آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

نایب رییس مجلس : کاندیداهای دریافت کننده پول از رحیمی، نمی‌دانستند منشا این پول ها ناپاک است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

محمدرضا باهنر:
کاندیداهای دریافت کننده پول از رحیمی، نمی‌دانستند منشا این پول ها ناپاک است / رسید برای پخش پول بین 170 نماینده به کسی نداده ام

وی با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات مجلس از بیش از 200 کاندیدا حمایت کرده است، گفت: حمایت‌ها به اشکال مختلف همچون سخنرانی، پخش تراکت و سایر حمایت‌ها بوده است اما اینکه آقای رحیمی می‌گوید بنده رسیدی گرفته و این پول‌ها را پخش کرده‌ام درست نیست.

محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس گفت: امروز حاکمیت یعنی مجلس و دولت به این جمع بندی نرسیده‌اند که کمکی مشخص به نامزدهای انتخاباتی کنند، من معتقدم که نظام جمهوری اسلامی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای تایید صلاحیت شده باید کمک کنند، موضوعی که الان قانونمند نشده است.

وی افزود: بر همین اساس کاندیداها برای تامین هزینه های انتخاباتی شان از چند کانال اقدام می‌کنند و طبیعتا پول شخصی آن‌ها برای هزینه‌های انتخاباتی کفایت نمی‌کند واگر به همین دلیل خدای ناکرده برخی از طرق مختلف از بیت المال استفاده می‌کنند و یا از افراد مختلف کمک می‌گیرند، قطعا منشا این کمک‌ها باید پاک باشد.

نایب رییس مجلس در ادامه گفت: این طور مطرح شده که آقای رحیمی پولی گرفته و آن را به تعدادی از کاندیداها داده است، مثلا به هر کاندیدا از این میزان پول به طور میانگین 5 میلیون می‌رسد که این مبلغ 5 درصد هزینه‌هایشان است، احتمالا کاندیداها هم نمی‌دانستند منشا این پول ناپاک است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: بر این اساس اگر مجموعه از رقبای اصول گرا یعنی اصلاح طلبان بخواهند این طور از این موضوع استفاده کنند که 8 سال پیش کاندیداهای اصولگرا 5 میلیون پول که منشا درستی هم نداشته برای انتخابات گرفته و خرج کرده‌اند بداخلاقی انتخاباتی را در پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: شاید اکنون این سوال پیش می آید که مگر اصلاح طلبانی وجود دارند که برای انتخابات پول خرج نکرده باشند، در دوران انتخابات هزینه‌هایی برای چاپ پوستر ، تشکیل ستاد خرج می‌شود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: ما باید به عنوان فعال انتخاباتی پولی که برای انتخابات هزینه کردیم را بدانیم از چه منشایی است و در مقابل قوه قضاییه نیز پاسخگو باشیم. مهم آن است که منشا پول پاک بوده و به بیت‌المال دست‌اندازی نشده باشد، متاسفانه در برخی موارد در انتخابات‌ها دست‌اندازی غیرمستقیم به بیت‌المال می‌شود و از شرکت‌های دولتی پول گرفته می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث و بررسی در خصوص سیاست‌های کلی انتخابات در حال انجام است که از جمله آن شفاف شدن منابع و هزینه‌های انتخابات می‌باشد.

باهنر در ادامه مجددا به موضوع پرونده رحیمی اشاره و اظهار کرد: یکی از پرونده‌های مهم قضایی که با مسیر طی شده به نقطه آخر رسیده پرونده آقای رحیمی است البته ایشان درخواست اعاده دادرسی داده ولی اینکه چقدر با آن موافقت شود مشخص نیست.

در ادامه خبرنگاری از باهنر پرسید که طبق گفته وکیل آقای رحیمی، شهادت‌نامه‌ای از طرف شما در پرونده ایشان موجود است که طبق آن شما پول را دریافت کرده و بین 170 نماینده پخش کرده‌اید، باهنر در پاسخ گفت: بنده در هر دوره از انتخابات تلاش کردم که از نامزدها حمایت کنم و حتی در این رابطه نقش محوری داشته‌ام، قطعا برای حمایت از کاندیداهای انجام شده نیز باید پاسخگو باشیم، همواره به این موضوع دقت کرده‌ایم که پول کسب شده برای انتخابات دارای منشا روشن، شفاف و پاک باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد که رسید پولی به کسی نداده است.

وی با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات مجلس از بیش از 200 کاندیدا حمایت کرده است، گفت: حمایت‌ها به اشکال مختلف همچون سخنرانی، پخش تراکت و سایر حمایت‌ها بوده است اما اینکه آقای رحیمی می‌گوید بنده رسیدی گرفته و این پول‌ها را پخش کرده‌ام درست نیست.

اخبار سیاسی - انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------