آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

پیشنهاد عجیب اشتون به استاندار اصفهان



اخبار,اخبار سیاسی ,پیشنهاد اشتون به استاندار اصفهان

 

اخبار سیاسی - پیشنهاد عجیب اشتون به استاندار اصفهان

پیشنهاد عجیب اشتون به استاندار اصفهان/ شما هم به تیم مذاکره کننده ملحق شوید

اشتون در بخشی از دیدار با استاندار با تمجید از اطلاعات دقیق هسته‌ای رسول زرگرپور، استاندار اصفهان بیان داشت: باید دنبال کنیم که شما را به تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات، اضافه کنیم.

به گزارش دانا، کاترین اشتون در دیدار با استاندار اصفهان با بیان اینکه سفر به ایران فرصتی را برای من ایجاد کرد که از شهر تاریخی اصفهان دیدن کنم و با این شهر زیبا بیشتر آشنا شوم، اظهار داشت: مسئولان اروپائی که از این شهر دیدن کرده بودند، اصفهان را استثنائی برشمردند و تاکید کردند که حتما از این شهر دیدن کنم .

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته و سفرهای اخیر اروپائیان به کشور ایران گفت: این مذاکرات و این سفرها علامت و سیگنالی است که به ایران فرستاده می‌شود که در صورت موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات، پیشرفت‌های بیشتری حاصل می‌شود.

اتحادیه اروپا خواستار ارتباط با ایران است
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به روابط ایران و اروپا در ادوار مختلف تاریخی اشاره کرد و افزود: اتحادیه اروپا واقعا تمایل دارد که با ایران در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی ارتباط داشته باشد اما باید بدانیم که هر مذاکره‌ای نیاز به مصالحه دارد و ابتدا باید مصالحه‌ای بین طرفین صورت گیرد.

در مرحله سخت قرار داریم
وی ادامه داد: این مصالحه نیازمند انتخاب‌های مهم است و این انتخاب‌ها برای طرفین سخت است و ما امروز در مرحله این انتخاب‌های سخت قرار داریم.

وی با بیان اینکه صنایع دستی اصفهان با مهر اصالت یونسکو بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: اصفهان با داشتن جاذبه های تاریخی، گردشگری، صنعتی وکشاورزی، فوق‌العاده قابل توجه بوده ولی این استان احتمالا با چالش‌هایی نیز روبرو است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نگهداری و بازسازی بناهای تاریخی اصفهان را یکی از این چالش‌ها عنوان کرد و گفت: نگهداری این بناها با تاریخ کهن، کار بسیار مهمی است؛ من در بازدید از میدان نقش جهان، با دانش‌آموزان زیادی روبرو شدم و برایم جالب بود که آن‌ها مرا می‌شناختند.

پایان مذاکرات هسته‌ای قبل از نوروز
وی اظهار داشت: به احترام نوروز، مذاکرات این دوره یک روز قبل از عید نوروز به پایان خواهد رسید تا مقامات مذاکره کننده ایران برای این عید باستانی در ایران باشند .

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ 5 هزار ساله ی ایران گفت: ایرانیان پایه گذار تمدنی بزرگ و با شکوه در دنیا بوده‌اند و نخستین اروپائی در 7 قرن پیش از کشور اسپانیا به عنوان سفیر رسمی این کشور به ایران سفر کرده بود و در طول 400 سال اخیر، اکثر سفرای کشورهای اروپایی ساکن اصفهان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، افزود: وزیر خارجه کشور سوئد درسفر به این شهر، اصفهان را دروازه ورود به ایران نامید.

حضور 8 وزیر امور خارجه و معاون در اصفهان
استاندار اصفهان بیان داشت: بعد از مذاکرات ژنو حضور اروپائیان به ایران افزایش یافته و در طول 3 هفته ی گذشته 8 وزیر امور خارجه و یا معاونانشان به اصفهان سفر کرده‌اند.

وی گفت: مهمانان خارجی این استان در ورود به این شهر ، اصفهان را نصف‌جهان می‌دانند و لی در بازگشت اذعان دارند که اصفهان به واقع تمام جهان است.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان مرکز اتحاد ادیان توحیدی است، افزود: 400 سال است که مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان این شهر به صورت کاملا مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کرده و این اتحاد در کمتر شهری در دنیا دیده می‌شود.

وی با بیان جایگاه صنعتی، کشاورزی، تجاری و گردشگری اصفهان در بین استان‌های کشور، بیان داشت: بیش از 1600 اثر تاریخی اصفهان ثبت ملی شده و 4 اثر تاریخی این شهر نیز به ثبت جهانی رسیده و با وجود تاریخ کهن و تمدن ساز ایران، ایرانیان هیچ گاه کشور دیگری را مورد تجاوز خود قرار نداده‌اند.

ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست
استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم غیور و قدرتمند ایران در هنگام تجاوز دشمنان با غیرت مثال زدنی از خاک کشور دفاع می‌کردند، ادامه داد: هم به دلیل سابقه تاریخی و هم به دلیل مسلمان بودن مردم ایران و همچنین وجود خصلت انسان دوستی مردم ایران و فتوای رهبر معظم انقلاب، ایران‌ به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و استفاده از آن به فکرشان نیز خطور نکرده است.

وی اظهار داشت: به همان دلایل ذکر شده، تیم مذاکره کننده هسته‌ای دولت یازدهم به نمایندگی از ملت ایران در پی شفاف سازی و اثبات این مدعا بوده زیرا ایرانیان به انرژی هسته‌ای به عنوان یک غرور ملی می‌نگرند و مردم ایران توسعه فناوری هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند.

حاشیه ها:
اشتون در بخشی از دیدار با استاندار با تمجید از اطلاعات دقیق هسته‌ای رسول زرگرپور، استاندار اصفهان بیان داشت: باید دنبال کنیم که شما را به تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات، اضافه کنیم.
اخبار سیاسی - دانا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------