آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

افشا گری رئیس جمهور و یک نماینده درباره بابک زنجانی



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - افشا گری رئیس جمهور و یک نماینده درباره بابک زنجانی

بابک زنجانی و افشاگری؛ دو واژه‌ای که این روزها با هم عجین شده‌اند. یک روز رئیس جمهور کشور در مورد زنجانی افشا‌گری می کند و روز بعد یک نماینده مجلس و مردم هم مشتاقانه منتظر پایان ماجرای بابک زنجانی هستند.

هم‌اکنون پرونده بابک زنجانی و معوقات وی به بانک مرکزی‌ در قوه قضاییه در حال بررسی است؛ اما در چند روز گذشته، افشا‌گری‌ها‌یی از سوی رئیس‌جمهور و افراد دیگری شده‌ که بررسی ابعاد گوناگون این پروند را ضروری‌تر کرده است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز یوسفیان‌ملا، عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد، ما آدرس پول‌های بابک زنجانی را داریم و می‌دانیم این مبالغ توسط چه کسانی و در کجا سرمایه‌گذاری شده است.

در همین ارتباط یوسفیان ملا در گفت‌وگوی خود با تابناک بیان کرد: دارایی‌های بابک زنجانی در کشور ۱۰۰۰ میلیارد هم نمی‌شود؛ این مبالغی که در ‌کشور است، مال ایران است. ما مطالباتمان داخلی نیست و به دنبال یورو هستیم. باید طلب ما برگردانده شود. آنچه مسلم است، اینکه مبالغ خارجی باید به کشور باز‌گردد.

وی در‌باره مبالغی که ‌بابک زنجانی در کشور‌های خارجی سرمایه‌گذاری کرده، گفت: وی به کشورهای ‌تاجیکستان، مالزی و کشور‌های‌ دیگر ‌‌‌رفت و آمد داشته است.‌ وی در‌باره باز‌‌پس‌گیری این پول‌ها گفت: ما قطعا این پول‌ها را می‌توانیم به خزانه برگردانیم و یکسری کار‌ها انجام شده است؛ البته انتظار بود در آغاز خود بابک زنجانی همکاری کند و پول کشور را برگرداند ولی این کار را انجام نداد؛ اما باید متوجه باشد که نمی‌شود با یک نظام در‌افتاد. به هر حال دولت پول خود را پس خواهد گرفت. زنجانی باید از همان آغاز کار خودش ‌همکاری می‌کرد و بارش‌ را سنگین نمی‌کرد.

وی همچنین ادامه داد: همه گمان می‌کنند زنجانی برای ما نفت فروخته، در حالی که این گونه نیست. بابک زنجانی برای ما نفت نفروخته است. مگر او چه کاره بوده که این کار را بکند. زنجانی پول گرفته‌ برای ما جنس بیاورد. دولت احمدی‌نژاد یورو و پول نقد در اختیار این فرد گذارده است.

وی در‌باره بیشترین حجم پولی که ‌بابک زنجانی در کشور‌های خارجی سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: هم‌اکنون نمی‌توان‌ گفت، ولی ما می‌دانیم کجاست. این پول‌ها در خیلی از کشور‌ها‌ از جمله تاجیکستان و مالزی و تایلند و برخی ‌کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

گفتنی است، در هفته گذشته، رئیس جمهور کشور در سفر خود به استان هرمزگان پرده از برخی ابهامات پرونده بابک زنجانی برداشت و در این افشا‌گری گفت، زنجانی از دولت قبل پول نقد دریافت کرده است.

گویا دولت احمدی‌نژاد علاوه بر واگذاری فروش نفت به این فرد، مبالغ کلانی را نیز به صورت دلار و یورو در اختیار او گذارده است تا مواد مورد نیاز و برخی کالا‌ها را به کشور وارد کند.

رئیس‌جمهور ‌با تأکید بر همراهی علم با اخلاق به موضوع فساد اقتصادی اشاره کرد و افزود: گروهی به عنوان دور زدن تحریم‌ها، منافع ملی را دور زدند و پول ملت را برداشتند و امیدواریم همه دستگاه‌ها با تلاش خود این پول را برگردانند.

وی ادامه داد: همه این پول نه اینکه یک محموله نفت خام را بدهیم که ببرند و بفروشند بلکه پول نقد به این فرد داده شده تا بدهی‌های ما را با آن پرداخت کند.

روحانی تصریح کرد: این ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار همش پول نقد نیست؛ بخشی پول نقد دادند که بدهی ما با آن پرداخت شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رخ دادن این مسائل به دلیل نبودن اخلاق است، اظهار داشت: فکر می‌کنید بدون ایستادگی در برابر انحراف کشور می‌تواند رشد کند؟

روحانی ادامه داد: این درست نیست که یک عده مردم رنج بکشند و عده‌ای با حیله و به بهانه تحریم‌ها بیت‌المال مردم را غارت کنند.

رئیس‌جمهور افزود: یک وقتی موضوع ۳ هزار میلیارد تومان مطرح شد و دهان همه باز مانده بود، ولی این رقم حدود ۹ هزار میلیارد است و البته مطمئن نیستیم فقط همین باشد؛ شاید بعدا چیزهای دیگری کشف شود.

روحانی با تأکید بر اینکه مگر می‌شود، بدون تعهد کشوری پیش برود گفت: امروز به جای دعواهای غیرمفید و اینکه در سوابق هم بگردیم که در فلان اجتماع فلان شعار گفته شده، بیاییم همه با هم جلوی فساد و انحراف بایستیم.
اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------