آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

چرایی حضور نیافتن خاتمی در حرم حضرت عبدالعظیم در تدفین پدر همسرش



اخبار,اخبار سیاسی ,محمد خاتمی

 

اخبار سیاسی - حجت الاسلام فاضل میبدی روایت کرد؛
چرایی حضور نیافتن خاتمی در حرم حضرت عبدالعظیم در تدفین پدر همسرش

ظاهرا عده ای به آقای خاتمی گفتند صلاح نیست شما شرکت کنید، خیلی متاسف شدم که چرا صلاح نباشد آقای خاتمی در مراسم دفن پدر همسرش شرکت کند.

حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی، از اساتید دانشگاه و عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در آخرین استاتوس فیس بوکی خود از مراوداتش با مرحوم حجت الاسلام دکتر علی اکبر صادقی نوشت.


به گزارش پیام نو، فاضل میبدی در این متن فیس بوکی درباره مرحوم دکتر علی اکبر صادقی، پدر همسر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی نوشت:
«امروز در مراسم تشییع آقای دکتر صادقی، پدر همسر آقای خاتمی شرکت کردم. ازنزدیک با اقای صادقی آشنا بودم، سالها استاد حقوق در دانشگاه شهید بهشتی بود، ضمن اینکه از بزرگ زادگان قم بود، داماد مرحوم آیت الله سید صدرالدین صدر بود، گاهی یه دیدنش می رفتم، آخرین بار عید امسال ٩٣ بود.

 

در ادبیات حافظه خوبی داشت، همین امسال چند روز پیش از مرگش برایم کلی سعدی از حفظ خواند، در سفری با هم به بیروت رفتیم، بسیار با این مرحوم خوش گذشت، یک روز در صور در کنار دریا برایم چند غزل زیبا از سیمین بهبهانی خواند.


در مراسم امروز اساتید بزرگ دانشگاه زیاد شرکت کرده بودند، آقای افتخار جهرمی، محقق داماد، رضا داوری اردکانی، دکتر هاشمی و دیگران زیاد بودند، عده زیادی نیز به احترام آقای خاتمی آمده بودند، آقایان سید حسن و سید یاسر خمینی هم بودند.


نماز آن مرحوم  را دامادش آقای خاتمی خواند. از خانواده صدر همه بودند، جز دوست عزیز ما آقای دکتر صادق طباطبایی که خدا شفایش دهد، نبود به دلایلی آقای خاتمی نتوانست در مراسم دفن شرکت کند. در حرم حضرت عبدالعظیم در باب الرحمة دفن شد، ظاهرا عده ای به آقای خاتمی گفتند صلاح نیست شما شرکت کنید، خیلی متاسف شدم که چرا صلاح نباشد آقای خاتمی در مراسم دفن پدر همسرش شرکت کند. در هر صورت مراسم ساعت ١٢پایان پذیرفت. غفران و رحمت الهی بر او باد، مرد نازنینی بود.»

 

---------------------------


تداوم محدودیت برای خاتمی؛ اعتراض یا تخریب، مردم یا گروه فشار؟

منظور این رسانه های تندرو از «مردم» معدود افرادی هستند که با وجود کم‌شمار بودن اما سعی می کنند از طریق فشار و جار و جنجال، خودشان را بیشمار نشان دهند. منظور از «اعتراض» هم آن دست اظهارات و رفتارهایی است که درباره دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی روا داشتند و آن خشونت هایی که علیه علی لاریجانی رییس اصولگرای مجلس اعمال کردند.

برخی سایت های خبری تندرو مخالف اصلاح طلبان با استفاده از شگرد همیشگی‌شان یعنی شگردهای منفی اطلاع رسانی نظیر خشونت رسانه ای، تحریف، خبرسازی و … اعلام کردند که سیدمحمد خاتمی به دلیل نگرانی از اعتراض مردم در مراسم ختم پدر همسرش مرحوم حجت الاسلام شیخ «علی اکبر صادقی» در شهر ری شرکت نکرده است.

به گزارش پیام نو، دیگر برای همگان مشخص است که این نوع خبرسازی رسانه های جریان تندرو ضد اصلاح طلبان چه معنایی دارد. مشخص است که منظور این رسانه ها از «مردم» چه کسانی هستند و منظورشان از «اعتراض» چیست؟!

معمولا منظور این رسانه های تندرو از «مردم» معدود افرادی هستند که با وجود کم‌شمار بودن اما سعی می کنند از طریق فشار و جار و جنجال، خودشان را بیشمار نشان دهند. منظور از «اعتراض» هم آن دست اظهارات و رفتارهایی است که درباره دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی روا داشتند و آن خشونت هایی که علیه علی لاریجانی رییس اصولگرای مجلس اعمال کردند.

با وجود همه اینها اما رسانه های تندرو همچنان سعی می کنند بگویند «مردم» هستند که علیه چهره هایی نظیر سیدمحمد خاتمی «اعتراض» می کنند. آنها فراموش کرده اند همین مردم در انتخابات سال ۹۲ به کاندیدایی رای دادند که اتفاقا بخش مهمی از رای خود را مرهون حمایت سید محمد خاتمی است. این یعنی همین مردم به خاتمی اعتماد دارند و نظرشان با آن شمار قلیل که به «اسم» مردم معرفی می شوند، فرق دارد.

البته مردم – نه آن قلیل خشونت طلب- امروز به خوبی دریافته اند که دولت سید محمد خاتمی در نسبت به دولت قبل و بعد از خودش چه خدمات بی نظیری داشت و چگونه عمل کرد که همین مردم از آن دوره به عنوان یکی از دوره های طلایی پس از انقلاب یاد می کنند؟

رسانه های تندرو به این پرسش مهم هم جواب نمی دهند که اگر خاتمی به عنوان ییس جمهور گذشته در مراسم ختم نزدیکانش مورد اعتراض «مردم!» است، پس چرا احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور گذشته – که اتفاقا اعتراض های زیادی هم علیه عملکردش وجود داشت و این اعتراض ها در رای به حسن روحانی هم متبلور شد- مورد این اعتراض های مردمی واقع نمی شود. مگر نه اینکه رای به روحانی رای به عملکرد دولت احمدی نژاد در همه حوزه ها بود؟

این رسانه ها و جریان های تندرو فراموش کرده اند که مردم خسته از تندروها و خشونت هایشان به دنبال آرامش هستند و هر چقدر که آنها بر طبل خشونت بکوبند؛ صرفا بر مسافت ها و فاصله ها می افزایند.

اخبار سیاسی - پیام نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------