آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

حاج صادق آهنگران! عامل انحراف خود آن مداحان هستند



اخبار,اخبار سیاسی ,صادق آهنگران

 

اخبار سیاسی - حاج صادق آهنگران! عامل انحراف خود آن مداحان هستند

صادق آهنگران یکی از مشهور‌ترین مداحان کشور است که نواهای شورانگیزش در ۸ سال دفاع مقدس شور توصیف‌ناپذیری به مردم و رزمندگان می‌بخشید. وی در تازه‌ترین سخنان خود گفته است که «سازمان سیا (اطلاعات مرکزی آمریکا)، می‌خواهد...

صادق آهنگران یکی از مشهور‌ترین مداحان کشور است که نواهای شورانگیزش در ۸ سال دفاع مقدس شور توصیف‌ناپذیری به مردم و رزمندگان می‌بخشید. وی در تازه‌ترین سخنان خود گفته است که «سازمان سیا (اطلاعات مرکزی آمریکا)، می‌خواهد مداحان را به انحراف بکشاند تا هیات‌های مذهبی را از ما بگیرد»
 
قصه مداحی در ایران چند سالی است که قصه غم انگیزی شده است. به جز جماعت سنت مداح کشورمان که حسابشان از این تازه واردان این جرگه جداست، برخی از مداحان خصوصا با رویکردهایی که دولت احمدی‌نژاد داشت آنقدر در این چند سال به قدرت نزدیک شدند که اصل موضوع روضه خوانیشان برای سالار شهیدان به حاشیه رفت. دیگر شهرت برخی مداحان به واسطه لحن خوش و تسلطشان بر اصول مداحی نیست، بلکه این شهرت را مدیون مواضع سیاسی خود هستند و این یعنی خود انحراف.

حال باید به آقای حاج صادق آهنگران گفت، مگر این خود آن مداحان نیستند که مجالس وعظ و عزاداری را به فرصتی برای تسویه حساب‌های سیاسیون تبدیل می‌کنند؟ مگر این خود مداحان نیستند که ذهن عزاداران حسین (ع) را بی‌آنکه به عواقبش فکر کنند، به جهت‌های خاص سیاسی سوق می‌دهند؟

همین چند سال قبل مداحان در کشور حرمت و احترامی داشتند. نه اینکه الان نداشته باشند اما آن زمان همه گیر بود. هر که شال سبز یا سیاهی به نشانه مداح بودن بر گردن داشت، عزیز بود و مورد احترام. حرف و سخن مداحان، خریدار داشت و مردم به چشم انسان‌های شریف به ایشان نگاه می‌کردند. اما حاج صادق آهنگران! در شرایط فعلی به جز پای ثابت‌های مداحی و مجالس وعظ و روضه، کسی حرمت مداحی را نگه می‌دارد؟
 
اصلا چرا جای دور برویم. همین یکی دو ماه قبل بود که یکی از مداحان مشهور مملکت تیتر یک اخبار شد. حتما شما هم شنیدید، که هفت تیر مداح معروف نه به سمت دشمنان و مخالفان نظام و اسلام، بلکه به سمت یک شهروند عادی نشانه رفت و در ‌‌نهایت هم مشخص نشد ماجرا به کجا رسید که شاکی پرونده تن به رضایت داد.

این قصه تلخ امروز و دیروز نیست. همین چند سال پیش بود که موزیک و ریتم مداحی‌های ما، اساسشان بر موزیک‌های غربی و شرقی قرار گرفت، تا به جای محتوای غنی و پر فرهنگ، با ریتم‌های از پیش ساخته و منظم و مرتب، عزاداری ملت را تکمیل کنند. حالا شما به ما بگویید، عامل انحراف مداحی ما چه کسی است؟

اخبار سیاسی - سلام نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------