آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

سه سال پیش احمدی نژاد و حداد درباره فرای چه گفتند؟+عکس



اخبار سیاسی- سه سال پیش احمدی نژاد و حداد درباره فرای چه گفتند؟+عکس

ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس و شرق‌شناس آمریکایی 7 فروردین سال جاری در 94 سالگی در شهر بوستون درگذشت. او بنیانگذار کرسی مطالعات ایرانی در دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد بود و به زبان‌های زبان فارسی، عربی، روسی، آلمانی، فرانسوی، پشتو، ازبک و ترکی تسلط داشت. فرای بیش از 70 سال از زندگی‌اش را صرف مطالعه و پژوهش درباره تاریخ و فرهنگ فلات ایران کرد.

این مورخ آمریکایی به دلیل علاقه‌ای که به ایران داشت در وصیت‌نامه‌اش نوشت: می‌خواهم در کنار زاینده‌رود اصفهان ایران دفن‌ام کنند. فرای این خواسته خود را همچنین سال 89 از محمود احمدی نژاد نیز کرد که مورد تایید رئیس جمهوری سابق کشور واقع شد.

اخبار,اخبار سیاسی ,ریچارد نلسون فرای


هفدهم مردادماه سال 89 از سوی رئیس جمهوری وقت یک باب واحد مسکونی به این ایران شناس اهدا شد

در حالی که مقامات مسوول در اصفهان می گویند، خانواده این ایران شناس آمریکایی تقاضایی مبنی بر دفن جنازه وی در این شهر نداشته اند،‌ برخی گروه ها و چهره های سیاسی با برگزاری تجمعات اعتراضی و جاسوس خواندن او،‌ مخالفت خود را با اجرایی کردن وصیت این ایران شناس آمریکایی اعلام کرده اند.

اخبار,اخبار سیاسی ,ریچارد نلسون فرای

 
در همایش ایرانیان خارج از کشور که با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در سال 89 برگزار شد، یکی از حاضران " ریچارد فرای" ایران شناس آمریکایی بود که به گفته مجری برنامه علامه علی اکبر دهخدا به وی لقب " ایران دوست" داده بود. وی که بیش از 90 سال سن داشت با قامت خمیده و با کمک عصا در این اجلاس حاضر شده بود.

اخبار,اخبار سیاسی ,ریچارد نلسون فرای

 6 بهمن 1386 در  جشنواره بین‌المللی فارابی ریچارد فرای به کمک احمدی‌نژاد به روی صحنه می‌آید

هدف وی از حضور در این همایش، جلب موافقت رییس جمهوری وقت بود تا به وی اجازه داده شود پیکر وی پس از مرگ در کنار زاینده رود به خاک سپرده شود.

وی که رییس پیشین کرسی ایران شناسی دانشگاه هاروارد بود، در جریان سخنرانی خود این خواسته را مطرح کرد که ایرانیان چندین بار وی را مورد تشویق قرار دادند.

احمدی نژاد نیز در ابتدای سخنان خود این حس ایران دوستی این دانشمند آمریکایی را ستود و خطاب به وی گفت: ما خود شما را در ایران می خواهیم. از طرف ملت ایران یک واحد مسکونی در اصفهان به ایشان هدیه می شود تا هر قدر که می خواهد در آنجا بماند.

 

اخبار,اخبار سیاسی ,ریچارد نلسون فرای

 نمایی از واحد مسکونی اهدایی احمدی نژاد به این ایران شناس

غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس وقت کمیسیون فرهنگی مجلس بعد از پایان سخنرانی رییس جمهور وقت، با حضور در کنار ریچارد فرای با وی به احوال پرسی پرداخت و به دلیل فعالیت های چندین ساله وی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین به مردم جهان از وی قدردانی کرد.
اخبار سیاسی - آنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------