آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

ایرانیان، مشتاق مشاهده قطع رابطه دولت اعتدال با دولت احمدی نژاد



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - تغییر در ایران روحانی از نگاه الجزیره/ایرانیان، مشتاق مشاهده قطع رابطه دولت اعتدال با دولت احمدی نژاد

"ایرانیان" مشتاق هستند تا ببینند که آیا دولت جدید با گذشته، رابطه اش را قطع می کند، گذشته ای که در آن ایران، دشمن آمریکا ترسیم شده است.

الجزیره نوشت: مخالفت کردن با این موضوع دشوار است که گفتمان سیاسی دولت رورحانی یک تغییر است.

به گزارش تیک مهم ترین و مشخص ترین این قبیل داوری ها پشت درهای بسته جلسات خصوصی که بین نمایندگان ایران و دولت های غربی است، باقی می ماند.

برخی از دیپلمات ها و سیاستمداران،که اغلب شان استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی هستند، قبل از انتخاب شدن رئیس جمهور روحانی و در دوران هشت ساله احمدی نژاد کنار گذاشته شده بودند.

"ایرانیان" مشتاق هستند تا ببینند که آیا دولت جدید با گذشته، رابطه اش را قطع می کند، گذشته ای که در آن ایران، دشمن آمریکا ترسیم شده است.

قطع کردن رابطه با گذشته شامل ایجاد یک کمپین با هدف بی اعتبار کردن دولت قبلی است که در آن به فساد گسترده مالی و مصرف بی رویه میلیارد ها دلار از بودجه مملکت، اشاره شده است. این اتهامات به طور گسترده ای در داخل و خارج کشور پخش شده است.

ایرانیان، در پاسخ به اتهام مداخله ایران در امور کشورهای همسایه، این اتهامات را حتی در مورد بحرین رد می کنند. آنها تا اینجا پیش می روند که می گویند اقلیت شیعه در بحرین ایران را متهم می کند که به آنها به اندازه کافی کمک نمی کند تا علیه حکومت این کشور شورش کنند.

در مورد سوریه، یکی از استاتید دانشگاه طرفدار روحانی می گوید: "چرا از میان همه دیکتاتور های منطقه شما می خواهید که حکومت سوریه را سرنگون کنید؟"

هر سوالی که از این استاد دانشگاه پرسیده می شود او همین پاسخ  را می دهد: "چرا انگشت اتهام خود را به سوی ایران گرفته اید درحالیکه همه قدرت های منطقه و جهان در امور سوریه دخالت می کنند؟"

برخی از کارشناسان ایران معتقدند که مشکل اصلی در حلقه قدرت بین میانه رو ها و تندرو ها شکل گرفته است. آنها توصیه می کنند که نباید بازتاب های عملی اقدامات روحانی را نادیده گرفت.
اخبار سیاسی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------