آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ارجحیت اولویت‌های ایدئولوژیک؛ «شنبه» را شکست داد

عضو کمیسیون اجتماعی دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج‌شنبه به جای شنبه را عدم همراهی با یهودیان دانست!.به عقیده بسیاری از صاحبنظران تعطیلی شنبه…

توضیحات صالحی درباره شایعه اخراج کارکنان سازمان انرژی اتمی



اخبار,اخبار سیاسی ,انرژی اتمی

 

اخبار سیاسی - توضیحات صالحی درباره شایعه اخراج کارکنان سازمان انرژی اتمی

سرانجام پس از چند ماه اصرار برخی رسانه ها و فعالان سیاسی بر اینکه سازمان انرژی اتمی برخی دانشمندان مؤثر هسته ای را اخراج کرده است، سرانجام، صالحی رئیس سازمان با سوگند به قرآن، طرف مقابل را به رفتار معاویه ای متهم کرد.

به گزارش «تابناک»، چند ماه است برخی رسانه ها به نقل از پدر یکی از شهدای هسته ای مدعی اند که جمعی از دانشمندان مؤثر در برنامه هسته ای توسط مدیریت جدید سازمان از کار برکنار شده اند.

در میان نقل این اخبار و تکذیب آن از سوی مقامات دولتی، زاکانی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی اخراج برخی دانشمندان هسته ای از نطنز را انتقام جویی دانست و درباره اخراج برخی دانشمندان هسته ای از نطنز و انتصاب های جدید در این نیروگاه اظهار داشت: ظاهر ماجرا این است که یک انتقام جویی است اما باطن قضیه شک ندارم که با یکی ، دو واسطه به سرویس های اطلاعاتی بیگانه برمی گردد.

 

شاید ادله مصداقی برای این بیانم نداشته باشم اما نمی شود ˈشیمون پرزˈ چیزی را درخواست کند و آن هم در کشور ما اتفاق بیفتد و ما هم بگوییم این موارد ساده اتفاق افتاده است؛ این خیلی سخت است.

وی همچنین به موضوع حفاظت از دانشمندان هسته ای پرداخته و در حالی که زمان شهادت مسئول سابق بازرگانی سایت نطنز یعنی دی ماه سال 90 با مسئولیت جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، ˈمحمد مصطفی نجارˈ در وزارت کشور، ˈحیدر مصلحیˈ در وزارت اطلاعات و ˈفریدون عباسیˈ در سازمان انرژی اتمی مصادف بوده، اظهار داشت: روزی که شهید احمدی روشن ترور شد، از قبل گفته بود که آن ها می خواهند مرا ترور کنند؛ ولی هیچ کس از او محافظت نکرد. حتی می خواستند او را در خانه اش ترور کنند، ولی باز هم کسی حرف او را گوش نکرد، آن سیستمی که باید به وظیفه اش عمل کند، متأسفانه این کار را نکرد.

در همین روز ها در حالی که ˈعلی اصغر زارعانˈ از معاونان سازمان انرژی اتمی در دفاع از عملکرد سازمان اظهار داشته است: «آنچه در سازمان انرژی اتمی انجام شده جابجایی محدود در حد یک یا دو تن از کارکنان بوده که بر اساس اصل شایسته سالاری صورت گرفته و در این نوع جابجایی نیروهای قوی تر و متعهد تر جایگزین افراد قبلی شده اند که امری عادی است ».

موضوع به خطبه های نماز جمعه کشیده شد و آیت الله جنتی اظهار داشت: «به من گفتند که در سازمان انرژی اتمی، بعضی از جوانان حزب اللهی را کنار زده اند و من هم به این موضوع انتقاد کردم. بعد آقای دکتر صالحی که مرد بسیار خوب و متدینی است که واقعا من هم ایشان را قبول دارم، با تعدادی از معاونینشان نزد من آمدند و گفتند اینکه به شما گفته اند جوان های حزب اللهی را اخراج کرده اند، درست نبوده و این ها خودشان از سازمان رفته اند و ما کنارشان نزدیم ».

روز شنبه هفدهم اسفند نیز خبر شکایت جمعی از نمایندگان مجلس از سازمان انرژی اتمی به دلیل اخراج برخی از دانشمندان هسته ای به کمیسیون اصل 90 مجلس منتشر شد. گفته می شود، قرار است با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون اصل 90 این شکایت بررسی شود.

طولانی شدن این روند سرانجام باعث شد که صالحی در مراسم گرامی داشت خانواده های شهدای هسته ای در سخنانی تند، اخراج دانشمندان هسته ای کشور از این سازمان را از اساس کذب و این نوع برخورد با سازمان انرژی اتمی را نه نقد بلکه بداخلاقی بداند.

صالحی با بیان اینکه برخی سخنان نقد نیست بلکه اتهام است، ابراز داشت: سازمان انرژی اتمی 15 هزار پرسنل دارد که تقریبا 5 هزار تن استخدام دولتی و رسمی هستند و ما نمی توانیم آن ها را اخراج کنیم. اگر هم بخواهیم این کار را انجام دهیم، مسیر خودش را دارد. اگر موردی هست بیایند بگویند که فلانی استخدام بوده و از سازمان اخراج شده. بیایند به ما بگویند.

وی در ادامه افزود: در این میان 10 هزار تن از نیروهای ما شرکتی هستند که سالانه عقد قرارداد می شوند و استخدام نیستند و ما با شرکت های متعددی همکاری داریم که بستگی به پروژه هر ساله دارد. این شرکت ها بر اساس نیازشان نیرو جذب می کنند یا عذر آن را می خواهند.

صالحی با بیان اینکه تمام جنجال ها درباره اخراج نیرو ها مربوط به شش تن است، تأکید کرد، هیچ یک از این شش نفر استخدام رسمی سازمان نیستند. سه تن از این نیرو ها هنوز در حال همکاری هستند و در سمت های خود ابقا شده اند. حکم آن ها تمام شده بود، ولی من آن ها را ابقا کردم. می ماند سه تن دیگر که یکی از اینها تا چند هفته قبل در سمتش بود و ما او را ابقا کرده بودیم.

 

ما ایشان را در دوره قبلی که من ریاست سازمان را داشتم، مدیر یکی از شرکت ها کردیم و این بار هم حکم ابقای وی را دادم؛ ما پس از آمدن، برخی از معاونان را جابجا کردیم. این مدیر عامل شرکت گفت که من با معاون جدید کار نمی کنم. این معاون هلدینگ شرکت مادر را در اختیار دارد. معاونی که مدیر شرکت حاضر به همکاری با وی نیست یک استاد تمام و صاحب چند نشان دولتی از دولت هشتم و نهم است و مورد تفقد مدیران نظام قرار گرفته. بحث یوسی اف اصفهان مدیون فوق لیسانس ایشان است که شخصیتی بزرگوار است که نامش را بسیاری نشنیده اند و داعیه ای هم ندارد. در این میان مدیر شرکت نامبرده، تأکید دارد من با این معاون حاضر به همکاری نیستم و می گوید، معاون خود را کنار بگذارید.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان آیت الله جنتی در نماز جمعه تهران هم اظهار داشت: ما پس از نماز جمعه خدمت ایشان رسیدیم و توضیح دادیم خدمتشان و ایشان بزرگوارانه همان روز به صدا و سیما دستور دادند که آن بخش از صحبت هایشان پخش نشود و فرمودند کاش ما با شما اطلاعاتی را که آورده بودند در میان می گذاشتیم. همه این صحبت ها مستند است. ما اصلا قصد ورود به این مسائل را نداشتیم و به دنبال حفظ کرامت و جایگاه افراد هستیم و دیدیم که جناب آقای جنتی بزرگواری کردند و لازم است، تشکر خودم و خانواده سازمان انرژی اتمی را به ایشان ابراز دارم.

وی همچنین اظهار داشت، بحث محافظت از دانشمندان هسته ای نه در اختیار سازمان انرژی اتمی، بلکه مربوط به وزارت کشور است.

رئیس سازمان انرژی اتمی به کسانی که سخنان مزبور را مطرح می کنند، هشدار داده که هرچند ممکن است در بازی سیاسی برنده شوند، این برد، بردی معاویه ای است نه علی وار.
اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------