیر عادلانه ای که در حال حاضر وجود دارد نباشیم اما متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش تحریم‌ها به ایران هستیم که مشکلاتی برای مردم بوجود آورده است.

وی گفت: همچنین شباهت‌های فرهنگی و سیاسی به گونه‌ای است که راه حل مشترکی بین دو کشور ایجاد می‌کند.

این عضو هیات پارلمانی برزیل اظهار امیدواری کرد: سفر هیات برزیلی در زمینه های مختلف سیاسی پارلمانی و بازرگانی راه جدیدی را برای تعامل دو کشور باز کند.

حضور هیات پارلمانی برزیل در ایران زمینه‌ساز توسعه روابط دو دولت
همچنین یکی دیگر از اعضای هیات پارلمانی برزیل گفت: در حقیقت حضور هیات پارلمانی برزیل در ایران موقعیت مناسبی را برای توافق دو دولت فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سفر هیات پارلمانی برزیل نشان دهنده ازدیاد روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی دو کشور خواهد بود افزود: امیدواریم با شرکت در چنین اجلاسی بتوانیم قدمی در زمینه کاهش تحریم‌ها علیه ایران برداریم؛ البته از نظر سیاسی نمی‌توانیم فضا را عوض کنیم بلکه این موضوع مستلزم یک فضای جدید است.

آمریکا نمی‌تواند برای زندگی مردم ایران تصمیم گیری کند
این عضو هیات پارلمانی از کشور برزیل با تاکید بر اینکه اعتقاد نداریم آمریکا یا هر کشوری می‌تواند برای زندگی مردم یک کشور دیگر تصمیم گیری کند افزود: این دخالت‌ها عواقب بسیار بدی دارد به طوری که این موضوع در سوریه کشور همسایه ایران ثابت شده است به طوری که به دلیل این دخالت‌ها کشور سوریه وضعیت مناسبی ندارد.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران تصریح کرد: حضور در ایران با توجه به قدمت تاریخی این کشور برای ما یک افتخار است.

ملت ایران نمی پذیرد تابعی از سیاست‌های آمریکا و نظام استکباری باشد
علاءالدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به هیات پارلمانی برزیلی با اشاره به اینکه در ایران و برزیل ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی برای همکاری و تعامل دوستانه براساس منافع مشترک و احترام متقابل وجود دارد گفت: کشور برزیل نیز با وسعت بسیار بالا و سیاست های مدبرانه یک کشور شاخص در آمریکای لاتین است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی خطاب به هیات پارلمانی گفت: ملت ایران چند روز پیش سی و پنجمین سالگرد انقلاب را جشن گرفتند به طوریکه امسال به نسبت تغییر جمعیت شاهد افزایش حضور مردم نسبت به سالهای گذشته بودیم.

بروجردی در ادامه به دموکراسی در ایران اشاره کرد وافزود: به تعداد سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران انتخابات برگزار شد و همه چیز در ایران از تعیین رهبر تا انتخابات در روستاها براساس اراده مردم شکل می‌گیرد .

وی ادامه داد: شورایی در ایران تحت عنوان مجلس خبرگان رهبری وجود دارد که اعضای آن از سوی مردم انتخاب می‌شوند و این شورا نیز رهبری را انتخاب میکند.

بروجردی به قدرت مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: هیچ مقامی در ایران نمی‌تواند پارلمان را منحل کند در صورتی که در بسیاری از کشورها این امکان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور آمریکا رابطه خود را با ایران قطع کرد افزود: ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هرگز نمی‌پذیرد که تابعی از سیاست‌های آمریکا یا هر کشور دیگری باشد و برای این سیاست خود نیز هزینه‌های زیادی پرداخته است.

وی گفت: آمریکا از دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحریم کرد این درحالی است که در گذشته همه تاسیسات ایران ، آمریکایی بود به طوریکه تنها دو کشور ایران و آمریکا دارای جنگنده اف 14 بودند که بعد از 40 سال ایران همچنان از این جنگنده استفاده می‌کنند.

بروجردی در ادامه با اشاره به موضوع هسته‌ای و تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت و کشور ایران گفت: تحریم‌های غرب علیه ایران برکات گسترده ای برای ملت ایران داشته است و موجب پیشرفت ایران در عرصه های مختلف فن آوری و علوم پیشرفته نیز شده است و این قدرت ایران براساس بازدارندگی منهای بمب اتمی تعریف شده است.

وی ادامه داد: معتقدیم بمب اتمی قدرت ایجاد نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: با بیان اینکه از میان 57 کشور اسلامی تنها دارنده بمب اتم پاکستان است گفت: امریکایی ها به طور منظم از پایگاههای خود در افغانستان هواپیمای بدون سرنشین وارد پاکستان می‌کنند و این کشور را تحت عنوان مبارزه با طالبان نیز بمباران می‌کنند اما این قدرت اتمی نمی‌تواند از خود دفاع کند.

بروجردی ادامه داد: همین هواپیما از پایگاه امریکا در افغانستان بلند شد و به آسمان ایران آمد که ایران با قدرت جنگ الکترونیک این هواپیمای بدون سرنشین که IQنام دارد را به زمین نشاند.

بروجردی افزود: پس از اینکه هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را در ایران به زمین نشاندیم، آمریکایی‌ها درخواست کردند آ نرا به‌ آمریکا واگذار کنیم اما ایران اعلام کرد شما متجاوزید و هواپیما را پس نداد.

این نماینده مردم در مجلس نهم اضافه کرد: هواپیمای بدون سرنشین را مهندسی معکوس کردیم و در حال حاضر در حال ساخت این هواپیما در ایران هستیم که در مراحل نهایی قرار دارد تا نوع ایرانی آن را تکمیل کنیم.

در این میان یکی از اعضای هیات پارلمانی برزیل خطاب به بروجردی گفت: بنابراین ایران به همه رمز و رازهای این هواپیما دست یافته است که بروجردی پاسخ داد: قطعا همین طور است اما آمریکایی‌ها تصور نمی ‌کردند که ما با نشاندن این هواپیمای بدون سرنشین در ایران و استفاده از تکنولوژی آن بیست سال ایران را به لحاظ تکنولوژی ارتقا دهد.

بروجردی همچنین با بیان اینکه در هر شرایط تصور آمریکا مبنی بر اینکه قدرت دائمی است، یک تصور اشتباه محسوب می‌شود افزود: در حال حاضر نیز ما در ژنو در حال مذاکرات هسته‌ای هستیم و دور جدید مذاکرات دو روز دیگر با حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران آغاز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: امریکایی‌ها قدرت و حق غنی سازی ایران را پذیرفته‌اند؛ وضعیت آمریکایی‌ها به گونه‌ای نیست که مانند گذشته دستور دهند به همه دنیا برای آنها در صف بایستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت بروجردی با بیان اینکه امریکا 10 سال تلاش کرد که ایران غنی سازی نکند افزود: اما امروز امریکا پذیرفته است که ایران غنی سازی داشته باشد تفسیر ساده این عبارت به معنای تسلیم آمریکا در برابر اراده جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به مسئله سوریه گفت: تنها راه حل بحران سوریه ، راه حل سیاسی است و سرنوشت مردم سوریه باید از سوی مردم همین کشور تعیین شود و اگر کشوری ادعا دارد که دموکراسی را قبول دارد قواعد آن را نیز باید بپذیرد، اینکه بخواهیم برای مردم یک کشور تصمیم بگیریم با دموکراسی و قواعد بین المللی مغایر است.

هیات پارلمانی برزیل در پایان نسبت به ایجاد فضای جدید در روابط فی مابین و برداشتن گام های عملی در این رابطه ابراز علاقمندی کرد. 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------