آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

تمدید قرار بازداشت موقت بابک زنجانی



اخبار,اخبار سیاسی , بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - تمدید قرار بازداشت موقت بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قرار بازداشت موقت بابک زنجانی تمدید شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: از ابتدای این پرونده تا امروز 5 نفر بازداشت شدند که 4 نفر آنها در بازداشت بسر می‌برند. یکی از آنها خود بابک زنجانی است. دیگری یکی از مدیران وی و دو نفر دیگر از دستگیرشدگان در رابطه با افرادی بودند که با سیستم بانکی ارتباط داشتند که در اسفند ماه سال گذشته یکی از آنها بازداشت و یک نفر با قرار وثیقه آزاد شد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه یکی دیگر از مدیران بابک زنجانی در هفته‌های اخیر دستگیر شده است، ادامه داد: اقدام دیگری که در مورد این پرونده صورت گرفته این بود که بابک زنجانی به فرد دیگری وکالت داده که با نظر دادستانی اموال وی شناسایی شود و اگر بانک مرکزی یا شرکت نفت بخشی از اموال را می‌خواهد کارشناسی صورت گیرد و عین املاک باز گردانده شود وگرنه باید منتظر بمانند تا اموال وی به فروش برسد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در این پرونده شرکت نفت و بانک مرکزی می‌توانند کل اموال را شناسایی کنند یا باید منتظر بمانند پرونده قطعی شود که این راه زمان‌بر است و راه دیگر میان‌بر این است که بابک زنجانی به فرد دیگری وکالت داده تا اموالش شناسایی شود که اکنون این کار صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ‌اقدام بعدی که در این پرونده صورت گرفت این بود که بانک مرکزی مدعی بود که این فرد پول‌هایی در خارج دارد. اموال وی در خارج از کشور نیز بررسی شده که بنده از بیان جزئیات آن معذورم.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه مدت بازداشت موقت بابک زنجانی به پایان رسیده است، ادامه داد: از آنجا که قاضی پرونده گفته که ضرورت دارد این مدت تمدید شود، بنابراین مدت بازداشت موقت وی تمدید شد، ولی وی اعتراض کرد، به دادگاه رفت و دادگاه آن را تایید کرد و طبعا هم بازداشت موقت وی همچنان ادامه دارد.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه افرادی که از موضوعی اطلاع کافی ندارند اگر مطالبی را طرح کنند که صحت ندارد به نفع جامعه و رسانه آنها نیست، گفت: در خصوص اموال بابک زنجانی افراد مختلفی اظهارنظر کردند. باید بگویم که آنها از کجا مطالب خود را بازگو می‌کنند، اگر اموال وی مشخص است مگر قیمت آن هم مشخص است، پس اجازه دهید تا کار کارشناسی انجام شود.

وی با اشاره به آزادی مرزبانان ایرانی که طی 30 ساعت اخبار ضد و نقیضی درباره آنها منتشر شد، گفت: در این 30 ساعت 10 منبع خبری به من زنگ زدند و گفتند آیا خبر آزادی آنها صحت دارد ولی بنده گفتم تا زمان قطعیت چیزی نمی‌توانم بگویم؛ بنابراین انتشار بعضی از شایعات بخصوص شایعاتی که منتهی به توهین به افراد می‌شود درست نیست و باید اجازه دهیم دستگاه‌های ذیربط کار خود را انجام دهند البته باید روابط عمومی این دستگاه‌ها نیز فعال شود تا شایعات ایجاد نشود.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه درباره آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری و اینکه گفته می‌شود با وجود اتمام دوران حبس وی، چرا شهرام جزایری آزاد نشده است، اظهار کرد:‌ در بهمن ماه سال گذشته این ادعا شده بود که شهرام جزایری دوران محکومیت خود و نیز حبس بدل از جزای نقدی را به پایان رسانده ولی وی آزاد نشده است، منتشر شد که ما بررسی کردیم و دیدیم که هنوز حبس جزای نقدی وی به پایان نرسیده و نحوه محاسبه آن درست نبوده است. 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------