آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

واکنش مطهری به اظهارات کوچک زاده درباره آزادی مرزبانان



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,آزادی مرزبانان ایرانی

 

اخبار سیاسی - پاسخ مطهری به کوچک‌زاده درباره آزادی مرزبانان

علی مطهریˈ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری به اظهارات ˈمهدی کوچک زادهˈ دیگر نماینده تهران درباره آزادی مرزبانان که به نقش مسوولان امنیتی و نظامی در این زمینه اشاره کرده بود پاسخ داد و گفت که نقش برخی علمای اهل سنت را نباید فراموش کرد.

به گزارش ایرنا، مطهری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری آیین نامه ای با اشاره به تذکر کوچک زاده درباره آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده با استناد به ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس افزود: در مساله آزادی مرزبانان قطعا مسوولان اطلاعاتی و امنیتی نقش داشتند اما این مساله نافی نقش برخی علمای اهل سنت در این موضوع نیست؛ آقای مولوی عبدالحمید در این زمینه نقش داشت و هیاتی را برای مذاکره اعزام کرد که داماد وی نیز در این هیات حضور داشت.

مطهری با بیان اینکه « داماد مولوی عبدالحمید در مسیر بازگشت در سانحه رانندگی کشته شد» افزود که شایعاتی در این زمینه مطرح بود که از این رو مولوی عبدالحمید در نماز جمعه اعلام کرد که فوت دامادش در حادثه، طبیعی بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: نباید نقش علمای اهل سنت را در موضوع آزادی گروگان ها نادیده بگیریم زیرا در غیر این صورت تناقض در شعار و رفتار ماست و ما نباید حق آنها را نادیده بگیریم.

محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت نیز در پاسخ به این تذکر از نمایندگان خواست، رعایت کنند تا مسایلی که موجب تفرقه و واگرایی می شود، از تریبون مجلس مطرح نشود.

باهنر تاکید کرد: مسایل امنیتی برای ما بسیار مهم است و باید قدردان زحمات نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باشیم و هرگاه به نتیجه مطلوب رسیدیم مردم عزیز را در جریان قرار دهیم.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری آیین نامه ای با یادآوری اینکه استاندار سیستان و بلوچستان در گذشته ظرف 48 ساعت 16 گروگان را آزاد کرده بود، از تبلیغاتی که درباره آزادی این مرزبانان صورت می گیرد، انتقاد کرد.

وی خواستار پیگیری وضعیت جمشید دانایی فر دیگر مرزبان ربوده شده شد و با طرح این سوال که چرا از فرزندان مسوولان کسی در مناطق مرزی خدمت نمی کند، افزود: وزارت امور خارجه نیز توضیح دهد که چه اقداماتی را برای آزادی این مرزبانان انجام داده است.

شهریاری با اشاره به اسارت 300 روزه احمد نیکبخت دیپلمات ایرانی در یمن به دست تروریست ها نیز گفت: اگر دستگاه دیپلماسی در آزادی مرزبانان نقش داشته است، این دیپلمات را نیز آزاد کند.

وی از محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی را برای ساعاتی بر عهده داشت، خواست تا از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بخواهد در این زمینه شفاف سازی انجام دهد.

باهنر نیز در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ابتدا موضوع ربایش مرزبانان را پیگیری می کرد. 

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------