آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

کلنجار ضرغامی با روحانی آخرین نمونه ی جنگ فرسایشی مرد اعتدال و تندروها



اخبار سیاسی - کلنجار ضرغامی با روحانی آخرین نمونه ی جنگ فرسایشی مرد اعتدال و تندروها

نشریه آلمانی نویه تسورشر تسایتونگ نوشت: تندروها در ایران جلوی تحقق بسیاری از وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور روحانی را گرفته‌اند. وی به اقتصاد دل بسته تا نفوذ آنها را محدود کند.

به گزارش تیک در شبانگاهِ پنجم فوریه‌، بینندگان تلویزیون در ایران که می‌خواستند مصاحبه‌ی زنده با رئیس جمهور روحانی را تماشا کنند، به صبر زیادی نیاز داشتند. مصاحبه، یک ساعت و نیم بعد از زمانِ اعلام شده شروع شد، آنهم بعد از آنکه نزدیکان رئیس جمهور اعلام کردند مدیرعامل رادیو و تلویزیون، ضرغامی، می‌خواهد مانع مصاحبه شود.

 

به گزارش رسانه‌ها طرفین بر سر مجریانی اختلاف داشتند که قرار بود با رئیس جمهور مصاحبه کنند. گفته شد ضرغامی بعد از کلی کلنجار کوتاه آمده است.

 

اخبار ,اخبار سیاسی ,رئیس جمهور ایران

 
این رویداد، جنگ سیاسی فرسایشی را نشان می‌دهد که روحانی و تندروها درگیر آن هستند. با توجه به اینکه سلف روحانی یعنی احمدی‌نژاد در هشت سال دوران ریاست جمهوری خود دوستان سیاسی‌اش را در سمت‌های کلیدی در دولت و رسانه‌ها قرار داده بود، اینک تندروها برای جنگ تبلیغاتی خوب مجهزند.

البته رئیس جمهور ایران تنها در راهبرد مذاکراتی خود با غرب در منافشه‌ی اتمی نیست که با سدِ آتش تندروها مواجه است، بلکه در حوزه ی اقتصادی نیز با مخالفت بی امان آنها روبرو است.

روحانی همراهی مردم با خود را در تحقق این وعده‌اش می‌بیند که اقتصاد را دوباره به حرکت در بیاورد. درست به همین خاطر بود رئیس جمهور گفت دولت‌اش توانسته افزایش تورم را مهار کند و جلوی کاهش رشد اقتصاد را بگیرد و علاقه‌ی سرمایه گذاران خارجی را برانگیزد.

اما روحانی می‌داند که در افکارعمومی به متحدانی نیاز دارد که سیاست‌اش را توضیح دهند و از آن حمایت کنند. تازگی در سخنرانی‌اش در گردهمایی رئیس‌های دانشگاه‌ها از روشنفکران خواست حرف بزنند. رئیس جمهوری پرسید، «چرا فقط کم سوادها حرف می‌زنند که از بخش‌هایی خاص پول دریافت می‌کنند در حالیکه استادان و روشنفکران و دانشجویان ما سکوت می‌کنند؟» و هشدارداد علم نباید محدودیت‌های سیاسی را یپذیرد: «شما نباید منتظر دولت بمانید. شما خودتان مسوولیت دارید. شما باید برای مشکلات سیاسی و اقتصادی به ما راه حل ارائه کنید.»
اخبار سیاسی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------