آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

یک استاد دانشگاه با بیان این مطلب که پروژه ایران هراسی غرب جایگاه نفوذی ما را در منطقه خاورمیانه مورد هدف قرار داده است گفت:مشکلاتی که امکان نقش‌آفرینی بیشتر ما را در منطقه کم رنگ کرده است از این سیاست جدید غرب ناشی می‌شود.

علی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که غرب به دنبال آن است که با بسط و گسترش استراتژی ایران هراسی نقش حیاتی ما را در تحولات منطقه به ویژه افغانستان و عراق کم رنگ کند اظهار داشت:البته در شرایط فعلی با سفرهای اخیر مقامات آمریکایی و اسراییلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس بحث از جلوگیری از نقش آفرینی ایران در منطقه گذشته است؛این افراد با حضور خود در کشورهای عربی اوضاع را به سمت و سویی هدایت می‌کنند که نتایج سنگینی برای ما به همراه دارد.

وی افزود: استراتژی ایران هراسی آمریکا در جهتی هدایت می‌شود که ما را جایگزین اسراییل کند یعنی از این پس کشورهای منطقه به جای رژیم صهیونیستی با ایران روابط خصمانه خواهند داشت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:آمریکا به دنبال آن است که جهان را برای تنفر از ایران بسیج کند و در حال حاضر نیز بیشتر بر روابط کشورهای دوست ما چون سوریه متمرکز شده است.

وی با اشاره به تهدیدات اسراییل مبنی بر اینکه در صورت تداوم روابط دوستانه سوریه با ایران حمله به دمشق قریب‌الوقوع خواهد بود، تاکید کرد:کشورهای غربی به همراهی رژیم صهیونیستی در فاز جدید دشمنی‌های خود با ایران از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.

به گفته بیگدلی فضاسازی‌هایی که در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران انجام شده است نیز بخشی از پروژه ایران هراسی غرب در منطقه است.

وی با بیان اینکه ایران هیچ گونه نقطه مشترکی با غرب ندارد و امکان نزدیکی نیز میان مواضع ما با اروپا و آمریکا وجود ندارد، اظهار داشت:غرب در تلاش است تا ایران را در انزوای کامل سیاسی قرار دهد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------