آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

جبهه پایداری دنبال استیضاح 4 وزیر/ ظریف هدف نخست است



اخبار ,اخبار سیاسی,استیضاح چهار وزیر دولت روحانی

 

اخبار سیاسی - دو نماینده مجلس خبر دادند:

جبهه پایداری دنبال استیضاح 4 وزیر/ ظریف هدف نخست است

برخی نمایندگان در تلاش هستند که به هر نحوی شده تا پیش از عید دستکم دو وزیر دولت روحانی را استیضاح کنند

منابعی در مجلس به تدبیر خبر داده اند که طرح استیضاح چهار وزیر دولت روحانی در بهارستان دست به دست می شود و رایزنی با برخی نمایندگان برای جمع آوری   امضای بیشتر طرح های استیضاح شدت گرفته است.

یک نماینده مجلس نیز در گفت وگو با تدبیر از تلاش عده ای از نمایندگان برای استیضاح چهار وزیر کابینه دولت یازدهم خبر می دهد و می گوید:« حالا که ماجرای بودجه تمام شده برنامه این گروه در مجلس این است که استیضاح وزیران خارجه و نفت را وارد فاز عملیاتی کنند.»

به گفته عباس قائید رحمت برخی نمایندگان در تلاش هستند تا به هر نحوی شده تا پیش از عید دستکم دو وزیر دولت روحانی را وارد چرخه استیضاح کنند.او البته این را هم می گوید که طرح استیضاح وزیران روحانی تا کنون چندان با اقبال مواجهه نشده است.

عباس قائید رحمت در گفت وگو در با خبرنگار سیاسی تدبیر  تاکید کرد: تحرک هایی در مجلس از طرف برخی نمایندگان عضو جبهه پایداری می بینیم که به نظر می رسد کشور را دچار تنش می کند.این نمایندگان در حال جمع آوری امضا برای طرح استیضاح وزیران کشور و خارجه هستند و  با نمایندگان برای افزایش بیشتر امضا ها مذاکره می کنند.

این نمایندگان می گویند علت عدم شرکت تعداد زیادی از نمایندگان در جلسه دو هفته قبل دولت و مجلس هم همین موضوع بوده است. به گفته آنان این جریان تلاش می کند تا رابطه مجلس و دولت از حالت کنونی خارج شود و با استفاده از  پتانسیل نمانیدگان پر تعداد محافظه کار مواجهه هایی جدی تر از سوال و تذکر بین مجلس و دولت روحانی اتفاق بیفتد.

اشاره آنان به جلسه دولت و مجلس در چهارشنبه دو هفته پیش است. در این جلسه  رئیس جمهوری به همراه اعضای کابینه به بهارستان رفته بود تا در جلسه مشترک دولت و مجلس حضور یابد اما در اقدامی غیر منتظره جمع قابل توجه ای از نمایندگان دراین نشست حاضر نشدند.


این اتفاق در حالی رقم خورد که رئیس مجلس در جلسه علنی ظهر همان روز تمامی مرخصی های نمایندگان را لغو کرده و به آنها تذکر داده بود که در نشست مشترک میان مجلس و دولت حضور پیدا کنند.

محمد سادات ابراهیمی در این باره به تدبیر می گوید:«حدود 20 نماینده با هماهنگی سازمان یافته در این نشست شرکت نکرده اند تا مخالفت علنی خود را نشان دهند اما سایر نمایندگان به دلیلی مشغله به این جلسه نرفتند.»

سادات ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی تدبیر با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت، گفت: « تعداد معدودی از  نمایندگان به طور سازمان یافته در مجلس علیه دولت  فعالیت می کنند. نیازی نیست که اسامی آنها اعلام شود چرا که مردم به خوبی آنها را می شناسند.»

سادات ابراهیمی می گوید:«این نمایندگان که نزدیک به جبهه پایداری هستند با این اقدامات خود نمی توانند مجلس را در مقابل دولت قرار دهند و برای دولت خط نشان بکشند چرا که جو غالب مجلس تعامل با دولت یازدهم است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه ازتلاش برای استیضاح چهار  وزیر دولت یازدهم خبر می دهد و می گوید: «شواهد و قرائن نشان می دهد که برخی ها به دنبال حذف برخی وزیران تاثیر گذار دولت روحانی هستند.»

وی خبر می دهد :« استیضاح وزیر صنعت و معدن که در جریان است اما زمزمه های استیضاح آقای زنگنه وزیر نفت، آقای ظریف وزیر امور خارجه و آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار آنان قرار دارد.»

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد:« این عده قصد دارند تا آغاز سال جدید این استیضاح ها را به سرانجام برسانند ولی مشکلشان در حال حاضر عدم همراهی اکثریت مطلق نمایندگان است.اما در تلاش هسیتند تا به بهانه های مختلف برای موفقیت طرح استیضاح وزیران روحانی یارگیری کنند.»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد:"بیشتر ناراحتی این افراد از رویکرد دولت در عرصه دیپلماسی است و محمد جواد ظریف هدف نخست آنان است."

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در هفته گذشته بارها به دلایل مختلف  ظریف تدکر دادند؛از  انگلیسی صحبت کردن وزیر خارجه ایران در نشست های خارجی  بگیرید تا دیدار با جان کری وزیر خارجه امریکا و یا عدم افشای جزئیات توافق نامه ژنو.

هر چند حسن روحانی در دیدار با اساتید دانشگاه به این افراد تاخت و ضمن بی سواد خواندن برخی منتقدان توافق ژنو، از نخبگان خواست «سقراط وار» وارد شوند و نظرات خود را بیان کنند. در واکنش به این سخنان، آیت الله مصباح یزدی، رهبر معنوی جبهه پایداری در یک سخنرانی به صورت تلویحی گفت که دولت ادعا می کند دوست دار نقد است اما دروغ می گوید.

اخبار سیاسی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------