آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

پاسخ باهنر به اتهام نقش داشتن در پرونده «اختلاس بيمه»



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پاسخ باهنر به اتهام نقش داشتن در پرونده «اختلاس بيمه»

ذكر نام «محمدرضا باهنر» دبيركل جامعه اسلامي مهندسين و نايب‌رييس مجلس نهم در روزنامه ايران و ارتباط آن با ماجراي پرونده بيمه به سوال خبرنگاران تبديل شد و باهنر در پاسخ به «شرق» درباره توضيحي كه بايد در اين‌باره بدهد گفت: «اينكه كسي متهم كرده است من پولي گرفته‌ام يا مراوده‌اي داشته‌ام به انصاف آنها برمي‌گردد اما اينكه ادعا مي‌شود من به نيت از كسي پولي گرفته‌ام اينها استناد و دليل مي‌خواهد و قوه‌قضاييه بايد آنها را پيگيري كند. بنابراين اظهارنظر‌ها بي‌پايه و اساس است.

 

 انگار هميشه بايد ردپاي يك دادگاه مالي در ميان باشد، حتي اگر نشست خبري دبيركل يك حزب باشد، باز هم تخلفات مالي موضوع پرسش است. دادگاه بيمه با اينكه چندي براي تنفس عقب افتاده و تاكنون اسامي افراد سرشناس و مختلف اگرچه به اختصار حروفشان در آن ذكر شده، اما برخي رسانه‌ها و روزنامه‌ها در اين ميان با ذكر نام كامل اتهامي را عليه برخي مطرح كردند. اتهامي كه گاه با سكوت و گاه با واكنش صاحب نام مواجه مي‌شود. از همين روي بود كه ديروز ذكر نام «محمدرضا باهنر» دبيركل جامعه اسلامي مهندسين و نايب‌رييس مجلس نهم در روزنامه ايران و ارتباط آن با ماجراي پرونده بيمه به سوال خبرنگاران تبديل شد و باهنر در پاسخ به «شرق» درباره توضيحي كه بايد در اين‌باره بدهد گفت: «اينكه كسي متهم كرده است من پولي گرفته‌ام يا مراوده‌اي داشته‌ام به انصاف آنها برمي‌گردد اما اينكه ادعا مي‌شود من به نيت از كسي پولي گرفته‌ام اينها استناد و دليل مي‌خواهد و قوه‌قضاييه بايد آنها را پيگيري كند. بنابراين اظهارنظر‌ها بي‌پايه و اساس است.

 

نايب‌رييس مجلس نهم سپس دراين‌باره توضيح داد: «به صورت طبيعي يك متهم براي تبرئه كردن خود از اتهامات سعي مي‌كند از نام افراد ديگر استفاده كند اما در اين راستا عملكرد رسانه‌ها نيز جاي تعجب دارد.» به گفته باهنر متهمين سعي دارند دايره اتهام را بزرگ كنند و اين جاي تعجب ندارد، اما جاي تعجب آنجاست كه روزنامه ايران كه جزو متهمين نيست، چرا با اتهامات غيرمستند ديگران را محكوم مي‌كند؟اما، اين تنها سوال «شرق» از باهنر نبود بلكه وي درباره كانديداتوري‌اش براي انتخابات رياست‌جمهوري پيش رو نيز پاسخ داد: «مدعي براي انتخابات رياست‌جمهوري زياد است بنابراين ترجيح مي‌دهم كانديداي رياست‌جمهوري نشوم.»

 

باهنر كه در گفت‌وگويش با خبرنگاران درباره احتمال تشكيل يك حزب فراگير سخن گفته بود در پاسخ به اين پرسش «شرق» كه آيا تشكيل حزب فراگير تضادي با تكثر و تنوع آرا و احزاب ندارد توضيح داد: «من معتقد به تك‌حزبي بودن نيستم. در نظام‌هاي مطرح دنيا هم اگر حزبي كمتر از پنج‌‌درصد آرا را داشته باشد ديگر رايش به حساب نمي‌آيد.»

 

دبيركل جامعه مهندسين سپس توضيح داد: «من نمي‌گويم كه سيستم چندحزبي براي ايران مفيد است يا دوحزبي، اما حتما نياز به چند حزب شناسنامه‌دار داريم.»وي در ادامه سخنانش در پاسخ به ادعاي برخي درباره احزاب اضافه كرد: «بعضي مي‌گويند نظام حزبي با ولايت فقيه جور نيست درحالي كه اين ادعا اصلا قابل قبول نيست و احزاب در چارچوب ولايت مي‌توانند فعاليت كنند.»طبق نظر نايب‌رييس مجلس نهم، نظام جمهوري اسلامي يك حلقه مفقوده دارد و آن كار حزبي جدي با احزاب شناسنامه‌دار و قدرتمند است. برهمين اساس هم سپس شرح مي‌دهد كه: اگر كارهاي ما حزبي‌تر و جدي‌تر باشد بسياري از اشكالات و تندروي‌ها را شاهد نخواهيم بود. به گفته وي رفتار حزبي يك رفتارعاقلانه در نظام‌هاي دموكراتيك است و ما بايد به آن تن دهيم.

 

باهنر در ادامه نشست خبري خود درباره تبديل نظام رياستي به پارلماني در انتخابات رياست‌جمهوري آينده گفت: تغيير در روند اداره كشور با توجه به قانون اساسي براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده بعيد به نظر مي‌رسد و مانند انتخابات گذشته مردم رييس‌جمهور را انتخاب خواهند كرد. حداد عادل نبايد كانديدا مي‌شد.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره نامزدي «حداد عادل» در انتخابات رياست مجلس گفت: وي يك چهره فرهيخته و علمي در جامعه است و توانست در انتخابات دور اول راي بسيار خوبي را در حوزه انتخابيه تهران به خود اختصاص دهد. بنابراين پرداختن به مباحث مربوط به انتخابات داخلي مجلس را به صلاح نمي‌دانم اما اعتقاد دارم كه ايشان نبايد در دور دوم انتخابات رياست مجلس شركت مي‌كرد.

 

باهنر اما در قسمت ديگر سخنانش در پاسخ به سوالي مبني بر حضور «حزب موتلفه» در انتخابات رياست‌جمهوري آينده به صورت مستقل گفت: جامعه اسلامي مهندسين به عنوان يك تشكل سياسي داراي فعاليت‌هاي سياسي گسترده‌‌اي است و همواره بر اين موضوع تاكيد دارد كه اصولگرايان بايد به يك اتحاد جمعي در صحنه سياسي دست يابند، اما اين موضوع را به ضرورت وحدت ميان اصولگرايان خاتمه نمي‌دهد. وي افزود: جامعه اسلامي مهندسين تاكيد دارد كه اصولگرايان هيچ موقع از وحدت ضرر نكردند از اين رو، اينكه تشكل‌هاي وابسته به جريان اصولگرايي به صورت مستقل وارد انتخابات شوند را صلاح نمي‌دانيم. البته معني و مفهوم اين جمله اين نيست كه همه اصولگرايان در يك محور حركت كنند.

نايب‌رييس مجلس نهم همچنين در قسمت پاياني نشست خود در جواب سوالي درباره تصويب اعتبارنامه برخي از نمايندگان در مجلس نهم گفت: با وجود اخباري كه برخي از رسانه‌ها منتشر كردند، روند بررسي اعتبارنامه‌ها طولاني نبوده و اعتبارنامه هيچ‌كدام از نمايندگان به شوراي نگهبان نرفته است. وي افزود: مجلس در راستاي تصويب اعتبارنامه‌هاي نمايندگان مستنداتي را از شوراي نگهبان استعلام مي‌كند، از اين رو هيچ‌گونه اعتبارنامه‌اي به شوراي نگهبان مجددا ارسال نمي‌شود./آفتاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------