آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

نامه سرگشاده زیباکلام به محسنی اژه ای درباره آسمان



اخبار ,اخبار سیاسی ,نامه زیباکلام به محسنی اژه ای

 

اخبار سیاسی - نامه زیباکلام به محسنی اژه ای درباره آسمان

صادق زیباکلام با نگارش نامه ای سرگشاده به حجت الاسلام محسنی اژه ای دادستان کل کشور درباره توقیف روزنامه آسمان نکاتی را ذکر کرده است.

این استاد دانشگاه در این نامه تاکید کرده است که تمامی اعضای تحریریه روزنامه آسمان افرادی متدین هستند و خطایی که در روزنامه رخ داده است، غیر عمد بوده است.

زیباکلام در بخشی از نامه آورده است: «علیرغم مبرهن بودن غیر عمدی بودن بزه، دادستانی بلافاصله و بدون فرصت کوچکترین بررسی امر بر بستن روزنامه می نمایند.»

او در ادامه خطاب به دادستان کل کشور نوشته است: «سنگین ترین مجازات برای یک روزنامه که بمثابه صدور حکم اعدام برایش می باشد بستن آنست. یعنی دادستانی محترم برای ارتکاب یک جرم غیر عمدی سنگین ترین مجازات ممکنه را تعیین می فرمایند. فی الواقع صدور حکم "اعدام" برای "آسمان" بمعنای آنست که از منظر دادستانی محترم ارتکاب جرم محرز بوده. یعنی مسئولین روزنامه تعمدا و از روی قصد و غرض مرتکب آن خلاف می شوند. آیا براستی اینگونه بوده؟»

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرده است "هر روزنامه و هر روزنامه نگاری همواره ممکن است دچار خبط و خطا بشود. آیا سزاوار است که برای ارتکاب یک خطای غیر عمد ما سنگین ترین مجازات را به آنها روا داریم؟ آیا ما چنین رویکردی در قبال سایر صنوف هم اعمال می کنیم؟"

زیباکلام عنوان کرده است که برخورد اینچینینی با روزنامه آسمان فضای روزنامه های مستقل را ناامن می کند.

روزنامه آسمان آخر هفته گذشته با حکم دادستانی توقیف شد. 

اخبار سیاسی - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------