آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

انتقاد هاشمی رفسجانی از صداوسیما و گروگان گیری مرزبانان ایرانی



اخبار,اخبار سیاسی ,انتقاد هاشمی رفسجانی از صداوسیما

 

اخبار سیاسی - انتقاد هاشمی رفسجانی از صداوسیما و گروگان گیری مرزبانان ایرانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از به گروگان گرفته شدن مرزبانان ایرانی توسط اشرار گفت: اخیرا فیلمی درباره نحوه به گروگان گرفته شدن این پنج سرباز دیدم. این چطور مرزداری است.وی افزود: ما درصدد هستیم و باید مواظب باشیم زیرا که نمی توان پنج سرباز را در یک جا و با فاصله طولانی از ایستگاه مرزداری بعدی قرار دهیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر کس می تواند، یک سند بیاورد که ما از دانشگاه آزاد استفاده سیاسی کرده باشیم ، اما ما از این دانشگاه استفاده سیاسی نکرده ایم.

به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز (یکشنبه) پس از دومین نشست دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در بیمارستان فرهیختگان تهران افزود: چقدر تلاش شد تا دانشگاه آزاد را تصرف کنند؛ ای کاش این دانشگاه را تصرف می کردند و آن را توسعه می دادند؛ آنها این دانشگاه را رقیب سیاسی خود می دیدند.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در فضای موجود به نظر می رسد که تلاش برخی برای تصرف دانشگاه آزاد بی خودی بود.

آیت الله هاشمی تصریح کرد ما اساسنامه دانشگاه آزاد را با اقتباس از اساسنامه حسینیه ارشاد نوشتیم؛ زیرا آن اساسنامه بسیار محکم بود اما نمی دانستیم که نظام ما قوی تر است و می تواند اساسنامه را به هم ریخته و تصرف کند.

این اظهار نظر هاشمی که با خنده وی همراه بود تشویق حضار را دنبال داشت.

هاشمی گفت: در اساسنامه دانشگاه آزاد تصویب کرده بودیم که هر تغییری در اساسنامه باید به تصویب هیات موسس برسد اما به آن عمل نشد.


** انتقاد رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از صداوسیما
وی با یادآوری شکایت هیات موسس دانشگاه آزاد در زمینه تغییر اساسنامه اظهار داشت: وقتی ما شکایت کردیم قاضی اول کار تغییر اساسنامه را متوقف کرد اما دستگاه قضایی به آن رای عمل نکرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با انتقاد از سازمان صدا و سیما تصریح کرد: در دو سال گذشته معمولا خبر اول صدا و سیما دانشگاه آزاد اسلامی بود اما اکنون خبر این مراسم شما را نیز پخش نمی کند در حالی که باید اخلاق اسلامی مراعات و رعایت شود.

** وجود نگاه سوسیالیستی در بین مسوولان
رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اظهار داشت: هنوز نوعی از نگاه سوسیالیستی در بین مسوولان ما وجود دارد ولی انشاالله در عمل متوجه شوند که باید کار را به مردم واگذار کنند زیرا که محدوده فعالیت های دولت چیز دیگری است.

** گروگان گیری مرزبانان ایرانی
آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از به گروگان گرفته شدن مرزبانان ایرانی توسط اشرار گفت: اخیرا فیلمی درباره نحوه به گروگان گرفته شدن این پنج سرباز دیدم. این چطور مرزداری است.

وی افزود: ما درصدد هستیم و باید مواظب باشیم زیرا که نمی توان پنج سرباز را در یک جا و با فاصله طولانی از ایستگاه مرزداری بعدی قرار دهیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: چطور می شود که قاچاقچی ها بیایند و جوانان ما را ببرند؛ حکومت باید مواظب این طور کارها باشد و سایر امور آن دخالت در کار مردم است.

**دولت و مراقبت در کارها
آیت الله هاشمی با یادآوری تصویب سیاست های کلی اصل 144 قانون اساسی در مجمع تشخیص و ابلاغ آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: زمانی که رهبری این سیاست ها را ابلاغ کردند گفتند امید به یک انقلاب اقتصادی دارم ولی چند سال بعد در جلسه ای که با سران قوا در آن حاضر بودیم ایشان گفتند که انقلاب اقتصادی با ابلاغ این سیاست ها انجام نشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از خصوصی سازی های صورت گرفته در کشور اظهار داشت: امکاناتی که 50 سال در کشور ذخیره شده بود مانند مخابرات به برخی می دهیم که آنها جوابگو نیستند و دولت در کارهایی که باید مراقبت کند، مراقبت نمی کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: اگر میدان می دادیم که احزاب فعال باشند و دولت تشکیل دهند اگر خوب کار می کردند بار دیگر رای می آوردند و اگر بد کار می کردند مردم به آنها رای نمی دادند و نظام از این مساله آسیب نمی دید.

** توقع دانشگاه آزاد از وزرا
رییس هیات موسس دانشگاه آزاد با یادآوری حضور وزیرعلوم و بهداشت در هیات امنای این دانشگاه گفت: وزرا باید در جلسه امروز می بودند که نیستند.

وی ادامه داد: توقع ما از این وزرا آن است که موانع تاسیس رشته های مختلف را که به آن نیاز داریم ، بردارند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه قدم هایی در این زمینه برداشته شده که کافی نیست، خطاب به وزرا گفت: همانگونه که زیر پای بخش خصوصی فرش قرمز می اندازید زیر پای ما هم بیاندازید ما که از آنها کمتر نیستیم و ما هم مالیات می دهیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تعداد استادان و کادر آموزشی دانشگاه آزاد را نزدیک به 50 هزار نفر عنوان کرد و افزود: ما مالیات می دهیم و باری بر دوش دولت نیستیم اما بار نظام را سبک می کنیم.

وی گفت: توقع واقعی ما این است که دولت بداند دانشگاه آزاد چه نقشی دارد؛ ممکن است نقص و مشکلی داشته باشیم اما می توانیم آن را رفع کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بودجه وزارت علوم برای امور فعلی اش نیز ناکافی است و دولت هم به این زودی ها نمی تواند هزینه های آموزش پزشکی را تامین کند؛ دولت چند سال قبل هم که غرق درارز و پول بود نتوانست هزینه آموزش عالی را تامین کند.

وی در این مورد اضافه کرد: بگذارید بخشی که می تواند در این خصوص وارد شده و مالیات خود را نیز می دهد این کار را انجام دهد.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: فکر می کنم نوعی کوته بینی و کوته نظری در بین دولتی ها وجود داشته باشد به معنای آنکه به دنبال نوعی انحصارگرایی هستند.

آیت الله هاشمی تاکید کرد: ما به دنبال رقابت نیستیم و بحث ما هم رقابت نیست بلکه بحث ما کمک و همفکری است.

به گزارش  ایرنا ، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای سخنان خود نیز با یادآوری دیدار اخیر خود با کارل بیلدت وزیر خارجه سوئد که به تهران سفر کرده بود، گفت: در این دیدار وزیر خارجه سوئد گفت 100 هزار ایرانی در کشورش هستند و نگران است شرایطی به وجود بیاید که آنها به ایران بازگردند.

وی سرمایه انسانی را با اهمیت تر از منابع نفت و گاز برای کشور دانست و اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر تعداد زیادی از افراد به خارج از کشور رفتند و امیدواریم که با شرایط پیش آمده این افراد به کشور بازگردند.

آیت الله هاشمی اساس تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی را نیاز جامعه خواند و افزود: در آن مقطع احساس می کردیم که با توجه به جمعیت کم محصل در دانشگاه های دولتی و اشتیاق مردم برای کسب علم لازم است کاری شود تا خیلی از مردم از تحصیل محروم نشوند.

** مخالفت با راه اندازی مترو
رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت بسیاری از مقامات دولتی با ساخت مترو در کشور را یادآور شد و گفت: چون قانون مترو برای قبل از انقلاب بود، برگرداندن آن به دولت کار بسیار مشکلی بود اما موفق شدیم در دولت از 22 وزیر 13 رای مثبت درباره تاسیس مترو بگیریم و امروز می بینیم که اگر مترو نبود، مشکل ترافیک مردم تا چه اندازه می شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هم وزیر قبلی و هم وزیر کنونی بهداشت دادشان درباره کمبود اعتبار بلند است و حق هم دارند زیرا بسیاری از بیماران وسایل پزشکی خود را از بیرون بیمارستان ها تهیه می کنند.

وی افزود: در بسیاری از مناطق با کمبود پزشک مواجه هستیم هرچند که ممکن است این کمبود به دلیل نظام توزیع باشد.

آیت الله هاشمی تاکید کرد: اگر وزارتخانه ها کاری به کار دانشگاه آزاد نداشته باشند، ما چیزی از دولت نمی خواهیم؛ وقتی خود من هم رییس جمهوری بودم هیچ چیزی از دولت به دانشگاه آزاد ندادم.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد ادامه داد: البته به دانشگاه آزاد زمین و تسهیلات و اجازه تاسیس رشته ها داده می شد اما تمام این مسایل قانونی و حق دانشگاه آزاد بود.

**دانشگاه آزاد در تکاپوی بین المللی شدن
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون 600 مدرسه ساخته و خود آنها را اداره می کند که مساله کوچکی نیست؛ در حالی که دیگران ممکن است مدرسه ای بسازند اما اداره آن را به دولت بازمی گردانند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم که بتوانیم از سراسر دنیا دانشجو و استاد در دانشگاه آزاد جذب کنیم و باید اعتبار جهانی داشته باشیم.

آیت الله هاشمی تصریح کرد: در یکی از کشورهای هسمایه قرار است با همکاری دانشگاه آزاد و دولت آن کشور یک دانشگاه بزرگ بین المللی بسازیم.

دومین نشست دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از صبح امروز در بیمارستان فرهیختگان این دانشگاه در حال برگزاری است.

در این نشست از سند توسعه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.
اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------