آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

بقایی: با ملاحظه شرایط مالی و بین‌المللی جدید، راه احمدی‌نژاد را دنبال خواهم کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مرد شماره سه حلقه احمدی‌نژادی‌ها می‌گوید با ملاحظه شرایط مالی و بین‌المللی جدید، راه احمدی‌نژاد را دنبال خواهد کرد. به گفته حمید بقایی مطالباتی که در جامعه نسبت به ادامه شیوه مدیریت احمدی‌نژادی دید، او را به این نتیجه رساند که در انتخابات نامزد شود.

بخشی از گفتگو با حمید بقایی را می‌خوانید؛

 

وقتی اعلام کاندیداتوری کردید، اولین تحلیلی که شد، این بود که شما وارد عرصه رقابت شدید تا بازی اصولگرایان و به اجتماع رساندن آنها را بر هم بزنید. این تحلیل را قبول دارید؟

 

خیر. به هیچ‌ وجه. ورود بنده در این عرصه هیچ ملاحظه جناحی و خطی ندارد. بنده از همه افرادی که فکر می‌کنند ورود آنها به نفع کشور و انقلاب و مردم است، دعوت می‌کنم اگر مصلحت می‌دانند در این عرصه شرکت کنند.

 

افرادی مانند آقای بذرپاش یا سعید جلیلی می‌توانند نماد احمدی‌نژاد در انتخابات باشند؟

 تشخیص این مسئله با مردم است.

 

شما چطور؟ آیا شما می‌توانید نماد آقای احمدی‌نژاد در انتخابات باشید؟

 تشخیص این مسئله هم با مردم است.

 

کی و چرا به فکر این افتادید که می‌توانید نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم شوید؟

 مطالباتی که در جامعه نسبت به ادامه شیوه مدیریت احمدی‌نژادی دیدم، مرا به این نتیجه رساند.

 

با چه کسانی مشورت کردید؟

 روی مطالبات مردم فکر کردم و به این نتیجه رسیدم.

 

مشخصاً با آقای احمدی‌نژاد و مشایی مشورت کردید؟

 با آقای احمدی‌نژاد، خیر.

 

آقای احمدی‌نژاد گفته بودند که اگر حتی نزدیک‌ترین کسان من هم بخواهند وارد انتخابات شوند، من به آنها توصیه می‌کنم که وارد این عرصه نشوند؛ آیا این توصیه را به شما هم کردند؟

 مستقیماً خیر.

 

چرا از قبل اعلام نکرده بودید یا هیچ زمزمه‌ای از سوی شما و دوستان شما مطرح نشده بود که قرار است یک نفر از طیف آقای احمدی‌نژاد در انتخابات شرکت کند؟

 چنین تصمیمی وجود نداشته است.

 

با توجه به اینکه برخی از اصولگرایان با آقای احمدی‌نژاد و اطرافیان ایشان زاویه دارند و تحت عنوان جریان انحرافی از آن یاد می‌کنند، فکر می‌کنید شما راه همواری تا رسیدن به انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش دارید؟

 این موضوع اهمیتی ندارد. برای هر کار مهمی باید هزینه داد و مقاومت کرد. برای خدمت به مردم باید از همه‌ چیز گذشت.

 

قبل از تصمیم‌گیری برای اعلام کاندیداتوری آیا به دنبال این نبودید که از رأی شورای نگهبان نسبت به خودتان آگاه شوید؟

 هر انسان عاقلی برای تصمیم‌گیری جوانب را خوب می‌سنجد. من هم بی‌گدار به آب نمی‌زنم.

 

اساساً فکر می‌کنید در جریان اصولگرایی اشخاص و افراد ذی‌نفوذ به شما توجه ویژه می‌کنند و حمایت ویژه از شما خواهند داشت؟

 در انتخابات، حمایت مردم شرط است. امیدوارم آقایان مورد نظر شما هم با جهت‌گیری مردم همسو باشند.

 

نکته‌ای که برخی از آن یاد می‌کنند، سبد رأی آقای احمدی‌نژاد است. آیا شما می‌توانید از این سبد برداشتی داشته باشید؟

 به امید خدا تلاش می‌کنم.

 

برخی از کاندیداهای اصولگرایان چشم به سبد رأی آقای احمدی‌نژاد دارند. به نظرتان آیا آرای آقای احمدی‌نژاد قابل انتقال است؟

 این را باید از مردم پرسید.

 

شما خودتان را رقیب جدی و اصلی آقای روحانی نام بردید. با توجه به رأیی که مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اصلاح‌طلبان دادند، چرا فکر می‌کنید مردم به شما اقبال خواهند داشت؟

 صاحبان اندیشه احمدی‌نژاد در دو انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و مجلس دهم غایب بودند.

 

با اصولگرایان وارد رایزنی می‌شوید؟ اگر جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب که به نظر می‌رسد محور وحدت اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده است) با شما وارد رایزنی شود، قبول می‌کنید؟ جبهه پایداری چطور؟ اعضای جبهه یکتا همه از دولتمردان آقای احمدی‌نژاد بودند؛ درباره این جبهه چطور؟ یا مثلاً نظر آیت‌الله مصباح را پرسیده‌اید؟ یکی از پشتوانه‌های نامزدهای انتخابات شهر قم و میزان حمایت علمای این شهر از آنان است. شما با کدام یک از مراجع و علمای قم ارتباط دارید؟ و فکر می‌کنید کدامیک از آنان حاضرند شما را تأیید کنند؟

 من نسبت به همه شخصیت‌ها و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی کمال احترام را قائلم اما همان طور که قبلاً به محضر مردم شریف ایران عرض کردم، در این عرصه مستقل وارد شده‌ام و همچنان که در پاسخ به سوال اول گفته‌ام، این جانب از همه کسانی که در این عرصه می‌توانند به ایران و مردم خدمت کنند، دعوت می‌کنم در این انتخابات به عنوان نامزد حضور داشته باشند.

 

اگر قرار باشد ستاد انتخاباتی تشکیل دهید، اعضای ستاد شما چه کسانی خواهند بود؟ آیا آقای مشایی از اثرگذاران ستاد شما خواهد بود؟

 با توجه به تغییر سیستم رسانه‌ای و تبلیغی به نظر می‌رسد ستادهای انتخاباتی، کارکرد متداول خود را از دست داده‌اند. در عین حال تلاش این جانب آن است که در عین استفاده از تجارب دوستان مجرب خود، عمدتاً از کمک جوانان و زنان بهره‌مند باشم.

 

آیا با حضور شما در انتخابات، دو قطبی‌ای که نسبت به آن هشدار داده می‌شود، به وجود نمی‌آید؟

 به نظر شما چطور؟

 

برخی با قطعی دانستن رد صلاحیت شما معتقدند شما کاندیدای پوششی جریان احمدی‌نژاد هستید؛ یعنی شما وارد عرصه شده‌اید تا فضا را آماده کنید و بعد کاندیدای اصلی این جریان وارد شود. نظرتان؟

 همیشه برخی وجود دارند که به گونه خاصی فکر کرده و تحلیل می‌کنند.

 

برخی هم شما را جاده‌صاف‌کن آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌دانند و معتقدند شما وارد شدید تا اولاً جریان احمدی‌نژاد زنده بماند و دوماً فضا برای ریاست‌جمهوری سیزدهم و میزان رأی آقای احمدی‌نژاد برای آن دوره سنجیده شود.

 پیشنهاد من به شما این است که همین انتخابات پیش رو را کاملاً جدی بگیرید.

 

معتقدید آقای احمدی‌نژاد هنوز در میان مردم رأی دارند؟

 بیش از همیشه.

 

آیا شما راهی را می‌روید که آقای احمدی‌نژاد رفت؟ یا راه دیگری برای دولت خودتان در نظر گرفته‌اید؟

 با ملاحظه شرایط مالی و بین‌المللی جدید، راه آقای احمدی‌نژاد را دنبال خواهم کرد.

 

در کابینه احتمالی خودتان، آیا از دولت سابق آقای احمدی‌نژاد کسی را انتخاب خواهید کرد؟

 بنا دارم در آینده راجع به این موارد صحبت کنم.

 

تفاوت دولت شما با دولت آقای احمدی‌نژاد در چه خواهد بود؟

 همه‌چیز در برنامه‌ها معلوم خواهد شد.

 

درباره زندانیان سیاسی چه نظری دارید؟

 مطابق قانون اساسی از حقوق همه آحاد جامعه و شهروندان ایرانی باید صیانت شود.

 

درباره وضعیت زنان و آزادی‌های اجتماعی برای آنان چه نظری دارید؟

 من بعداً در این زمینه به طور تفصیلی سخن خواهم گفت اما معتقدم، زنان ایرانی اکنون از صلاحیت‌های بسیار بالایی برای حضور در صحنه‌های مختلف جامعه برخوردارند.

 

نظرتان درباره فضای مجازی چیست؟ آیا موافق فیلترینگ شبکه‌های مجازی مانند تلگرام، فیسبوک و توئیتر هستید یا موافق آزادی آنهایید؟

 بنده خودم هم‌اکنون در توئیتر حضور دارم.

 

 ------------------------------

 مشایی:ردصلاحیت بقایی خطرناک است /او به احمدی‌نژاد شبیه‌تر است تا من /بقایی اصلا رقیب ندارد

رییس دفتر احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد برای حمایت از افراد محدودیت دارد، افراد منعی ندارند که بگویند ایشان را دوست داریم و از ایشان دست نمی‌کشیم.

اسفندیار رحیم‌مشایی در نشست پرسش و پاسخی که درباره کاندیداتوری بقایی برگزار کرده بود، عنوان کرد: آقای بقایی براساس ضوابط قانونی جزو رجال سیاسی هستند.

 

او با اشاره به توصیه رهبری به احمدی‌نژاد یادآور شد: آنچه از بیانات مقام معظم رهبری دریافت کردیم این است که احمدی‌نژاد فقط به عنوان نامزد در انتخابات حضور نداشته باشد. ملاک برای ما بیانات مقام معظم رهبری است

 

مشایی تاکید کرد: احمدی‌نژاد برای حمایت از افراد محدودیت دارد، افراد منعی ندارند که بگویند ایشان را دوست داریم و از ایشان دست نمی‌کشیم.

 

او گفت: ما اینجا هستیم که اعلام کنیم راه احمدی‌نژاد را ادامه می‌دهیم و این راه را بدون حضور احمدی‌نژاد به رسمیت نمی‌شناسیم.

 

مشایی گفت: فردی می‌خواهیم که وقتی رییس جمهور شد اعلام کند ملت ایران، من می‌دانم شما در غیبت احمدی‌نژاد بخاطر احمدی‌نژاد به من رای داده‌اید. فردی می‌خواهیم که علاوه بر اینکه تبلور احمدی‌نژاد است بتواند تا روز ثبت نام و رای‌گیری فشارها را تحمل کند و در صحنه بماند.

 

او خاطرنشان کرد: فردی می‌خواهیم که وقتی رییس‌جمهور شد عاشقانه و مهرورزانه به نام نامی احمدی نژاد راه را ادامه دهد. بقایی پرچم پاکی و سند پاکی احمدی‌نژاد است که پس از ۲۲۵ روز بازداشت، بدون کیفرخواست و وثیقه آزاد شد

 

مشایی تاکید کرد: من افتخار می‌کنم که شباهتی به احمدی‌نژاد دارم اما اعلام می‌کنم بقایی به احمدی‌نژاد شبیه‌تر است. برخی می‌پرسند آیا بقایی رای می‌آورد؟ بنده می‌گویم بقایی در این انتخابات اصلا رقیبی ندارد.

 

او با تاکید بر اینکه ما برای بعد انتخابات تحلیل داریم و برنامه‌های دشمنان برای ما مثل روز روشن است، گفت: اتفاقات امروز را هم از سال‌ها قبل پیش بینی می‌کردیم. ما از نظر نظامی قوی هستیم اما قدرت ایران به قدرت ملت ایران است. احمدی‌نژاد قدرت ملی ایران را در دولت نهم و دهم به نمایش گذاشت.

 

مشایی عنوان کرد: هیچ دلیلی برای رد صلاحیت بقایی وجود ندارد. اگر بقایی ردصلاحیت شود دوقطبی خطرناکی شکل خواهد گرفت. من تمام قد پای کار بقایی آمده ام.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------