آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

جدیدترین اخبار از پرونده بابک زنجانی و میزان بدهی هایش



اخبار ,اخبار سیاسی,پرونده بدهی بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی دیوان محاسبات خبر داد :دیوان‌محاسبات پرونده‌ زنجانی را‌به قوه‌قضائیه فرستاد

دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و کمیته مجلس نهادهای پیگیر پرونده بدهی بابک زنجانی هستند. حالا و به گفته شریفی کار دیوان محاسبات در این پرونده تمام شده و گزارش نیز به قوه قضاییه ارسال شده است.

بابک زنجانی؛ نامی است که این روزها ردپایش در همه اتفاقات ریز و درشت اقتصادی کشور به گوش می رسد. از معادلات کلان نفت و طلا گرفته تا خرده معاملاتی که مطرح شدنش، هر روز سمت و سوی جدیدی به این پرونده می دهد.

پرونده بابک زنجانی هم هنوز برای خیلی ها کلاف سردرگمی است که گره اش باز نمی شود. با این حال جدیدترین خبر در این مورد را مدیر روابط عمومی دیوان محاسبات مطرح کرده است.

رحمت‌الله شریفی مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی دیوان محاسبات به تدبیر گفته است:« پس از گذشت سه ماه از بررسی پرونده بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت در دیوان محاسبات، حکم نهایی این دیوان به قوه قضاییه ارسال شد.»

دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و کمیته مجلس نهادهای پیگیر پرونده بدهی بابک زنجانی هستند. حالا و به گفته شریفی کار دیوان محاسبات در این پرونده تمام شده و گزارش نیز به قوه قضاییه ارسال شده است.

بعد از اعمال تحریم ها علیه ایران، شرکت ملی نفت ایران بخشی از صادرات نفت را به بابک زنجانی واگذار کرد اما تضمین‌های لازم از او گرفته نشده بود و به همین دلیل او نیز پول حاصل از فروش نفت را به این وزارتخانه بازنگرداند.

رحمت الله شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تدبیر درباره آخرین وضعیت پرونده بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت، اظهار کرد: «جرم بابک زنجانی کاملا مشخص بود و از سوی دیوان نیز حکم این پرونده نیز صادر و به قوه قضاییه ارسال شد.»


او با بیان اینکه رسیدگی‌های دیوان محاسبات در پرونده بابک زنجانی تمام شده است، گفت: «همان زمان که متهم اعلام کرد پول را پرداخت کرده است، بررسی‌ها و استعلام دیوان محاسبات نشان داد که هیچ پولی از طرف زنجانی  به بانک مرکزی واریز نشده است. بنابراین دیوان محاسبات دادخواستی را علیه او تنظیم کرد.»

مدیرکل روابط عمومی دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه در حال حاضر مسئول اصلی رسیدگی به پرونده بابک زنجانی قوه قضاییه است، افزود: «در حکم نهایی دیوان محاسبات که از سوی هیات مستشاری ابلاغ شد، پول حاصل از فروش نفت باید توسط بابک زنجانی به وزارت نفت بازگردانده شود.»

به گفته مشاور ارشد رئیس دیوان محاسبات «در زمان رسیدگی به پرونده بابک زنجانی بر اساس نشست‌هایی با مسئولان مربوطه و بابک زنجانی برگزار کردیم ، به او توصیه کردیم قبل از این که اقدام‌های جدی اجرایی مبنی بر توقیف اموال و ممنوعیت خروج صورت گیرد نسبت به واریز وجه اقدام کند. که او در ابتدا اعلام کرد پول را واریز کرده است اما در واقع هیچ پولی به وزارت نفت واریز نشده بود.»

 

 --------------------------------------

 

 عضو کمیته تفحص از پرونده بابک زنجانی مطرح کرد بدهی بابک زنجانی بیش از 9 هزار میلیارد تومان است /زنجانی به تامین اجتماعی هم بدهکار است

زنجانی خود را طلبکار دولت می‌داند و می‌گوید به دور زدن تحریم‌ها کمک کرده است. اما کمیته تحقیق و تفحص، پرونده او را دارای ابهام‌ها و حتی درگیر بودن در پرونده تامین اجتماعی و مساله پولشویی در کشور ترکیه می‌داند.

بیش از 50 روز است که بابک زنجانی در زندان اوین است. انگار هرچه بر تعداد این روزها افزده می‌شود رقم تخلف مالی او نیز افزایش می‌یابد.

امیرعباس سلطانی عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت به تدبیر گفته است: «در این پرونده هر چه جلوتر می‌رویم رقم بدهی بابک زنجانی هم تصاعدی بالا می‌رود.»


گرچه دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و کمیته مجلس پیگیر پرونده بدهی بابک زنجانی هستند؛ اما هنوز این پرونده به نتیجه‌ای نرسیده است.


امیرعباس سلطانی به خبرنگار اقتصادی تدبیر می‌گوید: «مطابق بررسی‌ها و اطلاعات ما بدهی مالی بابک زنجانی بیش از 9 هزار میلیارد تومان است. این رقم، رقمی باورنکردنی است که فعلا قصد رسانه‌ای کردن آن را نداریم.»

این عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم، با بیان اینکه «بابک زنجانی به تامین اجتماعی هم بدهکار است.» اظهار کرد: «زنجانی خود را طلبکار دولت می‌داند و می‌گوید به دور زدن تحریم‌ها کمک کرده است. اما کمیته تحقیق و تفحص، پرونده او را دارای ابهام‌ها و حتی درگیر بودن در پرونده تامین اجتماعی و مساله پولشویی در کشور ترکیه می‌داند.»

او افزود: «نشست‌های کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بابک زنجانی بعد از تعطیلات مجلس ادامه دارد. حتا اگر ضرورتی وجود داشته باشد به اوین برای دیدار زنجانی می‌رویم.»

عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بدهی بابک زنجانی، بیان کرد: « در نشستی که پس از بازداشت بابک زنجانی با مسئولان قوه قضاییه داشتیم بررسی‌های خود را به آنان ارایه دادیم، اما هنوز به جمع بندی مشخصی در این باره نرسیده‌ایم.»

سلطانی با تاکید بر اینکه «پول‌های بادآورده که در اختیار افراد خاصی قرار دارد باید به خزانه کشور بازگردد» می‌گوید: «بابک زنجانی مسئولان و ملت ایران را به تمسخر گرفته است و همه را بازی می‌دهد.»

او بر این باور است «زمانی پرونده بابک زنجانی به نتیجه می‌رسد که هر سه قوه مجریه، قضایی و مقننه در این راه تلاش کنند.»

اخبار سیاسی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------