آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

دیدار ظریف و اشتون برای بار سوم; موارد اصلی اختلاف در وین چیست؟



اخبار,یدار ظریف و اشتون


اخبار سیاست خارجی -  دیدار ظریف و اشتون برای بار سوم ساعت ۱۰ شب به وقت وین

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است ساعت ۱۰ شب به وقت وین (۳۰ دقیقه بامداد به وقت تهران) برای بار سوم با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار داشته باشد.

به گزارش تسنیم؛ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) برای بار سوم با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 10 شبه به وقت وین (30 دقیقه بامداد به وقت تهران) دیدار می‌کنند. ظریف و اشتون بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) نیز دو دیدار با یکدیگر داشتند.

این دو، شب گذشته نیز در یک شام کاری به بررسی نقطه‌نظرات طرفین در مورد مذاکرات وین پرداختند.

طبق گزارش‌های ارسالی، قرار است ظریف و اشتون در این دیدار نتایج حاصل از سه دور مذاکرات هیئت‌های طرفین به علاوه نشست کارشناسان فنی خود را بررسی کنند.

با این حال به گفته بعیدی‌نژاد ساعتی پیش عنوان کرد نشست هیئت‌های طرفین در سطح کارشناسان فنی فردا ادامه خواهد یافت.

هیئت‌های کارشناسی ایران و گروه 1+5 به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمیت طی دیروز و امروز و تا پیش از این سه نشست با یکدیگر داشته‌اند. همچنین یک نشست فنی در سطح کارشناسان دو طرف و به ریاست حمید بعید‌ی‌نژاد و استفان کلمنت تاکنون برگزار شده است.

به گفته مقامات و دیپلمات‌های حاضر در این نشست،‌ دستیابی به چارچوبی برای هدایت مذاکرات آتی و ترتیب اولویت‌ها و مسائل مورد بررسی،‌ هدف اصلی این نشست‌های وین است.

پیشتر ایران و کشورهای 1+5 سوم آذر گذشته توافقنامه موقت شش‌ماهه‌ای موسوم به "برنامه اقدام مشترک" را منعقد کردند که بر اساس آن، ایران بخش‌هایی از برنامه‌ هسته‌ای خود را متوقف کرده و در مقابل برخی تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان به‌طور موقت تعلیق می‌شود. این توافقنامه موقت از تاریخ 30 دی به‌طور رسمی اجرایی شد.

 

 ----------------------------

 

بی‌بی‌سی: فردو و موشک‌های ایران، از موارد اصلی اختلاف در وین

خبرنگار بی‌بی‌سی در وین می‌گوید که مساله موشک‌های بالستیک ایران و تاسیسات فردو از جمله موارد مهم اختلافی بین ایران و 1+5 است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در گزارشی از وین ابراز داشت که مساله موشک‌های بالستیک ایران و همچنین تاسیسات فردو از جمله موارد اختلافی بین ایران و 1+5 محسوب می‌شوند.

خبرنگار بی‌بی‌سی همچنین می‌گوید که ایران با فهرستی بلندبالا از خواسته‌های قدرت‌های بزرگ مواجه است.

 

------------------------

 توافق ایران و انگلیس در زمینه روابط مستقیم و فعالیت کارداران غیر مقیم؛ پایان وضعیت حفاظت منافع بین دو کشور

ایران و انگلیس در پی مذاکرات و توافقات به عمل امده، از اول اسفند ماه به وضعیت حفاظت منافع پایان داده و به صورت مستقیم و از طریق کارداران غیر مقیم روابط دوجانبه را دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از منابع آگاه در کشور انگلیس، ایران و انگلیس توافق کردند.

از این پس دو کشور روابط دوجانبه خود را به جای این که از طریق کشور های ثالث پی گیری کنند به صورت مستقیم و از طریق کارداران غیر مقیم دنبال کنند.

در پی تعطیلی سفارتخانه های ایران و انگلیس، دو کشور عمان و سوئد به عنوان حافظ منافع ایفای نقش کرده اند.

پیش از این و طی سه ماه گذشته ایران و انگلیس در دیدار ها و گفت وگوهای متعدد در سطوح مختلف برای بهبود روابط دو کشور به صورت گام به گام توافق کرده اند.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم،تیک،ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------