آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

سخنگوي دولت: وزير اقتصاد به عارف نزديك است



اخبار,اخبار سیاسی ,وزير اقتصاد

 

اخبار سیاسی - سخنگوي دولت: وزير اقتصاد به عارف نزديك است

سخنگوي دولت در واكنش به گلايه ضمني  محمد رضا عارف از اين كه طرف مشاوره رييس جمهور روحاني قرار نگرفته به روزنامه اعتماد گفت: دكترعلي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي از نزديكان دكترعارف است و يكي از مهم ترين دلايل انتخاب اونيز همين بود.

محمد باقر نوبخت با اين توضيح مي خواهد ياد آور شود كه محمد رضا عارف در دولت نماينده دارد و مي تواند ديدگاه هاي خود را از طريق او منتقل كند. يا اگر قرار بر اعطاي سهمي باشد يكي از مهم ترين مناصب دولت – وزارت اقتصاد- به چهره مورد وثوق عارف سپرده شده است.

اين نخستين بار است كه يك مقام ارشد دولت از حضور چهره اي نزديك به عارف به مثابه اداي دين به  كانديداي انصرافي انتخابات رياست جمهوري در 24 خرداد 92 خبر مي دهد.


 سخنگوي دولت براي آن كه سخن خود را مستند كرده باشد يادآور شده در برنامه هاي مناظره تلويزيوني ميان نمايندگان كانديداها از جانب دكتر روحاني من شركت كردم و دكتر طيب نيا نيز از سوي دكتر عارف  حاضر شد هرچند ديدگاه هاي ما بسيارنزديك بود.

نوبخت گفته است چهره هاي برجسته اقتصادي ديگري نيز براي تصدي وزارت اقتصاد و دارايي مد نظر بودند اما ويژگي دكتر طيب نيا انتساب به دكترعارف بود.

اظهارات سخنگوي دولت در حالي است كه وزير اقتصاد پيش تر گفته بود به دليل مشغله و تراكم كار پس از مسووليت وزارت اقتصاد موفق به ديدارعارف نشده است. هنگامي كه خبرنگار، همين نكته را يادآور مي شود نوبخت پاسخ مي دهد:" خودم شخصا و به نمايندگي از جانب دولت خدمت ايشان مي رسم تا از نظرات شان بهره مند شوم."

72 ساعت مانده به انتخابات رياست جمهوري شوراي مشورتي اصلاح طلبان براي پرهيز از تفرق آرا مانند مرحله اول انتخابات سال 84 تشكيل جلسه داد و به اين نتيجه رسيد كه محمد رضا عارف صحنه را ترك كند تا امكان پيروزي حسن روحاني افزايش يابد.

 

اين موضع به سيد محمد خاتمي منتقل شد واو نيز طي نامه اي تصميم جمعي اصلاح طلبان را به معاون اول خود در دوران رياست جمهوري اطلاع داد. عارف به ميتينگ انتخاباتي در خيابان حجاب رفت ولي ساعاتي بعد انصراف خود را اعلام كرد.


پس از آن بود كه اكبر هاشمي رفسنجاني براي اولين بار از يك نامزد رياست جمهوري – غير خود – حمايت كرد و خاتمي نيز با تقدير از عارف از هواداران خود خواست به حسن روحاني راي دهند زيرا هر چند با عنوان اصلاح طلبي به كارزار انتخابات نيامده اما گقتار و مشي و اهداف اواصلاح طلبانه است.
 اخبار سیاسی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------