آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

واگویی یک نماینده از برخورد مجلس هشتم با احمدی نژاد: رسایی نگذاشت گزارش حوادث 88 قرائت شود



اخبار,مصاحبه علی اکبر اولیاء نماینده یزد در مجلس هشتم


ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد نوشت:

بخشهایی از مصاحبه علی اکبر اولیاء نماینده یزد در مجلس هشتم:

- در بحث سئوال از رئیس جمهور فضای مجلس به گونه ای نبود که فراکسیون اقلیت بتواند میدان داری و آشکارا عمل کند. ما در کنار آقای مطهری فعالیت می کردیم زیرا اگر ما آشکارا این موضوع را مطرح می کردیم قطعا تعداد امضاکنندگان به حد نصاب نمی رسید. بنابراین کسانی از جناح مقابل باید متقاعد می شدند که این کار راباید انجام شود.


-در طول مجلس هشتم چهره های تندرو تلاش می کردند فضا را علیه فراکسیون خط امام و مستقل ها در همه ابعاد ببندند. همیشه این مسئله که نقد رئیس جمهور نقد نظام است را به عنوان یک چماق در دست داشتند و به صراحت خودشان را وکیل الدوله معرفی می کردند و واقعا همه را موظف می دانستند که با آنها باید همراهی کنند.


-(روزی که قرار بود احمدی نژاد برای پاسخ به سئوال نمایندگان به مجلس بیاید) بسیار پراسترس بود. زیرا نمی دانستیم چه اتفاقی خواهد افتاد و خیلی ها نگران برخورد حساب نشده احمدی نژاد بودند. خیلی ها انتظار داشتند در آن روز از احمدی نژاد همیشه همیشه برخوردهای نسنجیده ای از نوع آنچه او با آقای لاریجانی در بحث استیضاح وزیر کار داشت را ببینند، یک سری پرده دری های ناشایست رخ دهد. خدا را شکر آن روز گذشت و اتفاقی نیفتاد.

-ما در داخل مجلس و چه بیرون از مجلس،؛ همیشه در معرض تهاجمات روانی طرف مقابل بودیم. از هر بهانه ای برای تخریب در جهت انزوا قرار دادن و منفعل کردن اقلیت استفاده می کردند.

-در سال 88 فضا بسیار احساسی بود. مخصوصا جناح تندرو سعی کرد به آن دامن بزند. بنابراین خیلی قدرت مانوری وجود نداشت و فضای بسیار سنگینی شکل گرفته بود که اجازه ورود و بررسی منطقی به مسئله را نمی داد.

-در حوادث سال 88 کوی دانشگاه را هیاتی از خود اصولگرایان مجلس بررسی کرده بودند و گزارشی را تهیه و قرار بود در صحن علنی قرائت شود اما هنگامی که آقای ابوترابی خواست گزارش را قرائت کند، رسایی جلو رفت و اجازه نداد گزارش خود مجلس در صحن علنی خوانده شود. جناح تندرو حتی علیه خود اصولگرایان هم عمل می کرد تا دولت احمدی نژاد زیر سئوال قرار نگیرد.

-بعد از قضایای سال 88 بدون اینکه ما کاری انجام داده باشیم علیه من و آقای تابش یک جریان سازماندهی شده، اعلام راهپیمایی و تجمع در جلوی دادگستری یزد کرد و تهمتهایی از جمله اینکه ما جاسوس آمریکا هستیم و ... را مطرح کردند.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------