آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

رسایی: توجهیات جنتی مثل مهاجرانی است



اخبار,اخبار سیاسی ,وزیر ارشاد

 

اخبار سیاسی - رسایی: توجهیات جنتی مثل مهاجرانی است

وزیر ارشاد نیز در پاسخ به بیان برخی از عملکردهای وزارتخانه خود پرداخت؛ مهمترین نکات وزیر ارشاد این بود که بیان این تذکرات از سوی رهبری و علما در دوره های گذشته نیز سابقه داشته و موضوع تازه ای نیست. مخاطب این سخنان هم فقط وزارت ارشاد نیست بلکه مجموعه های فرهنگی دیگری غیر از ارشاد هم در آسیب های فرهنگی نقش دارد. علاوه بر همه اینها وزیر ارشاد تاکید کرد که وی بلافاصله هماهنگی کرده که این دستورات را برطرف کند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه وزیر ارشاد در جلسه این کمیسیون و در پاسخ به شکایات نمایندگان کلی‌گویی کرد، گفت: مهاجرانی‌ هم مثل جنتی مشکلات را توجیه می‌کرد.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، گفت: وزیر محترم ارشاد و معاونین وی امروز پیرو شکایات مختلف امروز در جلسه کمیسیون اصل ٩٠ حضور یافتند و علاوه بر طرح برخی شکایت ها از عملکرد این وزارتخانه، برخی از نمایندگان حاضر در جلسه سئوالات و دغدغه هایی  که در خصوص عملکرد این وزارتخانه در شش ماه گذشته  داشتند را مطرح کردند.

وی افزود: عمده نکات مطرح شده در این جلسه به بیان دغدغه‌ها و تذکرات رهبر معظم انقلاب، مراجع، علما و بدنه متدینین جامعه گذشت و مهمترین مطالبه از وزیر ارشاد این بود که چه راهکاری برای رفع این دغدغه ها و برطرف کردن این تذکرات بکار خواهد گرفت. خصوصا که رهبری انقلاب تصریح کرده اند که اساس باید دفاع و حمایت از مجموعه های فرهنگی متدین و انقلابی باشد.

رسایی تصریح کرد: در این جلسه نمونه هایی از موارد موجود در حوزه سینما، رسانه، کتاب، و هنری که باعث بیان این تذکرات و هشدارها از سوی رهبری و مراجع شده، مطرح شد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطر نشان کرد: وزیر ارشاد نیز در پاسخ به بیان برخی از عملکردهای وزارتخانه خود پرداخت؛ مهمترین نکات وزیر ارشاد این بود که بیان این تذکرات از سوی رهبری و علما در دوره های گذشته نیز سابقه داشته و موضوع تازه ای نیست. مخاطب این سخنان هم فقط وزارت ارشاد نیست بلکه مجموعه های فرهنگی دیگری غیر از ارشاد هم در آسیب های فرهنگی نقش دارد. علاوه بر همه اینها وزیر ارشاد تاکید کرد که وی بلافاصله هماهنگی کرده که این دستورات را برطرف کند.

وی افزود: در این جلسه برخی از همکاران کمیسیون اصل ٩٠ تاکید کردند که دستگاه های فرهنگی دیگر هم باید پاسخگوی فعالیت های خود باشند اما بحث بر سر این است که وزارت ارشاد نه تنها نقش کلیدی در حمایت از جریانات فرهنگی دارد، بلکه مخاطب اصلی در بیان رهبری و مراجع وزارت ارشاد است و ما می خواهیم ببینیم برنامه این وزارتخانه بعد از شنیدن این تذکرات هشدار آمیز چیست.

رسایی تصریح کرد: متاسفانه رفتارهای وزارت ارشاد و تصمیمات آن در حمایت از جریاناتی است که نه تنها در جبهه فرهنگی مؤمن و انقلابی نمی گنجند بلکه در جریانی هستند که مشغول بزک کردن دشمنان ما هستند و همین موضوع نگرانی رهبری و مراجع و علما را بوجود آورده.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گغت: با تأسف باید بگویم که در این جلسه غیر از کلی گویی و وعده های کلی، چیز دیگری از وزیر ارشاد شنیده نشد و همین جای نگرانی دارد. طرح موضوعاتی مانند اینکه وزارت ارشاد تنها متولی فرهنگ نیست شبیه توجیهاتی است که روزی مهاجرانی در خصوص رفتارها و سیاست‌های غلط خود عنوان می کرد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که گزارش تفصیلی از عملکرد ارشاد توسط کمیسیون  تهیه شود که امیدواریم این گزارش به وزارت ارشاد در اصلاح وضع موجود کمک کند. طبیعی است این گزارش که به دنبال هشدارهای علما و مراجع و شکایات صورت گرفته تهیه می شود، مراحل قانونی خود از جمله قرائت در صحن علنی  و ارجاع به دستگاه قضایی را به دنبال دارد.علاوه بر این از دیگر دستگاه های فعال فرهنگی نیز برای همین پیگیری دعوت به عمل می آید.
اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------