آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

وزارت بهداشت دولت روحانی در سیطرهٔ افراطیون; از همسر حسین شریعتمداری تا باقری لنکرانی



اخبار سیاسی - حیات خلوت جبهه پایداری/
وزارت بهداشت دولت روحانی در سیطرهٔ کامل افراطیون

وزیر بهداشت، محمد هادی ایمانیه را برای بار سوم به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب کرد. با در نظر گرفتن این انتصاب می‌توان گفت که عملا وزارت بهداشت در اختیار افراطیون جبهه پایداری قرار گرفته است.

روز گذشته یک انتصاب در وزارت بهداشت حاشیه‌هایی را ایجاد کرد که در ادامه به شرح و توضیح آن پرداخته شده است.

نامه‌ها و بیانیه‌های پی‌درپی
این ابقا از آن جهت تعجب برانگیز بود که ادامه مدیریت محمد هادی ایمانیه که از سال ۸۴ با حکم دوست دیرینه و همفکر خود دکتر باقری لنکرانی به این سمت رسیده بود، با اعتراضات زیادی از سوی دانشگاهیان استان فارس همراه شده بود. در همین رابطه گفتنیست که بیش از ۱۰۰۰ تن از دانشجویان این دانشگاه در مهرماه امسال با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت به منظور بازگشت نشاط به دانشگاه خواستار تغییرات جدی در مدیریت دانشگاه خود شده بودند.

در ادامه نیز ۵۴ فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال گزارشی مفصل از تخلفات و تندروی‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه ۱۵۰ برگ مستندات خواستار عزل وی شده بودند.

با گذشت زمان و عدم عزل دکتر محمد هادی ایمانیه از سوی وزیر بهداشت، بیش از ۳۰۳ تن دیگر از فعالان دانشگاهی، مدنی، اجتماعی، اصلاح طلب و اعضای ستادهای روحانی در فارس نیز با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور نیز به جمع درخواست کنندگان برای عزل این رئیس جنجالی پیوستند.

 

اخبار,اخبار سیاسی ,وزارت بهداشت


نارضایتی جامعه پزشکان
دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکان فارس در همین رابطه به سلام نو گفت: هم اکنون هم که خبر ابقای ایشان منتشر شده است، دانشگاهیان سردرگم و سرخورده شده‌اند. با این شرایط به نظر می‌رسد که ما در این بخش از فضایی که انتظار داشتیم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در دانشگاه ایجاد شود، بسیار فاصله داریم.

علی قادری ادامه داد: آقای ایمانیه نه تنها نماد اعتدال نیست، بلکه نماد افراط و جبهه پایداری نیز هست. عملکرد ایشان پس از انتخابات نیز نشان دهنده آن است که وی به روند افراطی گری‌های خود ادامه داده و هیچ تغییری در عملکرد ایشان دیده نشده است. انتصابات صورت گرفته از جانب ایشان در داخل دانشگاه نیز موید همین موضوع است.

داود روشنی، پزشک و از فعالین اصلاح‌طلب نیز به سلام نو گفت: برخی از انتصابات غیرقانونی که صورت می‌گیرند هم بیش از آنکه بصورت اختیاری و از سوی خود دولت اعتدال باشد، نوعی اجبار ناشی از فشار اصولگرایان است. دولت بعضا توان مقابله با برخی از آن‌ها را ندارد و مجبور است برخی از این افراد را ابقا کند. البته این بیشتر یک توضیح است و یک توجیه درست برای دولت نخواهد بود. در هر حال رای دهندگان انتظار دارند که روندهای پیشین تکرار نشوند. ما به انتصابات غیرقانونی شدیدا معترضیم

انتصابات پرحاشیه
با وجود این حجم گسترده از درخواست‌ها برای عزل محمد هادی ایمانیه و غیر قانونی بودن ابقای وی(نظر به ابقای وی برای سومین دوره متوالی) و درخواست‌های بسیار برای دیدار با وزیر مربوطه، طی چند ماه دکتر هاشمی حتی یکبار هم به منتقدان وقت جلسه نداد و روز گذشته نیز در اقدامی سوال برانگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در سمت خود ابقا کرد.

به گزارش سلام نو، پس از انتشار خبر انتصاب مجدد وی به این سمت، جو سنگین ناامیدی در شیراز و دانشگاه علوم پزشکی این شهر حکمفرما شده است. این ابقا در حالی صورت می‌گیرد که وزیر بهداشت از بابت انتصاب مدیرانی غیر همخوان با پیام رای مردم در حماسه ۲۴ خرداد و عمدتا وابسته به جبهه پایداری، پیش از این نیز مورد انتقاداتی قرار داشت. چیدمان انتصابات مدیران وزارت بهداشت، بیش از هر چیز ادامه روند مدیریت احمدی‌نژادی را در این وزارتخانه نشان می‌دهد.

در ادامه به برخی دیگر از این انتصابات جناحی(جدای از انتصاب نیروهای اصولگرای معقول) در وزارت بهداشت دولت اعتدال اشاره می‌شود که جای افراطیون وابسته به گروه‌های تندرو را در سطوح بالا و ارشد این وزارتخانه محکم کرده است:

عباس زارع‌نژاد (عضو جبهه پایداری)
          مدیر روابط عمومی وزارتخانه
محمد حسین آیتی (از افراطیون نزدیک به احمدی‌نژاد)
          معاون دانشجویی وزارتخانه
معصومه باروتی (اصولگرای افراطی و همسر حسین شریعتمداری)
          مشاور امور بانوان و مدیر طرح‌های جامع
عباس مسجدی (عضو جبهه پایداری در تهران)
          در شرف انتصاب به ریاست صندوق رفاه دانشجویان
رسول دیناروند (اصولگرای افراطی)
          معاون دارو و غذا
کامران باقری لنکرانی (عضو جبهه پایداری)
          رئیس مرکز تحقیقات سلامت استان فارس

 

اخبار,اخبار سیاسی ,وزارت بهداشت

 
ایراد کار کجاست؟
چیدمان انتصابات وزیر بهداشت شائبه بازگشت مدیران دولت نهم و دوره استیلای پایداری‌ها بر این وزارت را به ذهن متبادر می‌کند. هرچند که این امر به ذات نمی‌تواند بد باشد اما با توجه به‌ شناختی که از افراطیون جبهه پایداری وجود دارد و سابقه عملکردشان در این وزارتخانه قطعا باعث ایجاد ابهاماتی ایجاد شده‌اند.

این انتصابات در حالی رخ می‌دهند که نیروهای سیاسی جریان افراطی در مجلس و رسانه‌های وابسته، در یک هجمه روانی دولت را متهم به پاکسازی نیروهای سابق از پست کلیدی می‌کنند. چندی پیش غلامعلی حداد عادل، سرلیست جبهه پایداری در انتخابات اخیر مجلس در تهران گفته بود که دولت با داس نیروهای اصولگرا را درو می‌کند و پست‌های بالا را به دست فتنه‌گران(!) می‌سپرد.

 

اخبار,اخبار سیاسی ,وزارت بهداشت

 

جریان افراطی در حالی که بسیاری از فرمانداری‌ها و معاونت‌های تعداد از وزارتخانه‌ها و بسیاری از پست‌های دیگر را در دست دارد، حتی به این مساله هم قائل نیست که برخی از فعالین اصلاح‌طلب شهرستانهای کشور بر اساس تجربه و تخصصشان به سمت‌هایی چون مدیریت کشت و صنعت مغان اردبیل گمارده شوند.

این اقدام دولت روحانی که با روحیه‌ای اعتدالگرایانه از نیروهای اصولگرا نیز در بدنه خود استفاده می‌کند شایسته تقدیر است. اما فضا دادن به نیروهای جریان افراطی که اساسا هدف اصلی‌شان زمین زدن دولت است نمی‌تواند قابل توجیه باشد. همچنین رویکرد جریان افراطی در وارد کردن این هجمه‌ها به دولت در حالی که بسیاری از نیروهایش را در مسندهای کلیدی همچون معاونت وزرا یا فرمانداری‌ها گمارده نیز نشان دهنده روحیه ناسازگار و عدم صداقت این جریان است.

اخبار سیاسی - سلام نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------