آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ماجرای بودجه7میلیاردی موسسه‌ای که در سال 7 روز کار می‌کند



اخبار,بودجه,بودجه 93

 

اخبار سیاسی  - نماینده اسدآباد از اضافه شدن ردیف های میلیاردی برای برخی نهادها در بودجه 93 خبر داد
ماجرای بودجه7میلیاردی موسسه‌ای که در سال7روز کار می‌کند

«ما قبول داریم که به برخی مراکز فرهنگی باید اعتبارات و بودجه‌ای اختصاص یابد اما برخی از این موارد حق نیست. وقتی برای اجرای فاز دوم بیمارستانی 24 میلیون تومان بودجه در نظر می‌گیرند مشاهده می‌شود که به نماینده‌ای در همین مجلس هفت میلیارد تومان بودجه می‌دهند برای بنیادی که حتی در طول سال هفت روز هم کار نمی‌کند.»

«هفت میلیارد تومان بودجه برای بنیادی تخصیص داده شده است که حتی هفت روز هم در طول سال کار نمی‌کند.» این انتقادی است که بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در صحن مجلس نسبت به برخی ردیف های بودجه کل کشور اعلام کرد.

جدول‌هایی در بودجه وجود دارد که همواره از سوی موسسه‌ها و افراد نزدیک به دولت یا مجلس منشا چانه زنی است. ردیف هایی که برخی معتقد هستند برای گروه‌هایی خاص ایجاد رانت می کند. البته در لایحه بوئجه 93 این میزان از اعتبارها به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.  بسیاری از افراد و نهادهای که در زمان محمود احمدی نژاد اعتباراتی را دریافت می‌کردند، امسال جزو حذف‌شدگان هستند. بنیادهایی که نمایندگان اختصاص ردیف های بودجه به آنها را به دلیل نزدیکیشان به رییس دفتر رییس جمهوری می دانستند.

امسال هم جدول‌های 17 و 18 در بخش هزینه‌ای بودجه 93 مربوط به نحوی پرداخت پول به برخی نهادها است.

بهروز نعمتی به خبرنگار تدبیر می‌گوید: «ای کاش فقط همین هفت  میلیارد تومان بود. نمایندگان مبلغ‌هایی از دو تا پنج میلیارد تومان برای برخی موسسه‌ها در نظر گرفته اند که در ابتدا کمیسیون تلفیق آن‌ها را رد کرد، اما به دلیل لابی برخی افراد دوباره در این کمیسیون بررسی و به صحن مجلس آمد.»

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفته است فعلا نمی‌خواهد نام فرد یا موسسه‌ای را بیاورد، اما در عین حال تاکید دارد: «بر اساس مذاکره‌هایی که با هیات رئیسه مجلس داشتیم، قرار شد تا تا یکشنبه این موضوع در بودجه اصلاح شود، اما اگر نشد من اسم موسسه‌ها و افرادی که برخی نمایندگان اصرار دارند بودجه های هنگفتی به آنان تعلق بگیرد را افشا می‌کنم. گرچه می‌دانم این موضوع به ضرر من تمام خواهد شد و همان افراد مقابل من صف‌کشی خواهند کرد.»

او با بیان اینکه بحث دولت و نمایندگان شفافیت بودجه است، اظهار کرد:«این ردیف ها به صورت غیر قانونی به لایحه بودجه اضاقه شده است.»

او افزود:«اگر قرار است اتفاقی در  بودجه بیافتد باید همه پیشنهادها و جدول‌های بودجه به تصویب نمایندگان برسد. اما متاسفانه در مورد جدول‌های 17 و 18 بودجه چنین اتفاقی رخ نداد و ما در کمال ناباوری دیدیم که عده‌ای که مشخص است جزو چه گروهی هستند، بدون اطلاع سایر نمایندگان این دو جدول را در کمیسیون تلفیق تصویب کردند.»

 

نعمتی می‌گوید: «ما قبول داریم که به برخی مراکز فرهنگی باید اعتبارات و بودجه‌ای اختصاص یابد اما برخی از این موارد حق نیست. وقتی برای اجرای فاز دوم بیمارستانی 24 میلیون تومان بودجه در نظر می‌گیرند مشاهده می‌شود که به نماینده‌ای در همین مجلس هفت میلیارد تومان بودجه می‌دهند ان هم برای بنیادی که حتی در طول سال هفت روز هم کار نمی‌کند.»

او با توضیح اینکه رقم هفت میلیاردی جزو جدول‌های 17 و 18 است، افزود: «هیات رئیسه و تمامی نمایندگان در قبال بودجه مسئولیت دارند، بنابراین نباید به گونه‌ای رفتار شود که برخی از موارد بعد از آنکه ماده واحده به تصویب رسید به صحن ارایه شود و این خلاف قانون است.»

به گفته این عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت «هر پیشنهاد جدیدی که قرار است به تصویب برسد باید 24 ساعت قبل در اختیار نمایندگان قرار بگیرد تا آنان از جزییات پیشنهاد اطلاع داشته باشند. اما عملا دیدیم در این دوره نیز بدعت‌هایی گذاشته شد که به ضرر کشور است. در سال‌های گذشته نیز این موارد را داشتیم و دیدیدم که چقدر متضرر شدیم.»

او می‌گوید: «اگر قرار است به هر موسسه‌، نماینده‌ و یا هر وزیری پولی تخصیص داده شود نمایندگان باید از آن اطلاع داشته باشند. بودجه‌ برخی موسسه‌ها نیز در جدول‌هایی آمده بود که در کمیسیون تلفیق به تصویب نمایندگان نرسید و در آنجا رد شد. اما دوباره برخی افراد که ذینفع این موسسه‌ها هستند، آن را در دستور کار قرار دادند.»
اخبار سیاسی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------