آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

خاتمي محور اتحاد اصلاح‌طلبان است



اخبار,اخبار سیاسی ,اصلاح‌طلبان

 

اخبار سیاسی - تحليلي آذر منصوري از رويکرد اصلاحات در انتخابات آينده؛
 خاتمي محور اتحاد اصلاح‌طلبان است

يک فعال سياسي اصلاح طلب درباره احتمال تشکيل جبهه اصلاحات گفت: هر اقدامي که موجب اتحاد و انسجام ميان اصلاح طلبان شود از سوي همه نيروهاي اصلاح طلب مورد حمايت و استقبال قرار مي‌گيرد.

آذر منصوري، عضو جبهه مشارکت درباره احتمال تشکيل اين جبهه گفت: تجربه حرکت اصلاح طلبي نشان داده است که پاشنه آشيل اين جريان تفرقه و چند دستگي است که بررسي سابقه و کارنامه اين طيف سياسي در يک دهه گذشته گواه و گوياي اين مدعا است.

 

بنابراين اگر اين تفرقه و چند دستگي مجددا در بين اصلاح طلبان ايجاد شود، اصلاح طلبان توسط خودشان از صحنه حقيقي و حقوقي حذف خواهند شد. به بيان مشخص تر با تفرقه اصلاح طلبان هم در جامعه پشتوانه خود را از دست خواهند داد و هم مقدمات حذف از ساختار حقوقي را فراهم مي‌کنند. وي افزود: نگاه مبتني بر اين اصل، سبب شده است احزاب و گروه‌هاي اصلاح طلب به درک ضرورت اتحاد و انسجام پي ببرند و تلاش کنند تا به اين اتحاد و انسجام شکل گرفته خللي وارد نشود.

 

منصوري ادامه داد: نمونه مشخص و به نوعي در دسترس ترين شکل اين اتفاق، اتحاد و انسجام اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري سال 92 بود که منجر به شکل گيري حماسه سياسي شد که بيشترين دستاورد آن تقويت منافع ملي و دور کردن کشور از بحران‌هاي پيش رو بود. اين فعال سياسي اصلاح طلب درباره عامل اين اتحاد و انسجام ميان اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري گفت: حضور تاثير گذار و تلاش آقاي خاتمي بود که با شکل دادن شوراي مشورتي و جمع کردن همه اقشار و گروه‌هاي تاثير گذار، امکان اتحاد را ميان اصلاح طلبان فراهم کرد که نتيجه آن را در نوع انتخاب مردم مشاهده کرديم؛

 

انتخابي که زمينه ساز روي کار آمدن دولت روحاني و کنار رفتن بخش عمده اي از بحران‌هاي پيش روي کشور شد. وي افزود: بنابراين در بين مجموعه اصلاح طلبان حفظ اتحاد بايد از اهميت بالايي برخوردار باشد و همه تلاش‌ها بايد به کار گرفته شود تا اين اتحاد شکل گرفته در انتخابات رياست جمهوري سال 92 پر قدرت تر زمينه ساز موفقيت‌هاي ديگر شود. منصوري در ادامه با تاکيد بر اينکه اصلاح طلبان غير از وحدت دروني اولويت ديگري هم دارند گفت: اصلاح طلبان جريان سياسي هستند که همواره خود را مدافع منافع ملي دانسته و مي‌دانند.

 

در همين راستا، اولويت ديگر آنها غير از اتحاد دروني، شکل دادن آشتي، وحدت و وفاق ملي است. عضو جبهه مشارکت افزود: بنابراين اصلاح طلبان در کنار تلاش براي وحدت بايد رويکرد خود را بر وحدت و آشتي ملي بين همه جريانات فارغ از اينکه اصلاح طلب هستند يا اصولگرا قرار دهند. وي در ادامه درباره شکل اتحاد اصلاح طلبان در انتخابات آينده گفت: اتحاد ميان اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري با همت بي بديل آقاي خاتمي شکل گرفت و چنانچه آن شکل کار و حرکت مبناي اتحاد و انسجام اصلاح طلبان باشد با توجه به محبوبيت آقاي خاتمي و حمايت بزرگان و شخصيت‌هاي تاثيرگذار اين اتفاق مي‌تواند بار ديگر تکرار شود.

 

منصوري در ادامه درباره اينکه آيا اتحاد مورد نظر اصلاح طلبان در انتخابات پيش روي مجلس با جريان نزديک به دولت يا اعتدالگريان خواهد بود يا خير گفت: من اعتدال را بيشتر از اينکه يک جريان سياسي بدانم يک گفتمان و يا رويکرد مي‌دانم. هر جريان سياسي مبتني بر يک حرکت و خط مشي خود گفتمان مشخص را انتخاب مي‌کند که يکي از اين گفتمان‌ها مي‌تواند اعتدال باشد. وي افزود: بنابراين نبايد اين مغلطه ايجاد شود که انتخاب گفتمان اعتدال به معناي شکل گيري جريان سياسي تازه اي است.

 

هر جرياني مي‌تواند گفتمان اعتدال را انتخاب کند و پيش بگيرد. اين فعال سياسي اصلاح طلب ادامه داد: بنابراين با در نظر گرفتن اين مقدمه و با توجه به اينکه قاعدتا هدف اصلي بايد شکل گيري مجلسي تاثير گذار و به فرموده امام راحل در راس امور باشد اين امکان قابل پيش بيني هست که در اين راستا اصلاح طلبان تلاششان را بکنند تا با نيروهاي ميانه و گروه‌هايي که يک نوع کارکرد مشترک براي مجلس انتظار دارند به انسجام برسند.

 

وي تصريح کرد: نگاه اصلاح طلبان به آينده کشور نگاه ايجاد تفاهم و تعامل ميان همه جريانات سياسي است چرا که کشور با مشکلاتي روبرو است که براي برون رفت از آن ضرورت دارد که گروه‌هاي سياسي تعامل و همگرايي حول محور منافع ملي داشته باشند. در اين بين بايد همراهي و همدلي بين همه جريانات سياسي با هر خط و مشي اعم از اصلاح طلب، اعتدال گرا و يا اصولگرا ايجاد شود تا مجلسي شکل بگيرد که همه افراد و جريانات فکري را نمايندگي کند.
اخبار سیاسی - ابتکار

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------