آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

نماینده مجلس:ارسال پارازیت تقصیر آمریکاست!



اخبار ,اخبار سیاسی , پارازیت

 

اخبار سیاسی - بخشایش اردستانی:ارسال پارازیت تقصیر آمریکاست

چون کشور های اروپایی و آمریکا شبکه های ما را پارزیت می کردند طبیعی بود که ما نیز یک عکس العملی نشان می دادیم و روی شبکه های ماهواره ای که این افراد ارسال می کردند اقدام به ارسال پارازیت کنیم، اما ااز چند هفته پیش که امریکا اعلام کرد دیگر بر روی یوتل ست پارازیت ارسال نمی کند ایران نیز رها سازی پارازیت را تعدیل کرد که به نظر من یک عمل مثبتی بود.

فردا در نشست غیر‌علنی مجلس تصمیم بزرگ بر مردم ایران رقم می‌خورددکتر عابد فتاحی در گفت و گو با تابناک و در پاسخ به اینکه چرا وجود پارازیت‌ها در سالهای گذشته تکذیب می‌شده است؟ گفت: به خاطر مسائل فرهنگی در سالهای گذشته وجود پارزیت ها تکذیب شده است و تنها زمانی که در کمیسیون بهداشت و درمان این موضوع مطرح گردید بحث پارزیت ها برملا شد و مسئولان باید پاسخگو باشند، و قرار بر این است که مضرات پارزیت به صورت ویژه مورد ارزیابی و پژو هشهای علمی قرار گیرد تا معلوم شد که چه اندازه این پارازیتها بر جسم و روح انسانها مضر بوده است.

به گزارش تابناک، وی افزود: باید روشن  شود که این پارازیتها چه قدر در روح و روان افراد تاثیر دارد و یا پارازیت چه اندازه در ایجاد بیماری های ثئب الاج تاثیر گزار بوده است و این بیماری هایی مانند خستگی های مفرط یا کسالت های روحی تنیجه همین پارازیت است؟

وی در پاسخ به این سوال که اگر میزان پارازیت ها در سطحی فراتر از استاندارد ارزیابی شود، چه کسی یا کسانی را باید عامل آن دانست؟گفت: عامل این کار هر کسی می تواند باشد و هرکس که می خواهد مسئول این امر باشد باید پاسخگوی مردم باشد، تمامی کسانی که در این کار هدف گذاری کرده اند مسئول این امر هستند، اگر قرار باشد به خاطر امنیت ملی گشور مردم دچار آُسیب و بیماری شوند وجود پارازیت ارزشی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این صورت، راهکاری حقوقی برای استیفای حقوق از دست رفته شهروندان در این سالها وجود دارد یا تنها باید به این دلخوش کنیم که جلوی ضرر گرفته خواهد شد؟ نیز گفت: ما فقط می توانیم بعد از این پیش گیری کنیم چون امکان این نیست که بتوانیم مراکز هدف را مشخص کنیم چون اختصاص به یک منطقه خواص یا یک گروه مشخص نیست این امر عمومیت دارد و تقریبا تمام جامعه در معرض این امواج قرار دارند لذا ما نمی توانیم ادعای عق و حقوق برای مردم کنیم.

و اینکه بیاییم به دنبال تشکیل دادگاه باشیم و احقاق حق کنیم یک حرف اضافه است و جایگاهی نخواهد داشت.

بخشایش اردستانی در پاسخ به این سوال پاسخ به اینکه چرا وجود پارازیت‌ها در سالهای گذشته تکذیب می‌شده است؟ گفت: چون کشور های اروپایی و آمریکا شبکه های ما را پارزیت می کردند طبیعی بود که ما نیز یک عکس العملی نشان می دادیم و روی شبکه های ماهواره ای که این افراد ارسال می کردند اقدام به ارسال پارازیت کنیم، اما ااز چند هفته پیش که امریکا اعلام کرد دیگر بر روی یوتل ست پارازیت ارسال نمی کند ایران نیز رها سازی پارازیت را تعدیل کرد که به نظر من یک عمل مثبتی بود.

این نماینده افزود: حال باید حاشیه های پیرامونی این موضوع کنار گذاشته شود و اینکه از نظر بهداشتی مضر هستند و ممکن است برای سلامت مردم خطر ناک باشد موضوعات جدایی هستند اما اینکه در دولتهای گذشته پنهان بود دلیلش ارسال پارازیت روی اخباری بود که از طریق ایران ارسال می شد و ما در پاسخ به آن اقذدام به این کار کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نهادهای ناظری مانند وزارت بهداشت، سازمان حفاظت از محیط زیست و حتی وزارت ارتباطی که فضای فرکانسی کشور را می‌بایست پاسداری و حراست کند، از وجود آن‌ها بی اطلاع بوده اند؟ گفت: من فکر نمی کنم این نهادها از موضوع بی اطلاع باشند چرا که این گونه مسائل با هماهنگی و دستور شورای عالی امنیت ملی انجام می شود و همه هممی دانستند که ایران روی شبکه های ماهواره ای پارازیت می فرستد .

وی در پاسخ به این سوال که اگر میزان پارازیت ها در سطحی فراتر از استاندارد ارزیابی شود، چه کسی یا کسانی را باید عامل آن دانست؟ گفت: باید این پیش فرض ثابت شود و پس از آنکه ثابت شد باید اقدام کرد و مسئول این کار غربی ها و آمریکایی ها هستند، می گویند در جنگ امام علی و معاویه عمار یکی از یاران امام در این جنگ بوده از معاویه سوال می کنند اگر عمار شهید شود بنا بر گفته پیامبر ما مقصر هستیم که در جواب به آنها گفت نه ما مقصر نیستیم عمار را کسی که به جنگ آورده مقصر است.

 

در اینجا هم آمریکایی ها مقصر هستند که برنامه های ما را قطع می کنند وما مجبور می شویم روی شبکه های آنها پارازیت بیندازیم. وی گفت هنوز ثابت نشده و بگذارید ثابت شود بعد راجع به آن صحبت کنیم.

همچنین دکتر پزشکیان نیز در این باره به خبر نگار تابناک گفت:از کارشناسان وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت و محیط زیست دعوت کرده ایم. بر اساس داده های آنان این پارازیت ها نمی تواند صدمه آنچنانی به وجود آرود. کسانی که ادعایی برخلاف این دارند باید شواهد و مستندات علمی ارائه دهند تا بتوان پیگیری کرد وگرنه بر اساس ظن و گمان نمی توان موضوعی را رد یا تایید کرد.ما در جامعه ای زندگی می کنیم که هوای آن سرطان زا است. باید عوامل مخرب و تاثیرات ان کارشناسی شود.

این عضو کمیسون بهداشت مجلس در مورد اقدامات و بررسی های وزارت بهداشت در این زمینه و تاکید وزیر بهداشت بر این نکته که تحقیقات در این زمینه سری نخواهد بود گفت: اگر نتایج تحقیقات مبین مخرب بودن پارازیت ها باشد بیان نکردن نتایج خیانت به مردم است. البته ابتدا باید ثابت شود و بعد حرف بزنیم.
اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------