آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

به ریش نیست، به ریشه است



اخبار,محمد جواد ظريف,ریش ظریف

 

اخبار سیاسی -  وزیری که سوژه افراطیون شد
رابطه ریش و راهپیمایـی از نظـر رجانیـوز!

این برداشت جالب افراطیون از یک اتفاق ساده و کم اهمیت مانند تغییر مدل ریش یک سیاستمدار را شاید بتوان برشی کوچک از جهان بینی آن‌ها دانست. افراطیون بدون اشاره به حضور چشمگیر اصلاح‌طلبان و حامیان آنها و دولت در راهپیمایی سالگرد انقلاب، طوری...

طی ۸ سال دولت اصولگرای احمدی‌نژاد، مردم ایران با پدیده‌های جدید و بعضا عجیب و غریبی مواجه می‌شدند. از ادبیات خاص و کوچه بازاری رئیس جمهور و فسادهای مالی گسترده نزدیکان دولت گرفته تا عدم رعایت آداب دیپلماتیک توسط تیم‌های مذاکره کننده وزارت خارجه؛ همه از ویژگی‌های خاص دولت اصولگرایان بود. از این رو دولت احمدی‌نژاد را می‌توان دولت پدیده‌های نو و خرق عادت دانست.

وزیری که سوژه افراطیون شد
همین مسائل یکی از عوامل موثری شد که مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ دیگر نه هیچ یک از کاندیداهای پر سر و صدای اصولگرا، بلکه این بار با حمایت اصلاح طلبان حسن روحانی را به ریاست جمهوری انتخاب کنند. پس از روی کار آمدن دولت اعتدال، روند کاری دولت در بسیاری از جنبه‌ها به حالت عادی و قابل قبول بازگشت که از آن جمله می‌توان به اصلاح شدن رفتار دیپلمات‌های ایرانی اشاره کرد.

محمد جواد ظریف از جمله دیپلمات‌های کارکشته کشورمان بود که به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد. با توجه به سیاست‌های نابخردانه اصولگرایان طی ۸ سال گذشته، یکی از سخت‌ترین پروژه‌های دولت جدید بر عهده ظریف گذاشته شد که‌‌ همان بازگرداندن اعتبار و آبروی بین‌المللی کشور بود.

عملکرد موفق ظریف و حمایت‌های مردمی از نحوه کار وی باعث شد تا افراطیون وی را به عنوان یکی از سیبل‌های هدف خود برگزینند و به انحاء مختلف وی را مورد نوازش(!) قرار دهند. تا جایی که حتی مدل ریش او هم سوژه رسانه‌های افراطی شد.

رابطه ریش و راهپیمایی!
چندی است که وزیر امور خارجه‌مان مدل ریش خود را تغییر داده و ریش به اصطلاح کامل گذاشته است. واکنش‌های ژورنالیستی بسیاری به این اتفاق مشاهده شد اما شاید بدیع‌ترین و بانمک‌ترین واکنش به این امر را رسانه‌های افراطی از خود نشان دادند.

 

چندی پیش سایت نزدیک به افراطیون جبهه پایداری(رجانیوز) در گزارشی به نقل از خیبرآنلاین نوشت: «تیپ جدید ظریف ظاهرا در رفتار دیپلماسی وی نیز تاثیرات خود را گذارده بود به نحوی که طی بیش از ۶ ماه گذشته، نوعی انفعال در دستگاه دیپلماسی کشور حاکم شده بود و همین مساله، با سوءاستفاده دشمنان ملت ایران، گستاخی روزافزون آن‌ها را به همراه داشت. ظریف در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز با‌‌ همان ریش پروفسوری حاضر شده بود اما پس از آن، با تغییر چهره و بازگشت به تیپ قبلی، در رسانه‌ها دیده شد و شب گذشته (دوشنبه) نیز در ضیافت شام با اشتون، با‌‌ همان ظاهر ساده و قابل قبول‌تر مشاهده گردید.

 

در کنار این مساله، نوع نشست و برخاست وزیر خارجه و لبخندهای به دور از قهقهه که طی مدت اخیر به یکی از عادات غیرمتعارف او مبدل شده بود، پیام‌های مثبتی بود که در ضیافت شام او و اشتون دیده شد. اگرچه، وضع ظاهر نمی‌تواند ملاکی برای قضاوت افراد باشد اما می‌توان آن را به فال نیک گرفت چراکه این تغییر و بازگشت به تیپ ساده سابق، پس از راهپیمایی بی‌نظیر ۲۲ بهمن صورت گرفته است. شاید این تغییر در ظاهر، پاسخی از جانب ظریف به مردم باشد و خواسته با این اقدام به ملت بگوید که: پیام شما را دریافت کردم.»

این برداشت جالب افراطیون از یک اتفاق ساده و کم اهمیت مانند تغییر مدل ریش یک سیاستمدار را شاید بتوان برشی کوچک از جهان بینی آن‌ها دانست. افراطیون بدون اشاره به حضور چشمگیر اصلاح‌طلبان و حامیان آنها و دولت در راهپیمایی سالگرد انقلاب، طوری ماجرا را روایت می‌کنند که گویی جواد ظریف که بر خلاف مصالح ملی عمل می‌کرده، پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن ناگهان متحول شده و با درک پیام ۲۲ بهمن مدل ریش خود را تغییر داده است تا بگوید که پیام شما را دریافت کردم!

به ریش نیست، به ریشه است
هرچند که مهم‌ترین پیامی که هنوز توسط افراطیون دریافت نشده‌‌ همان پیام ۲۴ خرداد است که کاندیدای مورد حمایت آن جریان با فقط حدود ۱۰ درصد آرا شکست سنگینی خورد و مردم در جواب نه به آنان، اصلاحات و اعتدالگرایی را انتخاب کردند. اما گویا افراطیون علاقه‌ای به شنیدن صدای اکثریت مردم را ندارند و در دنیای کوچک خودشان به دنبال بی‌ربط‌ترین نشانه‌ها می‌گردند تا ثابت کنند که درست فکر می‌کنند و به این شکل خود را آرام کنند.

شاید بهترین جواب به این گونه سطحی نگری‌ها را خود محمد جواد ظریف در فیسبوکش داد. وزیر امور خارجه ایران در این رابطه این بیت شعر سعدی را یادآور شد:

به کوشش توان دجله را پیش بست
نشاید زبان بد اندیش بست

امید است که روزی گروه‌های افراطی هم یاد بگیرند که شاخص تعهد ملی و اسلامی افراد به ریش نیست. بلکه به ریشه است.

اخبار سیاسی - سایت سلام نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------