آخرین اخبار سیاسی

معین الدین سعیدی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

معین الدین سعیدی: کودکان کار و نحیف شدن سفره های مردم مهمتر از بگیر و ببندهای حجاب نیست؟

نماینده مردم چابهار، ضمن انتقاد از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها، تاکید کرد: در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع…

باهنر: مکاتبه با دادستانی درباره احضار مطهری



اخبار ,اخبار سیاسی ,احضار علی مطهری به دادگاه

 

اخبار سیاسی - باهنر: مکاتبه با دادستانی درباره احضار مطهری

نایب رئیس مجلس در مورد احضار علی مطهری به دادگاه تاکید کرد که هیأت رئیسه این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد و هیأت نظارت با دادستانی مکاتبات لازم را انجام می‌دهد که اگر این اتهام در راستای وظایف نمایندگی ایشان بوده باشد، قطعا قوه قضائیه نباید پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری که به مناسبت بزرگذاشت روز مهندس برگزار شد، به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

خبرنگاری از باهنر پرسید که هفته گذشته مطهری نماینده تهران توسط دادستانی به دادگاه احضار شده است این در حالی است که هیات‌ نظارت نطق ایشان را در راستای ایفای وظایف نمایندگی دانسته است. هیأت رئیسه برای دفاع از جایگاه مجلس و نمایندگان چه کاری خواهد کرد؟

باهنر در پاسخ به این پرسش گفت: قرار ما در اینگونه موارد برخورد نیست قوای سه گانه باید هم‌افزا، همراه و مسلط بر انجام وظایف و مسئولیت‌ها باشند. البته باید پاسخگو نیز باشند.

نایب رئیس مجلس گفت: در این زمینه نظرمان را از طریق تریبون مجلس اعلام کردیم مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس در انجام وظایف نمایندگی آزادند و طبق اصول قانون اساسی کسی حق تعقیب آنها را ندارد اما هماهنگی نیز انجام دادیم مبنی بر اینکه بررسی شود آیا اقدام نماینده مجلس در راستای وظایف نمایندگی بوده یا خیر. مثلا ممکن است صحبت‌ها به توهین کردن به اشخاص یا متهم کردن آنها ختم شود که این‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: این هیات وظیفه رسیدگی به رفتار نمایندگان را دارد براین اساس اگر اتهامی که به آقای مطهری وارد شده است، صرفا در راستای وظایف نمایندگی باشد قاعدتا طبق قانون اساسی ایشان قابل تعقیب نیست و حتما ما با قوه قضائیه مذاکره و تعامل می‌کنیم تا این موضوع را پیگیری نکنند.

نایب رئیس مجلس در عین حال گفت: از طرف دیگر طبق قانون اساسی همه آحاد کشور از مقام معظم رهبری تا بقیه در مقابل قانون یکسان هستند بنابراین اگر خدایی نکرده مسئولی جرم شخصی مرتکب شود قاعدتا باید پاسخگو در برابر محاکم قضایی باشد.

وی تاکید کرد: ما موضوع آقای مطهری را حتما تعقیب می‌کنیم. هیات نظارت با دادستانی هم مذاکره خواهد کرد تا اگر این اتهام وارده در راستای انجام وظایف نمایندگی بوده است قاعدتا قوه قضائیه نباید پیگیری کند.

نباید فضای کار کشور را تحت‌الشعاع انتخابات آینده قرار داد
به گزارش ایسنا، در ادامه خبرنگار دیگری از باهنر پرسید که با توجه به اظهارنظر اخیر شما مبنی بر پرهیز دولت به ورود به انتخابات مجلس ممکن است این به معنای منتفی شدن ائتلاف جبهه پیروان با محوریت ناطق نوری و لاریجانی با دولت باشد و آیا شما به دنبال مدل قبلی ائتلاف فراگیر وحدت اصولگرایان هستید؟

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این پرسش گفت: انتخابات باید طرفین داشته باشد و معنایی ندارد که همه فعالان سیاسی با یکدیگر متحد شوند چون این رویکرد به معنای بی‌رنگ کردن رقابت است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات به معنای رقابت است گفت: معنای انتخابات یعنی ارائه برنامه‌های مثبت و جلب توجه افکار عمومی است.

باهنر افزود: اینکه قرار است در دو سال آینده ائتلاف‌ها چگونه تشکیل شود به نظرم ورود به این موضوع خیلی زود است. البته من بارها اعلام کرده‌ام که هم اصلاح‌طلبان به معنای اعم اصلاح‌طلبی با هم اختلاف نظر جدی دارند و هم در بخش اصولگرایی چنین اختلاف‌هایی دیده می‌شود طبیعی است این اختلافات باید حل شود.

وی گفت: آرزویمان این است که هم رقیب سنتی‌مان به نام اصلاح‌طلبان با هم تفاهم کنند و هم دوستانمان به نام اصولگرایان چنین تفاهمی را انجام دهند ما تلاش می‌کنیم به حداکثر وحدت ممکن برسیم البته این وحدت فلسفی نیست ممکن است اختلاف‌نظرها باقی بماند اما می‌توانیم در انتخابات همکاری داشته باشیم.

دبیرکل جامعه مهندسین در ادامه تاکید کرد: اکنون برای اظهارنظر در مورد شکل‌گیری ائتلاف‌ها زود است چون از زمان استقلال دولت یازدهم نزدیک به سه سال از دوره مجلس نهم باقی مانده است. یعنی اکثریت عمر مجلس نهم و اکثریت عمر دولت یازدهم با یکدیگر است. پس بهتر است که همکاری‌هایمان به دنبال جدی دنبال کنیم و از نقاطی که می‌تواند باعث دلخوری، گلایه و سست کردن همکاری‌ها شود دوری کنیم.

باهنر در عین حال گفت: پرداختن به موضوع انتخابات در شش ماه مانده به انتخابات خوب است تا اینکه تنور انتخابات گرم شود اکنون نیز اشکالی ندارد که این موارد در درون تشکل‌ها مطرح شود اما به نظرم رسانه‌ای شدن آن در برهه زمانی فعلی مضر است.

وی با تاکید بر اینکه دولت با مشکلات کمی روبرو نیست، گفت: مشکلات زیادی در پیش پای دولت اعم از مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تولید و مسائل بزرگ دیگری است که حتما باید مجلس و دولت با یکدیگر همکاری و کمک کنند که کار دنبال شود.

باهنر مجددا تاکید کرد که ورود به موضوع انتخابات در برهه زمانی فعلی خیلی زود است. نباید حوزه فعالیت و کاری کشور را تحت‌الشعاع انتخابات دو سال دیگر قرار داد.

مراسم گرامیداشت روز مهندس در برج میلاد برگزار می‌شود
به گزارش ایسنا، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت روز مهندس در 5 اسفند، گفت: 5 اسفند سالروز گرامیداشت روز مهندس به مناسبت ولادت خواجه نصیر است که برای تجلیل از مهندسین ستاد برگزاری بزرگداشت مهندسین تشکیل شده است.

به گفته باهنر، این ستاد متشکل از بسیج مهندسین، معاونت علمی رئیس‌جمهور، جهاد دانشگاهی، شورای عالی فضای مجازی، نظام‌های سه گانه مهندسی، شامل ساختمان، معدن، کشاورزی، پژوهشگاه صنعت و نیرو، شهرداری تهران، دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، خواجه نصیر، مالک اشتر، امیرکبیر، آزاد و صدا و سیما است.

وی با بیان این که مراسم روز مهندس در روز 5 اسفند و در ساعت 15 بعدازظهر در محل سالن کنفرانس عمومی برج میلاد برگزار می‌شود، گفت‌ که دراین مراسم یکی از شخصیت‌های بزرگ کشور به ایراد سخن خواهد پرداخت.

باهنر اهداف این ستاد را انسجام بخشی به فعالیت‌های نظام‌های مهندسی و رصد کردن کارهای مهندسی در کشور عنوان و اظهار کرد:‌در برنامه بزرگداشت روز مهندس از نظام مهندسی کشور و مهندسان و پژوهشگاه‌ها و دستگاه‌های برتر تجلیل خواهد شد.

وی گفت که در این مراسم از چهره‌های ماندگار کشور یعنی اساتید رشته‌های مهندسی و دو نفر از فارغ‌التحصیلان قدیمی مهندسین به عنوان سمبل پدر مهندسی تجلیل خواهد شد و ان‌شاءالله در سال‌های آینده تمام جامعه مهندسین در این مراسم حضور خواهند داشت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد که برگزاری مراسم نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است که به همین منظور چنین ستادی تشکیل شده تا از مهندسین تجلیل شود و در آینده شاهد سر و سامان دادن نظام مهندسی کشور باشیم. 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------