آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

حمله سخنگوی احمدی نژاد به دولت یازدهم



اخبار,اخبار سیاسی ,انرژی هسته ای

 

اخبار سیاسی - حمله سخنگوی احمدی نژاد به دولت یازدهم

سخنگوی دولت احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد مسئول اجرایی کردن خواسته های ملت و مطالبات رهبری بود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین الهام شامگاه چهارشنبه در مراسم روز ملی انرژی هسته ای در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: احمدی نژاد اعتقاد داشت که در برابر حرکت های بزرگ علمی که اقتدار نظام را به جهانیان ثابت می کند کاغذ پاره های تحریم ها ارزشی ندارد.

وی تصریح کرد: اگر احمدی نژاد دارای روحیه بزرگ، باور توانمندی ملت ایران، اعتقاد اسلامی، مسلمان متوکل به خداوند و مسئول اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری نبود هیچگاه به چنین موفقیت هایی دست پیدا نمی کردیم.

سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه در دوران احمدی نژاد حرکت های هسته ای از لحاظ حقوقی، فنی و سیاسی در کنار هم پیش رفت یادآور شد: در دولت دهم فضای گفتگو با اتحادیه اروپا از حالت انفعالی به فعال تبدیل شد و کشورهای مختلف جهان نیز از این حق ایران دفاع کردند.

الهام افزود: البته زمانیکه بحث مبادله شد گروهی دولت را متهم به سازش کردند که این چنین نبود زیرا ما با تمام توان در حال پیشرفت بودیم و این مطلب را احمدی نژاد در آمریکا نیز بیان کرد.

وی تصریح کرد: انرژی هسته ای به حق مسلم ملت ایران تبدیل شده بود و احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور باید از حق ملت ایران با تمام توان دفاع می کرد هر چند که عده ای او را متهم به در خطر جنگ قرار دادن کشور کردند.

سخنگوی دولت دهم ادامه داد: در آن زمان حتی یکی از رجال سیاسی کشور زمان حمله آمریکا به ایران را نیز اعلام کرد در حالیکه باید به این موضوع توجه می شد که طی هشت ماه در مرحله آزمایش غنی سازی 3.5 دست یافتیم که در سال 85 روز ملی فناوری هسته ای را در مشهد جشن گرفتیم.

الهام یادآور شد: برخی مقامات، دولت را به بی تدبیری و ایجاد مشکل برای کشور متهم می کردند در حالیکه اینگونه سخنرانی ها باعث ایجاد یک جنگ روانی در کشور شده بود.

وی تاکید کرد: حرف ما این بود که کسانیکه خودشان دارای سلاح هسته ای هستند حق ندارند در مورد کشوری دیگر اظهار نظر کنند و با این نوع نگاه بود که حرکت علمی کشور با نشاط و پشتوانه مقام معظم رهبری سرعت گرفته بود.

دولت جدید با ضعف به آمریکا رفت
سخنگوی دولت دهم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کسانیکه قبل  از انتخابات مشکلات کشور را بی تدبیری عنوان می کردند پس از انتخابات دلیل مشکلات را تحریم ها دانستند، گفت: ما توانستیم از فضای تحریم ها عبور کنیم اما دولت جدید با موضع ضعف به آمریکا رفت و سخن گفت.

الهام افزود: در حالیکه همه می دانند امریکا هر زمان که حس کند کشوری در مقابل او ضعیف است فشار های خود را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات باعث توقف همه پیشرفت ها شد تاکید کرد: مذاکرات پس از اعلام ضعف دولت جدید در آمریکا شروع شد و طرف مقابل نیز تحریم ها را تعطیل نکرد.

سخنگوی دولت دهم تصریح کرد: آنها تحریم ها را تعلیق کردند البته بخش اندکی از تحریم ها را که مربوط به موضوع هسته ای بود و نفت را در مقابل غذا آزاد کردند مثل کشور عراق.

الهام یاداور شد: با صدای فراوان از تحریم خارج شدن بوئینگ را فریاد می زنند در حالیکه آنها اجازه دادند که برای 18 فروند بوئینگی که قبل  از انقلاب به ما داده بودند وسیله وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر توافقی وجود داشته باشد باید با تصویب مجلس شورای اسلامی باشد، گفت: طبق قانون هرگونه توافق باید با هماهنگی و تصویب مجلس باشد که این توافق دولت با اتحادیه اروپا چنین تصویبی را ندارد.

دولت استقلال علمی کشور را داد
سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه در دولت قبل مقابل قدرت ها ایستادیم و استقلال خود را حفظ کردیم، گفت: باید مراقب بود که منافع ملی کشور به خطر انداخته نشود در حالیکه امروز شاهدیم که خیلی از خط قرمزها شکسته شد که مهمترین آنها از دست دادن استقلال علمی کشور است.

اخبار سیاسی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------