آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

اگر رهبری کلیات توافق را تایید کنند، نیازی به تصویب مجلس نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز امیدواری کرد که توافق هسته‌ای تضمین کننده حقوق ملت باشد.

محمدصالح جوکار ، اظهار کرد: مهمترین عامل و رکن دستیابی به نتیجه در مذاکرات هسته‌ای رهبری و ولایت در کشور است. انصافاً ایشان طی این مدت با اتخاد مواضع راهبردی و مطرح کردن برخی نکات توانستند نه تنها تیم مذاکره کننده کشور بلکه طرف‌های غربی ایران را هم مدیریت کنند.

وی افزود: راهبردهای مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه برای اعضای گروه 1+5 تأثیرگذار بود. ایشان خطوط قرمز را مشخص کردند و آنچه مدنظر جمهوری اسلامی ایران بود را روشن کردند و گروه 1+5 در همین مسیر جلو رفت تا توافقی که موجب عزت نظام و جمهوری اسلامی ایران باشد تحقق یابد.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری علی‌رغم شیطنت و زیاده‌خواهی آ‌مریکا و انحرافاتی که آنها در مسیر مذاکرات ایجاد کردند، تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند، گفت: مذاکرات حتی داشت به سمت توقف پیش می‌رفت، اما با درایت، چیره‌دستی و آینده نگری مقام معظم رهبری طرف مقابل مات شد و ما امیدواریم به توافق خوب و عزتمندانه که حقوق ملت را تضمین کند دست پیدا کنیم.

جوکار ادامه داد: ملت ما در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کرد، تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد و امنیت پایدار برای کشور ایجاد کرد، امروز هم در سایه امنیت پایدار ما کشور باثباتی در یک منطقه بی‌ثبات هستیم و اینها را در سایه نعمت ولایت به دست آورده‌ایم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیتاست خارجی مجلس با بیان این‌که پس از جمع‌بندی ایران و گروه 1+5 نتیجه جمع‌بندی‌ها باید از لحاظ فنی و حقوقی مورد مطالعه دقیق در داخل قرار گیرد،‌ تصریح کرد: بعد از این‌که توافق اولیه به کشور آمد اگر مقام معظم رهبری کلیات آن را تأیید کنند نیازی به تصویب مجلس نیست اما در غیر این صورت این توافق به مجلس خواهد آمد و با قانون تطبیق داده می‌شود و خطوط قرمز سنجیده خواهد شد تا نتیجه به گروه 1+5 برگردد.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------