آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

۲۷ فروردین مدارک داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را به شورای نگهبان می‌دهیم/ تبلیغات زودهنگام ممنوع



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 وزیر کشور درجمع خبرنگاران:

۲۷ فروردین مدارک داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را به شورای نگهبان می‌دهیم/ تبلیغات زودهنگام ممنوع

وزیر کشور گفت: از ۲۷ فروردین مدارک را به شورای نگهبان ارائه می‌دهیم که ۵ روز فرصت دارند بررسی کنند و نتیجه را به وزارت کشور تحویل دهند.

به گزارش ایلنا، رحمانی فضلی در اولین روزثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با تبریک روز میلاد حضرت علی (ع) خوشحالم که امروز ۲۲ فرودین خداوند متعال توفیق داد تا در نعمت استقلال و آزادی در سرنوشت خود و کشور شرکت کنیم. ما به خاطر این نعمت الهی که به یمن امام و انقلاب به وجود آمده است، شاکریم. او با بیان اینکه مردم سالاری دینی الگویی از عدالت، حریت و تعالی انسان است، گفت: به فرمانداران عزیز در سراسر دستور می‌دهیم که امروز با ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی رسما پروسه انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کنند.

 

وزیر کشور تاکید کرد:‌ از رسانه‌ها، مطبوعات، قوه قضائیه، نیروهای انتظامی که  در این امر خطیر ما را همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم. از دست‌اندرکاران امر انتخابات می‌خواهم ضمن حفظ رعایت کامل بی‌طرفی و مر قانون برای به وجود آوردن سلامت و نشاط انتخابات همکاری لازم را داشته باشند.

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس است، یادآور شد: امیدوارم ما به‌ کمک آن‌ها بتوانیم انتخابی پرشور داشته باشیم. از نامزدهای محترم و همچینن حامیان آنها  می‌خواهم با یک تعامل مثبت با ما در ارتباط باشند تا بتوانیم با فعالیت مستمر و قانونی عظمت ملت را نشان دهیم.

 

او با بیان اینکه همه باید بدانیم هر روزی که از تقویم ورق میخورد روز ماست که در آن باید بتوانیم با نیت خالص و پاک رفتار قانونی داشته باشیم، گفت:‌  یک انتخابات کاملا، آرام و قانونی برگزار خواهد شد. همه کسانی که فکر می‌کنند مجموعه شرایطی که در قانون به آن اشاره شده را دارند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تبلیغات زودهنگام قطعا تخلف است به ویژه از سوی رسانه‌های منتسب به افراد خاص که از بودجه‌های عمومی و بیت‌المال استفاده می‌کنند، خلاف و ممنوع است، اینکه برخی دعوت به حضور و مشارکت دارند را تبلیغات زود هنگام نمی‌دانیم اما اگر با اسم اشخاص باشد، جرم است.

 

او گفت: همه کسانی که به عنوان کاندید مطرح‌اند مشخص هستند، تبلیغات زودهنگام یک نگرش و باور نادرست در ذهن اشخاص ایجاد می‌کند. به نفع همه از جمله کسانی که از بودجه بیت المال استفاده می‌کنند، نیست که با تبلیغ زود‌هنگام فضا را تخریب کنند. کمیته تبلیغات نیز هفته دیگر برگزار می‌شود تبلیغات زودهنگام بررسی و به قوه قضاییه ارجاع داده  می‌شود.

 

رحمانی فضلی عنوان کرد: از ۲۷ فروردین مدارک را به شورای نگهبان ارائه می‌دهیم که ۵ روز فرصت دارند بررسی کنند و نتیجه را به وزارت کشور تحویل دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------