آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

آيت‌الله هاشمی‌: نبايد بگذاريم تندروها، عقل سیاسی و منطق ديپلماتيک را فدای هياهو كنند



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی‌رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - انتظار مردم جبران كارهای افراطی و حركت در مسير اعتدال است
آيت‌الله هاشمی‌: نبايد بگذاريم تندروها، عقل سیاسی و منطق ديپلماتيک را فدای هياهو كنند

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: دنيا فهميد كه ايران لنگر ثبات منطقه است و اراده عقلاي جهاني بر حل مسايل است و نبايد بگذاريم تندروهاي داخلي و خارجي، عقل سياسي و منطق ديپلماتيك را فداي هياهو كنند.

 آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني صبح امروز در ديدارهاي جداگانه وزير كشور، اعضا مجمع استانداران ادوار و جمعي از نمايندگان سابق مجلس شوراي اسلامي و جمعي از روزنامه‌نگاران با ابراز اميدواري از اصلاح تدريجي مشكلات كشور، گفت: در سياست خارجي شرايطي داشتيم كه هر روز به سوي گسترده شدن تحريم‌ها، پيش مي‌رفتيم.

به گزارش خرداد، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، طرح هدفمندي يارانه‌ها را از ضرورت‌هاي اصلاح اقتصادي هر كشوري دانست و گفت: فرصتي كه قوانين مجلس براي كشور ايجاد كرده بود، در اجرا تبديل به تهديد شد و تمام طرح به دادن مبلغي به مردم خلاصه شد كه در مقابل عوارض تورمي آن، بسيار ناچيز بود.

هاشمی‌رفسنجانی صفا و صميميت مردم و مسؤولان را سرمايه ارزشمند براي گذر از مقاطع حساس تاريخ انقلاب اسلامي دانست و گفت: در سال‌هاي اخير شاهد افزايش نزاع‌هاي بيهوده و توهين و تهمت به شخصيت‌هاي رسمي و از طريق تريبون‌هاي رسمي به يكديگر بوديم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ابراز تأسف از چنين اوضاعي گفت: در اخلاق اسلامي كه مبتني بر فرهنگ قرآني است، دروغ، توهين، تهمت و تجاوز به حقوق ديگران جايگاهي ندارد و بايد صداقت و راستي را آيينه رفتاري و گفتاري مردم كنيم و براي نهادينه شدن آن بكوشيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مذاكرات ايران با كشورهاي 1+5 گفت: دنيا فهميد كه ايران لنگر ثبات منطقه است و اراده عقلاي جهاني بر حل مسايل است و نبايد بگذاريم تندروهاي داخلي و خارجي، عقل سياسي و منطق ديپلماتيك را فداي هياهو كنند.

ايشان با يادآوري فداكاري‌هاي مردم در 8 سال دفاع مقدس و فرهنگي كه ايثارگري‌ها را در فضاي جامعه خلق كرد، گفت: بعضي‌ها كه منافع باندي دارند، مي‌خواهند ميراث ملي را مصادره كنند و در اين راه ابايي ندارند كه جلوي قاطبه مردم بايستند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، در پاسخ به اظهارات برخي حاضران در خصوص نحوه حل مشكلات اقتصادي در دولت يازدهم گفت: مشكلات پيش روي دولت جدّي ولي اراده حل مشكلات با كمك مردم قوي است و ما از گذشته تجربه‌هاي ارزشمندي داريم كه ويراني‌هاي 5 استان و خرابي‌هاي زيرساخت‌هاي سراسر كشور را درست كرديم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، استفاده از نيروهاي باتجربه را راهكاري جهاني براي ساختن كشورها دانست وگفت: اگر چه سرمايه‌هاي انساني را خانه‌نشين كرده بودند، ولي مردم مسيري را رفتند كه به اعتدال رسيدند و در اين فضا، انتظار مردم جبران آن كارهاي افراطي و حركت در مسير اعتدالي است.

ايشان بازنشسته كردن استادان دانشگاه را مصداق روشني از خانه‌نشيني شخصيت‌هاي مؤثر دانست وگفت: دور كردن شخصيت‌هاي علمي و دانشگاهي از فضاهاي علمي، توانايي لشكر عقل را در جامعه كم مي‌نمايد كه تقويت آن سفارش ائمه معصوم، به خصوص امام موسي كاظم (ع) به شاگردانشان بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اهميت فرهنگ در ثبات جامعه، گفت: فرهنگ جوهره اخلاقي ملت‌هاست و در جوامع اسلامي نيز توجه به بايدها و نبايدهاي اخلاقي، مجموعه فرهنگ را تشكيل مي‌دهد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام قرآن كريم را بهترين راهنماي فرهنگي براي مردم ايران اسلامي دانست و گفت: مردمي كه دروغ نمي‌گويند، غيبت نمي‌كنند، تهمت نمي‌زنند و سيئات اخلاقي ندارند، مي‌توانند پرچم‌دار فرهنگ باشند و شرط آن عبور از سطحي‌نگري و توجه به عمق مسايل است.

در ديدار وزير كشور مسايل كلي كشور، مخصوصاً ماجراي كامل مرزبانان از اسارت تا آزادي و ابهامات وضعيت گروهبان جمشيد دانايي‌فر مطرح و بحث و بررسي شد.

در ديدار مجمع استانداران ادواري، آقاي ميرلوحي، وزير حقوقي و پارلماني سابق وزير كشور ـ آقاي مهندس كشاورزيان، استاندار اسبق مازندران ـ آقاي بهزاديان، معاون اسبق وزير كشورـ آقاي عابدي، استاندار اسبق لرستان ـ آقاي عبدالوند، نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي ـ آقاي محموديان، استاندار اسبق قزوين و سركار خانم بروجردي، معاون اجتماعي سابق وزير كشور، با بيان دغدغه‌ها و نگراني‌هاي خويش براي جبران عقب‌ماندگي‌هاي سال‌هاي گذشته و ارائه راهكارها، ديدگاه‌هاي خويش در خصوص مسايل مختلف، از جمله سياسي، اقتصادي و بخش خصوصي را مطرح كردند.

در ديدار روزنامه‌نگاران نيز آقايان غلامحسين كرباسچي و محمد قوچاني به شيوه سؤال و جواب مسايلي را مطرح كردند و خواستار توجه بيشتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به مشكلات روزنامه‌نگاران شدند.

اخبار سیاسی - خرداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------