آخرین خاطره موسویان از احمدی‌نژاد



اخبار,اخبارسیاسی ,خاطره موسویان از احمدی‌نژاد

 

اخبار سیاسی - آخرین خاطره موسویان از احمدی‌نژاد

سیدحسین موسویان، سخنگوی تیم مذاکره کننده هسته ای در فاصله سال های 1382 تا 1384، که دو سال پس از روی کار آمدن دولت نهم با اتهام جاسوسی از سوی شخص احمدی نژاد و دیگر اعضای امنیتی کابینه اش مواجه شد و حتی طعم بازداشتی کوتاه مدت را نیز به دلیل همین اتهام چشید، در گفتگویی که اخیراً منتشر شده است، ضمن رد مجدد آن اتهامات می گوید احتمال می دهد که خود احمدی نژاد هم امروز به این نتیجه  رسیده باشد که اتهام جاسوسی به او بی اساس بوده است.

موسویان در بخشی از این گفتگو که با روزنامه فرهیختگان انجام داده است، با بیان این که همه آنهایی که در اشاعه اتهام جاسوسی به من فعال بودند مثل خانم فاطمه رجبی و محمدعلی رامین و ... به این نتیجه رسیدند که این اتهام بی اساس بود و به نحو مقتضی از من عذرخواهی کردند، خبر از آن داده که احمدی نژاد هم در آخرین سفر خود به  نیویورک در جمعی، از تلاشهای او در دفاع از منافع کشور، تقدیر کرده است.
 
او در پاسخ به این سؤال که "شما می گویید از گزینه های وزارت دولت احمدی نژاد بودید، اما در همان دولت به جاسوسی متهم و به حبس محکوم شدید. دلیل این تعارض چیست؟ اتهامات وارده در آن زمان را قبول دارید؟ چرا از ایران خارج شدید؟" پاسخ داده است: "مقامات عالی نظام از همان ابتدا می دانستند که اتهام جاسوسی بی اساس است، از قاضی اولیه و اصلی پرونده تا حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی که شخصاً پرونده را بررسی کرده بود. من  احتمال می دهم که خود آقای احمدی نژاد هم امروز به این نتیجه  رسیده باشند.

 

به هر حال هر سه قاضی رسیدگی کننده به پرونده در  طول یک سال به این نتیجه رسیدند که اتهام جاسوسی بی اساس است و من در این مورد بی گناه بوده ام. در هر صورت دورانی بود تلخ که گذشت. همه آنهایی که در اشاعه این اتهام فعال بودند مثل خانم فاطمه رجبی و محمدعلی رامین و ... به این نتیجه رسیدند که این اتهام بی اساس بود و به نحو مقتضی از من عذرخواهی کردند و من هم آنها را در دادگاه بخشیدم."
 
وی می افزاید: "آقای احمدینژاد هم زمانی که مرا برای گفتگو در مورد وزارت خارجه دعوت کرد برخوردی بسیار گرم و محبت آمیز داشت. با وجود اختلاف نظر اساسی در مورد سیاست خارجی هم با گرمی از هم جدا شدیم. در دورانی هم که ایشان مرا متهم کرد من به حرمت جایگاه ریاست جمهوری نه از ایشان شکایت کردم و نه پاسخ ایشان را دادم و نه بی احترامی کردم. حتی در محافل بین المللی در دوره اقامت در خارج، هر کجا  که ایشان را مورد حملات ظالمانه و ناروا قرار می دادند، من در حد خود از وی دفاع می کردم."
 
موسویان تأکید می کند: "ایشان [احمدی نژاد] هم در آخرین سفر خود به  نیویورک در جمعی، از تلاشهای من در دفاع از منافع کشور، تقدیر کرده بود. لذا این دوره به تاریخ پیوست."

اخبار سیاسی - فرهیختگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------