آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

جمع‌آوری امضا برای سوال از وزیر اطلاعات / استیضاح آخوندی دوباره کلید خورد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاسی - جمع‌آوری امضا برای سوال از وزیر اطلاعات

موج سوال و انتقاد از وزیران دولت «تدبیر و امید» حالا به وزارت اطلاعات رسیده است.

جواد کریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت که اغلب در جمع‌آوری‌های امضا فرد پرکاری است، روز گذشته کاغذبه‌دست مشغول جمع‌آوری امضا برای سوال «حجت‌الاسلام محمود علوی»، وزیر اطلاعات بود. مرسوم است که نمایندگان اغلب کمتر به سمت پرسش از شخص وزیر اطلاعات می‌روند اما حالا آنچه «گرایش برخی مسوولان برای رابطه با آمریکا» نامیده شده، برای برخی نمایندگان مجلس نهم محل سوال شده است.

در متن این سوال آمده «با توجه به لزوم رصد اقدامات مسوولان توسط وزارت اطلاعات این سوال درخصوص گرایش‌های برخی مسوولان برای رابطه با آمریکا و گفتارهای تعدادی از مسوولان نظام در این مورد و عدم توجه به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی است.»

 

«کریمی‌قدوسی» پیش از این سوالاتی را از وزیر امورخارجه درخصوص به‌رسمیت‌شناختن یا نشناختن اسراییل و مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده بود. گفتنی است علوی، وزیر اطلاعات روز شنبه با تاکید بر اینکه «وزارت اطلاعات وظیفه تضعیف یک جناح و جریان خاص یا تقویت آن را ندارد» گفته بود: «وزارت اطلاعات باید به ماموریت‌های ذاتی خود بپردازد و نمی‌تواند برای مسایل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، راهکارهای امنیتی ارایه دهد.»

 

-------------------------

 

استیضاح آخوندی دوباره کلید خورد

نامه استیضاح وزیر راه این بار توسط نماینده شیروان میان خبرنگاران مجلس پخش شد، آن هم نامه‌ای که در آن، وزیر به دلیل عدم تحقق اعتبار 960میلیون‌یورویی بودجه 93 به استیضاح نزدیک شده، بودجه‌ای که هنوز اختصاص نیافته و تا تحقق آن زمان زیادی فاصله داریم.

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس را با جمع‌آوری امضای حمایت برای سعید مرتضوی می‌شناسیم. او روز گذشته در راهروهای مجلس نامه‌ای را میان خبرنگاران پخش کرد و پس از آن خبر آمد که طرح استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی با امضای ۱۴ نماینده، تقدیم هیات‌رییسه مجلس شده است.

 

این درحالی است که عزیزی هفته گذشته در گفت‌وگو با «خانه ملت» از منتفی‌شدن استیضاح وزیر راه خبر داده بود. در متن نامه استیضاح آخوندی آمده است: «... با توجه به اینکه در بودجه سال 1393 مبلغ 960میلیون‌یورو برای احداث راه‌آهن فوق (مشهد، شیروان، بجنورد، گنبد، گرگان) درنظر گرفته شده اما با این حال وزارت راه‌وشهرسازی باوجود وعده‌ووعیدهای متعدد اقدام موثری انجام نداده‌اند...»

پژمان‌فر، عبدالرضا عزیزی، محمدجواد نظری‌مهر، ثروتی، عبدالکریم رجبی، رحمت نوروزی، ناصر آشوری، یونس اسدی، سلیمان عباسی و پنج نماینده دیگر این نامه را امضا کرده‌اند.
اخبار سیاسی - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------