آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

روحانی: باید تحریم‌ها را برداریم



اخبار,اخبار سیاسی ,تحریم های ایران

 

اخبار سیاسی - در جمع هم‌اندیشان صنعت فولاد در هرمزگان
روحانی: باید تحریم‌ها را برداریم

روحانی صنعت فولاد را جزء صنایع بنیادی خواند و به میزان بالای معادن مختلف در کشور اشاره کرد و افزود: اینکه بخشی از این مواد و معادن را به صورت خام صادر می‌کنیم جای تاسف است.

رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم لغو تحریم‌های ایران گفت: باید تحریم ها را برداریم چون کسی دارد ظلم می کند و عده ای می گویند نباید با ظالم مقابله کرد.

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فعالان صنعت فولاد و توسعه دریامحور در جریان سفر استانی به هرمزگان با اشاره به جایگاه صنعت فولاد گفت: خداوند با دین اسلام به ملت ما لطف کرده و ایرانی بودنمان نیز یکی دیگر از این لطف‌ها است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خداوند استعدادهای بسیاری به ملت ما داده و نعمت‌های جغرافیایی مهمی در ایران وجود دارد ادامه داد: از جمله این نعمت‌ها داشتن دریا است، کشورهایی هستند که برای داشتن یک کیلومتر ساحل حاضرند بخش بزرگی از منابع خود را بدهند و خداوند در این خطه به جای یک کیلومتر دو هزار کیلومتر دروازه برای اتصال به جهان و ورود به آب‌های آزاد در اختیار ما قرار داده است.

وی ادامه داد: شاید دنیای امروز دنیای بیوتکنولوژی، هایتک و غیره باشد ولی مگر می‌توان بدون فولاد زندگی کرد؛ همه مسائل مربوط به حمل و نقل، صنایع و زندگی مردم بدون فولاد درست نمی‌شود.

روحانی صنعت فولاد را جزء صنایع بنیادی خواند و به میزان بالای معادن مختلف در کشور اشاره کرد و افزود: اینکه بخشی از این مواد و معادن را به صورت خام صادر می‌کنیم جای تاسف است.

روحانی با انتقاد از فروش خام نفت، گاز، سنگ آهن و دیگر مواد فسیلی اظهار داشت: ما هنوز در زمینه معادن و استخراج در سطح قرار داریم و باید به سمت عمق حرکت کنیم.

روحانی با اشاره به استعداد، وحدت و یکپارچگی میان مردم ایران تصریح کرد: آنهایی که سر چیزهای جزئی شکاف را اضافه می‌کنند نمی‌دانند ما چه بار سنگینی بر دوش داریم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه چرا باید با این همه نعمت در کشور فقر وجود داشته باشد اضافه کرد: چرا باید بیکاری در سرزمین ما وجود داشته باشد و وضع اشتغال و تورم به این صورت درآید.

رئیس‌جمهور مسئله توسعه فازهای مختلف بندر شهید رجایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امیدوارم به زودی هم فاز ۲ این بندر تکمیل شود و هم فاز ۳ را آغاز کنیم و در آینده برای فاز ۴ و ۵ هم تصمیم خواهیم گرفت.

وی با اشاره به این نکته که آمار و ارقام نشان می‌دهد می‌توان ظرفیت‌ها را بالا برد تصریح کرد: وقتی گزارش‌ها را شنیدم که به خاطر تحریم هر کانتینر کالای ما ۷۰۰ دلار اضافه پرداخت می‌کند و هنوز هم این شرایط تا بهتر شدن اوضاع ادامه دارد متاسف شدم.

روحانی با بیان اینکه نمی‌خواهم بگویم تحریم ملت ما را از پا در می‌آورد اظهار داشت: باید تحریم را برداریم و این به معنای مستاصل شدن نیست.

وی ادامه داد: کسی دارد ظلم می‌کند و عده‌ای می‌گویند نباید با ظالم مقابله کرد در حالی که وقتی سرمایه‌گذار خارجی می‌آید ما باید خوشحال باشیم.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و با تاکید بر اینکه اقتصاد باید درون‌زا باشد اظهار داشت: باید به سمت اقتصاد درون‌زا حرکت کنیم صنعت را رشد داده و همزمان مصرف انرژی را با بهره‌وری و دانش‌بنیانی افزایش دهیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به مصرف دوبرابری انرژی در ایران نسبت به دیگر کشورها تصریح کرد: باید از صادرات نفت خام و دیگر مواد بگذریم و فرآورده‌های مختلف را صادر کنیم.

وی در ادامه موضوع اقتصاد برون‌نگر را مدنظر قرار داد و گفت: امتیاز ما با این مقدار سواحل در شمال و جنوب این است که نه‌تنها باید صادرکننده اجناس خود باشیم بلکه کالاهای دیگران را نیز بفروشیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: با توسعه بنادر و راه‌آهن یکی از درخواست‌های کشورهای آسیای مرکزی از ما اتصال به آب‌های جنوب ایران است.

روحانی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی به موضوع دیپلماسی به ویژه با کشورهای منطقه تاکید ویژه شده است اظهار داشت: در زمینه برون‌نگر بودن قدم‌های اولیه برداشته شده تا تسهیلات مختلف در زمینه صادرات، واردات و فعالیت‌های مالی در اختیار مردم قرار گیرد و امیدواریم قدم بعدی قدم نهایی باشد.

وی ادامه داد: اولین جلسه ما با شش قدرت بزرگ علامت اینچنین می‌دهد که اراده حل و فصل نهایی در طرف مقابل مشاهده شد و امیدواریم بعدا نیز این موضوع را ببینیم.

روحانی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست تصریح کرد: اگر به محیط زیست توجه نکنیم توسعه پایدار نخواهد بود چون پایان توسعه باید به عزت مردم و کشور منجر شود و اگر مردم نتوانند در فضای مناسب نفس بکشند توسعه نیز به درد آنها نخواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های استان هرمزگان استفاده شود ادامه داد: البته تدبیر برای مردم است و ما آن را از مردم می‌گیریم و به کمک شما مردم امنیت موجود در همه زمینه‌ها روز به روز بیشتر خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه امروز ثبات در جامعه ایجاد شده است و فرازونشیب‌ها کاهش یافته ادامه داد: ما این ثبات را ادامه می‌دهیم و دست به دست هم کشور را آبادتر، سرافرازتر و توسعه‌یافته‌تر از امروز خواهیم دید.

رئیس‌جمهور برنامه دولت برای توسعه بندر جاسک را مورد نظر قرار داد و تصریح کرد: ظرف ۳ الی ۵ سال آینده جاسک به بندری مهم از نظر صادرات انرژی تبدیل خواهد شد.

روحانی اضافه کرد: برای سواحل جنوب از نظر صادرات پتروشیمی و نفت با وزارت نفت برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده‌ایم.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت پس از بررسی‌ها قول می‌دهد و به قول خود عمل خواهد کرد. 

اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------