آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

رحمانی‌فضلی: صداوسیما شائبه طرفداری از یک نامزد انتخاباتی را ایجاد نکند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر کشور خاطرنشان کرد: صداوسیما باید زمینه انتخاباتی روشن را فراهم کند، اعتماد مردم باید افزایش پیدا کند مردم باید بدانند که حق آنها رعایت می‌شود صداوسیما نباید این شائبه را به وجود بیاورد که قصد طرفداری از یک نامزد را دارد .

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه افتتاح ستاد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا با بیان اینکه خوشبختانه توفیقی حاصل شد تا با دوستان و مجریان انتخاباتی، این ستاد را مستقر کنیم، گفت: هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته تا انتخاباتی قانونی و پرشور برگزار شود و همه تمدیدات لازم اتخاذ شده است.

 

او درباره انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: تاکنون ۲۶۰ نفر برای این دوره ثبت نام کرده‌اند که ما مشخصات آنها را لحظه به لحظه به شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم.

 

وزیر کشور درباره انتخابات شورای شهر و روستا با بیان اینکه ثبت‌نام این انتخابات از ۳۰ اسفند آغاز می‌شود، گفت: همه چیز براساس جدول زمان‌بندی در حال انجام است. ثبت‌نام داوطلبان شوراهای شهر و روستا در موعد مقرر انجام خواهد گرفت. نگرانی ما در بحث صدور گواهی‌نامه‌های عدم سوءپیشینه است.

 

او ادامه داد: همانگونه که پیشتر اعلام کردیم کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند، هرچه زودتر برای دریافت این گواهینامه اقدام کنند البته ما با ارگان‌های زیربط در این خصوص هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا صدور این گواهی‌نامه‌ها در اسرع وقت صورت گیرد.

 

وزیر کشور درباره دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: شروع به کار انتخابات برای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از ۲۲ فروردین ۹۶ خواهد بود در این موعد ما هیچ گونه مشکلی خوشبختانه نداریم و امیدواریم با حاکمیت قانون و رعایت آن توسط همه کسانی که در این امر بزرگ شرکت می‌کنند اعم از کاندیدا و دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم انتخاباتی پرشکوه داشته باشیم.

 

رحمانی‌فضلی درباره تخلفات انتخاباتی نیز گفت: افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی می‌کنند نباید پیش از زمان مقرر فعالیت‌های انتخاباتی را انجام دهند قطعا ما با آنها برخورد خواهیم کرد.

 

او افزود: کسانی که اعلام نامزدی می‌کنند نباید در عرصه‌های عمومی فعالیتی تا زمان اعلام رسمی تبلیغات داشته باشند در غیر این صورت تمامی فعالیت آنان غیرقانونی تلقی خواهد شد.

 

رحمانی فضلی درباره فعالیت برخی از نامزدهای انتخاباتی در رسانه ملی گفت: اگر فعالیت‌های صورت گرفته در چارچوب فضای قانونی رسانه ملی باشد مانعی وجود ندارد در غیر این صورت غیرقانونی تلقی شده و ما برخورد خواهیم کرد.

 

او افزود: صداوسیما باید فعالیت انتخاباتی خود را در چارچوب قانون انجام دهد یک کمیته تبلیغات تشکیل شده و رسانه ملی باید برنامه‌های انتخاباتی خود را پس از تصویب در این کمیته اجرا کند.

 

وزیر کشور درباره اظهارات علی جنتی درباره این که عده‌ای در صداوسیما نمی‌خواهند اجازه دهند که روحانی رییس‌جمهور شود، گفت: من در این مورد اطلاع ندارم این را از خود آقای جنتی بپرسید و بگویید چنین اطلاعاتی را از کجا آورده است.

 

رحمانی‌فضلی درباره الکترونیکی برگزار شدن انتخابات گفت: تمام تلاش و پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا انتخابات الکترونیک برگزار کنیم. اما تاکنون فضای کامل برای اجرای صددرصد آن در اختیار نیست چرا که هنوز در بحث سخت افزاری و نرم افزاری به میزان کافی مجهز نیستیم.

 

او در ادامه تصریح کرد: اما تلاش‌های خود را می‌کنیم که ۹۵ درصد فرآیند انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود همانگونه که تا الان احراز هویت‌ها به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است.

 

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: صداوسیما باید زمینه انتخاباتی روشن را فراهم کند، اعتماد مردم باید افزایش پیدا کند مردم باید بدانند که حق آنها رعایت می‌شود صداوسیما نباید این شائبه را به وجود بیاورد که قصد طرفداری از یک نامزد را دارد .

 

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما در وزارت کشور اگر به تخلفی از صداوسیما یا نهاد دیگری برخورد کنیم، قطعا آن را گوشزد خواهیم کرد مردم باید بدانند از حق آنان در تمامی شرایط دفاع می‌کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------